OVer je reiservaringen in februari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Wubbo »

Een dik uur te vroeg, maar hier is vast deel zoveel van het reiservaringen-topic, dit maal voor februari 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Milco »

Vanochtend liep ik naar de halte Bouwmeesterbuurt West in Almere zodat ik om 8.10 bus 3 naar de Staatsliedenwijk kon nemen. Nadat ik tijdens het lopen naar de halte lijn 1 van vier minuten eerder langs zag komen (bus 9259), kwam precies om 8.10 uur lijn 3 aan (bus 9124). Toen we echter bij de Waterwijk West aankwamen, stond daar bus 9259 stil bij de halte en de hele halte stond vol met mensen die in onze bus stapten, klaarblijkelijk was dit de inhoud van bus 9259. Gek genoeg reed de 9259 even later wel weer voor ons uit, de lijnfilm (achterzijde) veranderde niet in 999 en nog gekker, nadat zowel de 9259 als 9124 de halte Markerkant voorbij reden (geen in- en uitstappers), stopte ook bus 9259 bij de halte Staatsliedenwijk… Of er daadwerkelijk mensen instapten kon ik helaas niet zien, maar voor een defecte(?) bus lijkt het me wel vreemd als hij even later gewoon bij een halte stopt. Als ik nu op ovzoeker.nl kijk, zie ik de 9259 gewoon weer in dienst rijden op lijn 1.
Is er iemand die mogelijk weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Een defect dat binnen no-time opgelost was waardoor de bus toch weer verder kon? Onze bus (de 9124) stond nokvol…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag had ik de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33 uit Leiden richting Schiphol. Na Den Haag was het even stilstaan, daarna beetje verder, vlak voor Leiden stilstaan... Volgens de HC reden wij met +2 reden binnen. Daarna op dezelfde wijze door naar Schiphol, waar wij met +11 aankwamen. Niet alleen kon ik naar mijn aansluitende [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] fluiten, maar zelfds de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] mistte ik, waardoor aankomst in Zaandam uiteindelijk met +27 was (met een extra overstap op Sloterdijk).
Volgens de AV reden er geen vertraagde treinen voor ons, en volgens mij gaat er ook geen goederenpad door Schiphol. Iemand enig idee? De HC vertelde in ieder geval helemaal niks.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren op de terugreis, vandaag op de heenreis feest!
Ik wilde vanochtend op Sloterdijk de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 08:02 naar Den Haag nemen: vlak voor vertrek werd er omgeroepen dat hij niet reed, dus dan maar met de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naar Leiden. Op de app zag ik dat de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] op Haarlem zou beginnen, en dan met +10.
Op Leiden aangekomen zag ik dat de vertraging van de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] was opgelopen tot +20. Dus om 08:45 de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] maar (die reed met een lichte vertraging, maar zou de Sprinter toch wel in moeten halen). Mis dus: de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] reed met korter materieel, dus die zat helemaal tjokvol en kon er niet meer bij. Leuk NS, roep dit soort ongein van tevoren om op het perron, dan had ik nog die Sprinter ingekund. Dus uiteindelijk nam een andere passagier mij op sleeptouw: met de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Laan van NOI (een van de stations waar ik liever niet in m'n eentje overstap) en dan met lijn E naar Den Haag Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Lekker zooitje in Utrecht vanmiddag met een berg spoorwijzigingen. Ik zag bv. zowel een Sprinter naar Breda als een Sprinter naar Woerden van spoor 12 vertrekken kort na elkaar terwijl er een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] van spoor 21 ging en een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] van 20. Op spoor 9 stond een [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] + [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] achter elkaar terwijl die al een kwartier weg had moeten zijn. Tussendoor kwam er dan ook nog een heel vlot kopmakende 189 van DB Schenker via 11A naar 10B en weer terug over 10A.

Vervolgens bleek het richting Amersfoort ook al rommelig: met de 559 gingen we vlak voor Overvecht opeens naar het rechter spoor. Even later zag ik ook de reden daarvoor. De DBS 1612 was er niet in geslaagd om de Dolime-trein die hij trok over de fly-over bij Blauwkapel Oost heen te krijgen en stond net onder het hoogste punt daarvan stil. Met de 559 bleven we tot vlak voor Bilthoven links rijden want op het rechter spoor bleek de 189 die ik eerder al zag bezig te zijn met kopmaken. Die ging aannemelijk de gestrande goederentrein van de fly-over af slepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Lekker zooitje in Utrecht vanmiddag met een berg spoorwijzigingen. Ik zag bv. zowel een Sprinter naar Breda als een Sprinter naar Woerden van spoor 12 vertrekken kort na elkaar terwijl er een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] van spoor 21 ging en een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] van 20. Op spoor 9 stond een [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] + [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] achter elkaar terwijl die al een kwartier weg had moeten zijn.
Check :pos:
Met de 2854 gingen we uiteindelijk 12 minuten te laat weg, en aankomst in Rotterdam was pas om 17:22. De kerende trein stond daar al wel met +9 aangekondigd. Maar leek nog voor de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 17:25 weg te mogen, daar eerstgenoemde ook +5 kreeg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door microshit »

Ging net weer lekker op Utrecht Centraal.... Ik kwam om 22.00 aanlopen bij spoor 21, om om 22.12 te vertrekken. "Niet instappen" op de TBP's. Kort erna kwam er een trein binnenrijden die op de displays "Utrecht Centraal" had staan en even later blanco werden. Naarmate de tijd verstrijkt geen omroep oid. Twijfelende mensen, die op het perron blijven staan, toch maar instapten of in de deuropening bleven staan. Tot een minuut voor vertrektijd de TBP's toch maar eens versprongen dat dit de trein naar Geldermalsen werd. Koersdisplays alsnog blanco en alles bleef stil. Uiteindelijk toch 22.16 vertrokken zonder omroepje of info op de displays. Erg handig hoor :p
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Etienne »

Met name vanmiddag was het rond Eindhoven en Breda behoorlijk druk in de bussen en treinen. Toppunt was voor mij wel de 5258 waar vanaf Best een clubje (waarschijnlijk al) dronken carnavalsvierders. Je zag wel aan de andere reizigers dat het behoorlijk irrritant was op de bovenverdieping van de DDZ. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag op weg was van Amersfoort naar Utrecht (via Hilversum wegens werkzaamheden) zag ik in Hilversum opeens Mat '46 stel 273 op spoor 1 staan wat op weg was naar Utrecht Maliebaan. Gezien dat niet zo gek lang meer kan, medio 2016 schijnt namelijk het kruis bij Blauwkapel buiten dienst te gaan, onderbrak ik m'n reis maar even op Hilversum Sportpark waar ik het stel even later kon vastleggen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Anne »

Fraaie plaat zo onder dat portaal.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Jurre »

Deze week is het Eemplein in Amersfoort gedeeltelijk afgesloten. Busverkeer naar het station toe stopt zodoende niet bij de halte Eemplein maar rijdt er onder door. Echter reed de Syntus 5006 op lijn 103 voor mij toch richting de halte toe. Ben benieuwd hoe hij zich daar heeft weggekregen. Dat kan enkel door via het Soesterkwartier richting het Eemplein te rijden, maar dat duurt zeker 10 min. extra.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

De t2860 kwam met +15 binnen op Rotterdam Centraal, ruim na vertrektijd van de t2871. Het treinpersoneel kreeg het echter voor elkaar de trein binnen drie minuten weer te laten vertrekken richting Amersfoort. Petje af, meestal loopt dergelijke ellende af met een opgeheven trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Deze week is het Eemplein in Amersfoort gedeeltelijk afgesloten. Busverkeer naar het station toe stopt zodoende niet bij de halte Eemplein maar rijdt er onder door. Echter reed de Syntus 5006 op lijn 103 voor mij toch richting de halte toe. Ben benieuwd hoe hij zich daar heeft weggekregen. Dat kan enkel door via het Soesterkwartier richting het Eemplein te rijden, maar dat duurt zeker 10 min. extra.
Je bedoelt De Nieuwe Poort neem ik aan :wink: Overigens kost een rondje Groningerstraat > Noordewierweg > Merwedestraat > Amsterdamseweg maar 4 minuten volgens Google Maps, 10 minuten leek mij al zoveel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Jurre »

Zo heet die weg inderdaad. Kost theoretisch rond de 5 minuten om via het Soesterkwartier naar het station te moeten, maar het verkeer stond redelijk vast dus die factor had ik meegenomen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door VIRM »

Gistermiddag naar spoor 9 op Den Haag Centraal gelopen om mijn [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 te halen. Echter stond daar ineens een SLT... Op de app zag ik dat de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] was gespoorwijzigd naar 7, dus maar even perrontje verder (via een doodlopende blindegeleidelijn. Hoezo is Den Haag Centraal af, stelletje prutsers?). Rondom Leiden was het stilstaan en langzaam rijden. De HC en de machinist mompelden wat over de omroep in een poging de reizigers te informeren, maar er was nauwelijks wat te verstaan. Iemand enig idee wat er precies aan de hand was?
Vertrek uit Den Haag was op tijd, aankomst op Sloterdijk met +16. Dus dat werd de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar Zaandam. Gelukkig maar, want de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 6 minuten later reed slechts met een enkele SLT4.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Vandaag een hele leuke cursus identificatiedocumenten gehad in Veenendaal West, maar de reisverbinding Gouwelijn - Veenendaallijn moet wel zo ongeveer de slechtste overstap mogelijk hebben aan de randen van de spits als de kwartierdienst van/naar Veenendaal niet rijdt, namelijk precies 30 minuten op Utrecht Centraal :')

Richting Veenendaal is de overstap [serie=Intercity|2016|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie] -> [serie=Sprinter|2016|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] nog wel cross-platform in Utrecht, dus er is een kansje dat de overstap te halen is, maar de andere kant op is gewoon kansloos, en een kwartier later de trein richting Gouda nemen verlengt alleen maar de overstap in Gouda, waar men plotseling begonnen is de verbouwing eindelijk een keer af te ronden, met nog minder wachtcomfort op perron 11 tot gevolg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ArrivaBas »

Afbeelding
:P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door nsimmelink94 »

Gisteren de wet van Murphy ervaren in het OV. Nog geen 5 minuten na vertrek een eenzijdig ongeluk van een petje met z'n BMW drie kwartier in de bus in de file staan wachten, vervolgens de eerstvolgende aansluiting weer gemist. Op de terugweg ging een asielzoeker ruzie maken met de buschauffeur omdat hij geen €50 accepteert en haar daardoor niet mee wil nemen, weer een aansluiting gemist dud nog een halfuur wachten. Tot slot weer een paar asielzoekers die ruzie maken met de chauffeur omdat ze een kaartje kochten voor Borculo --> Ruurlo terwijl ze Borculo --> Doetinchem reisden en dus verzocht werden te betalen of te wieberen. Weer zo'n 10 minuten stilgestaan.

Je zou denken, als er op één dag zoveel misloopt dat je wel akelig in karma gaat geloven :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:... en een kwartier later de trein richting Gouda nemen verlengt alleen maar de overstap in Gouda, waar men plotseling begonnen is de verbouwing eindelijk een keer af te ronden, met nog minder wachtcomfort op perron 11 tot gevolg :')
Wat moet er dan nog af verbouwd worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

De achteruitgang. Er moet nog een lift gebouwd worden die vanaf de tunnel (-1) naar straatniveau (0) en naar perron 11 (+1) gaat en er komt een vaste trap naar spoor 11 die wel binnen het beoogde poortjesgebied valt. De huidige trap/rolbaan naar spoor 11 valt eigenlijk buiten het gebied van de poortjes, dus hebben ze een deel van de glazen wand verwijderd en er bouwhekken geplaatst om zo te voorkomen dat mensen om de poortjes heen lopen.

Hopelijk komt er ook nog een (korte) overkapping op spoor 11. Omdat ze nu de verbouwing aan het afronden zijn is ook het kleine stukje overkapping dat er was afgebroken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :wink: .

Is er ook bekend hoelang de werkzaamheden gaan duren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Het had in 2014 klaar moeten zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Oooooh, maar 2 jaar vertraagd. Valt mee dus. Afbeelding
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door webguy »

Nieuwe concessie gaat in he :P Moet alles natuurlijk wel tiptop zijn.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door nsimmelink94 »

Hainje schreef:Oooooh, maar 2 jaar vertraagd. Valt mee dus. Afbeelding

NS doet het maar marginaal beter immers :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten