OVer je treinreiservaringen in april 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
En ook Mark en ondergetekende kunnen erover meepraten dat SGMm 'intercity' kan zeggen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ik wist niet dat die dingen konden praten johMdJ schreef:En ook Mark en ondergetekende kunnen erover meepraten dat SGMm 'intercity' kan zeggen.
Achterkleinzoon van Thomas the Tank Engine soms?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Even een vraag tussendoor: Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een Sprinter en een Stoptrein ? Volgens mij weet men bij de spoorwegen ook het verschil niet helemaal, of begrijp ik het niet meer :?.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Exact dezelfde producten, alleen is de Sprinter de nieuwere naam ervan. Het concept sprinter zou moderner moeten ogen en klinken, vandaar deze marketingtruc. Op den duur zullen alle stoptreinen sprinter gaan heten, momenteel heten enkel de stoptreindiensten zo, als ze vrijwel volledig met nieuw materieel worden gereden (dus SGM of SLT).KM46 schreef:Even een vraag tussendoor: Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een Sprinter en een Stoptrein ? Volgens mij weet men bij de spoorwegen ook het verschil niet helemaal, of begrijp ik het niet meer :?.
Stoptreinen zullen dus pas dan niet meer bestaan, als alle ouwe meuk aan materieel bij de sloper ligt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dank voor de uitleg . Precies wat ik dacht, maar nu is het helemaa helder!
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Geen dank. :)
En overigens zal alleen NS de merknaam sprinter voeren, stoptreinen zul je dus nog wel vinden bij Syntus, Arriva en/of Veolia.
We hebben ook al series gehad die aanvankelijk sprinters waren, maar door materieelverschuivingen momenteel weer stoptreinen heten. Of bijvoorbeeld de t5800 die alleen in het weekend stoptrein is vanwege het dubbeldeks stoptreinmaterieel wat er dan in rijdt.
En overigens zal alleen NS de merknaam sprinter voeren, stoptreinen zul je dus nog wel vinden bij Syntus, Arriva en/of Veolia.
We hebben ook al series gehad die aanvankelijk sprinters waren, maar door materieelverschuivingen momenteel weer stoptreinen heten. Of bijvoorbeeld de t5800 die alleen in het weekend stoptrein is vanwege het dubbeldeks stoptreinmaterieel wat er dan in rijdt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Weten ze het bij de spoorwegen zelf wel wat wat is, en wat waar rijdt .
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Sinds drgl 2007 is het er alleen maar onduidelijker op geworden, de snuivertjes bij marketing hadden mooie plannen die in de praktijk nogal anders uitpakken. Naja daarvoor hadden we stoptreinen die niet op alle stations stopten, ook geen schoonheidsprijsje. Maar je mag er nu vanuit gaan dat een sprinter / stoptrein iets is dat op alle stations stopt -tenzij anders aangegeven- en een IC er een paar overslaat. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Officieel mag een sprinter zelfs niet stations overslaan. Dat dat te pas en te onpas gebeurt (s17400 bijvoorbeeld) is weer een ander verhaal ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ow? Je reist niet zo vaak met SGMm? Ik heb altijd hele gesprekken met zo'n ding.Fles schreef:Ik wist niet dat die dingen konden praten johMdJ schreef:En ook Mark en ondergetekende kunnen erover meepraten dat SGMm 'intercity' kan zeggen.
Achterkleinzoon van Thomas the Tank Engine soms?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Mwah het gaat dan om de automatische omroep. Loes. Die zegt 'Welkom in de Intercity naar Amsterdam Centraal, deze Intercity zal stoppen op de volgende stations: Schiphol Luchthaven, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal.Fles schreef:Ik wist niet dat die dingen konden praten johMdJ schreef:En ook Mark en ondergetekende kunnen erover meepraten dat SGMm 'intercity' kan zeggen.
Achterkleinzoon van Thomas the Tank Engine soms?
Waarom in godsnaam deze treinserie 'Intercity' genoemd moet worden: geen flauw idee. Maar voor de sociale veiligheid is het wel prettig dat 's avonds laat de s3900 met SGMm wordt gereden in plaats van DD-AR...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
een Sprinter is een Stoptrein, die ook Stopt op plaatsen waar een Stoptrein niet Stopt.
Wat is daar nou moeilijk aan?
Wat is daar nou moeilijk aan?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Want dat maakt uit, omdat...?Vinny schreef:Maar voor de sociale veiligheid is het wel prettig dat 's avonds laat de s3900 met SGMm wordt gereden in plaats van DD-AR...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
DD-AR heeft minder doorzicht. Bovendien is twee verdiepingen altijd prijsschieten voor zakkenrollers/zwartrijders/overig tuig. Je kunt makkelijker de toezichthouders ontlopen. Met SGMm is dat wat moeilijker, en met SLT kun je je als crimineel ook niet meer in de WC verschuilen. Dus dat lijkt me ook een vooruitgang.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Daarbij, de inrichting van SGM is een stuk transparanter en de verlichting een stuk beter. De verlichting binnen in een DD-AR is vergeleken met ander materieel slecht, het is er vrij donker binnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dat heeft ermee te maken met dat deze serie overdag na Amsterdam Centraal doorrijdt als Intercity naar Almere Centrum en Lelystad Centrum (voor de rest geen stops). 's Avonds rijdt het ding enkel Hoofddorp - Amsterdam Centraal, het stoptreingedeelte van de 3900, maar doordat het dezelfde serie betreft heet dat ook gewoon Intercity. De Sprintertjes die je er 's avonds in aantreft komen overigens bij de Zaanlijn vandaan (Uitgeest > Lelystad, dan als 4300-stopper > Hoofddorp, dan als 3900 > A'dam Centraal, dan als 5800 > Amersfoort enzovoorts). Omgekeerd komen zo de DDAR'etjes van de 3900 en 4300 naar de Zaanlijn, 's avonds. Qua veiligheid kan dat wel met DD-AR, het is niet zo'n rel-lijn als bijvoorbeeld Hoorn-Enkhuizen, Flevolijn en Schiphol - Westtak - Amsterdam C.Vinny schreef:Waarom in godsnaam deze treinserie 'Intercity' genoemd moet worden: geen flauw idee. Maar voor de sociale veiligheid is het wel prettig dat 's avonds laat de s3900 met SGMm wordt gereden in plaats van DD-AR...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ben ik het niet mee eens, vanochtend vroeg om 6 uur vond ik het licht dan de Ddar erg vel en kil, (en ook savonds na het werk trouwens ) Bij een Sgmm is het wat gelijkmatiger verdeeld over het ruituig de verlichting, waardoor het wat zachter overkomt, en je niet meteen met je ogen staat te klapperen op de vroege ochtend, is mijn mening.Bee schreef:Daarbij, de inrichting van SGM is een stuk transparanter en de verlichting een stuk beter. De verlichting binnen in een DD-AR is vergeleken met ander materieel slecht, het is er vrij donker binnen.
Waarom rijdt de eerste t4700 uit Alkmaar altijd op zondag met een Ddar? Andere dagen gewoon sprintertjes. Is dat voor het uitgaanspubliek af te voeren?
Ik zat tevens voor het eerst in een SLT, maar wat een rottreintje zeg. Als je iemand tegenover je heb zitten, mag je je benen wel opknopen. Volgens mij is er geen enkele trein in NL waar de afstand tot je overburen zo klein is! Het was in ieder geval erg wringen om niet anderen te stoten.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ik heb (voor 20 april) ook al eens op maandag in een DDAR gezeten in de eerste trein, maar ook in SGMm... Somda.nl rept voor de t4715 ook van een mix van SGMm en DDAR. Trein t4719 rijdt dan wel weer elke dag met SGMm volgens Somda, maar het DDAR dat doordeweeks de t4715 rijdt kan dat op zondag nog niet doen omdat die op zondag niet rijdt én trein t4719 rijdt op zondag slechts tot Asd, en kent dus geen doorkoppeling naar Lls. Ergo: gewoon heel andere materieelomloop.Caspar schreef: Ben ik het niet mee eens, vanochtend vroeg om 6 uur vond ik het licht dan de Ddar erg vel en kil, (en ook savonds na het werk trouwens ) Bij een Sgmm is het wat gelijkmatiger verdeeld over het ruituig de verlichting, waardoor het wat zachter overkomt, en je niet meteen met je ogen staat te klapperen op de vroege ochtend, is mijn mening.
Waarom rijdt de eerste t4700 uit Alkmaar altijd op zondag met een Ddar? Andere dagen gewoon sprintertjes. Is dat voor het uitgaanspubliek af te voeren?
Nog erger dan SGMm?!Ik zat tevens voor het eerst in een SLT, maar wat een rottreintje zeg. Als je iemand tegenover je heb zitten, mag je je benen wel opknopen. Volgens mij is er geen enkele trein in NL waar de afstand tot je overburen zo klein is! Het was in ieder geval erg wringen om niet anderen te stoten.
Laatst gewijzigd door Jurjen op zo 26 apr 2009, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Treinverkeer Amr-Utg stil door een aanrijding met persoon. De laatste van twee supporterstreinen met AZ-fans die naar Ajax-AZ geweest zijn, zou om 18:30 aankomen te Amr volgens AZ.nl. Die supporters gaan dus het kampioensfeestje missen? ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dan wordt ie wel omgeleid via Hoorn, alleen zullen ze dan een minuut of 20 later aankomen.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Magdatwel met een supporterstrein? Moet je kopmaken, dus stilstaan, en stilstaan met supporterstreinen is gevaarlijk, toch?Caspar schreef:Dan wordt ie wel omgeleid via Hoorn, alleen zullen ze dan een minuut of 20 later aankomen.
Nouja, als ze voor Zd waren, is dat inderdaad nog wel te doen met betrekkelijk weinig tijdsverlies, als ze daar al voorbij waren duurt het natuurlijk nog wel wat langer, en van Asd-Utg-Zd-Hn-Amr gaat een stelletje supporters die graag willen feesten vast niet blij worden. Ik vind het idee wel vermakelijk, in elk geval. =')
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
In een kopbak van een DD-AR, en onderin het dubbele bankje naast de deur voor het gangetje door die technische ruimte. Aan de kant waar wel twee bankjes tegenover elkaar staan, is de beenruimte kleiner dan bij de andere bankjes. Dat is dus geen succes.Caspar schreef: Ik zat tevens voor het eerst in een SLT, maar wat een rottreintje zeg. Als je iemand tegenover je heb zitten, mag je je benen wel opknopen. Volgens mij is er geen enkele trein in NL waar de afstand tot je overburen zo klein is! Het was in ieder geval erg wringen om niet anderen te stoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Helaas, AZ-trein is in Amr aangekomen. Straks maar deuren dicht houden om Fransje Bauer en Jantje Smit niet te hoeven horen hier, op zo'n 100-200 meter van de feestlocatie. ;-)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De t12723 vertrok uit Rotterdam C. slechts bestaande uit de losse ICM-IV die bij de aankomende t2812 bijgeplaatst had moeten worden. Die t2812 was echter van de aardbodem verdwenen, verder wel alle IC's vanuit Utrecht zien komen onderweg (met flinke vertragingen overigens). Mogelijk dat dit alles door een defecte s9800 veroorzaakt is want in Woerden stond een geheel leeg duo SLT-IV's wat raar geparkeerd op spoor 1 met blanco koersdisplays.
Na de werkzaamheden van afgelopen weekend is overigens het overloopwissel bij Vleuten weer teruggekeerd, maar kennelijk het wissel bij Harmelen-Vleuten-aansluiting nog niet: er stond namelijk een s8800 op spoor 5 in Woerden.
Na de werkzaamheden van afgelopen weekend is overigens het overloopwissel bij Vleuten weer teruggekeerd, maar kennelijk het wissel bij Harmelen-Vleuten-aansluiting nog niet: er stond namelijk een s8800 op spoor 5 in Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Gaar. Vanochtend weer het hele stuk achter het sprintertje Rhenen met +5 aan mogen kachelen. Kan er niet bij Maarn Goederen een extra spoortje geelectrificeerd worden zodat die trage bak daar aan de kant gegooid kan worden? :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten