Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door The Greyhound »

Vanaf vandaag staan de Nederlandse Flixbus ritten op OV9292.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Zugführer »

Interessante ontwikkeling. Kun je altijd met de Flixbus mee, of moet je achter blijven als hij vol is?
Als ik nu een reis plan staan er nergens waarschuwingslampjes dat de ov-chipkaart hier niet te gebruiken is etcetera.
Mooi dat ze er in staan, maar kan nog wel wat verbetering gebruiken.
Ze staan ook nog niet in Google Maps zie ik, dus nog niet beschikbaar via NDOV loket?
Vraag me dan toch af hoe 9292 aan die gegevens komt.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Somoht »

NDOVloket.nl heeft wel data maar staan niet op Google Maps; geloof ook niet dat Flix het wilt. Ben benieuwd wat de reactie is van NS, gezien Flix ook dikke knaken betaald om op 9292.nl staan. Als ik het persbericht moet geloven is het een deal tussen Flix en 9292 en ik gok dat 9292 ook een commissie krijgt voor tickets gekocht via die Flix advertentie in het reisadvies.
Iemand bij NS heeft niet lopen opletten wat de gevolgen hiervan zijn, of ze zijn echt helemaal kapot daar sinds het Qbuzz-drama...
Als ik NS was had ik nu de stekker uit 9292 getrokken of iig het plan om een eigen planner op te zetten asap door te zetten. Het klinkt als een van de vele spookverhalen waar vervoerders compleet bang voor waren in het begin van het NDOV, een reisplanner die adviezen gaat geven en daarbij comissie als perverse prikkel door heen loopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Geert »

Kliks vanuit 9292 naar de Flixbus-site lopen in ieder geval via het Doubleclick-platform en Flixbus biedt ook mogelijkheden voor affiliates. Zou me iig niet verbazen dus :)
Somoht schreef:Als ik NS was had ik nu de stekker uit 9292 getrokken of iig het plan om een eigen planner op te zetten asap door te zetten. Het klinkt als een van de vele spookverhalen waar vervoerders compleet bang voor waren in het begin van het NDOV, een reisplanner die adviezen gaat geven en daarbij comissie als perverse prikkel door heen loopt.
Sowieso raar dat 9292 een soort reisbureautje gaat spelen. Als het ze om de reiziger gaat hadden ze al 5 jaar geleden een linkje toe kunnen voegen om een NS e-ticket te kopen bij treinadviezen...
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door The Greyhound »

Geert schreef:Kliks vanuit 9292 naar de Flixbus-site lopen in ieder geval via het Doubleclick-platform en Flixbus biedt ook mogelijkheden voor affiliates. Zou me iig niet verbazen dus :)
Somoht schreef:Als ik NS was had ik nu de stekker uit 9292 getrokken of iig het plan om een eigen planner op te zetten asap door te zetten. Het klinkt als een van de vele spookverhalen waar vervoerders compleet bang voor waren in het begin van het NDOV, een reisplanner die adviezen gaat geven en daarbij comissie als perverse prikkel door heen loopt.
Sowieso raar dat 9292 een soort reisbureautje gaat spelen. Als het ze om de reiziger gaat hadden ze al 5 jaar geleden een linkje toe kunnen voegen om een NS e-ticket te kopen bij treinadviezen...
Misschien wilde de NS daar nooit voor betalen. Waarom service aan je klanten verlenen als je monopolist bent?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Somoht »

Misschien omdat 9292 daar belachelijke tarieven voor vraagt en omdat 9292 een monopolist is? Overigens is geen enkele reiziger klant van 9292, je bent onderdeel van het product daar.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Zugführer schreef:Interessante ontwikkeling. Kun je altijd met de Flixbus mee, of moet je achter blijven als hij vol is?
Als ik nu een reis plan staan er nergens waarschuwingslampjes dat de ov-chipkaart hier niet te gebruiken is etcetera.
Er staat dan weliswaar geen waarschuwingslampje, maar er staat wel een directe link waarmee het ticket voor de bus gekocht kan worden:
http://9292.nl/reisadvies/station-eindh ... 02-11T1512
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Zugführer »

Aha, bij mij niet, maar nu ik Ad Block even uitgeschakeld heb opeens wel. Tsja :')
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Somoht »

Ja al die meldingen zoals Flix maar ook taxiboeken.nl, Haltetaxi Zeeland is eigenlijk "stiekem" reclame dus die valt allemaal weg met de adblocker, die je al in de eerste plaats nodig hebt om je reisadvies (de naald) te vinden in de hooiberg advertenties op 9292.nl
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Hendrik »

Ik zette net even de adblocker uit om de 'advertentie' van Flixbus te kunnen zien in het reisadvies. Maar ik heb 'm direct weer aangezet. Verschrikkelijk, wat een chaos met advertenties op 9292.nl!
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door CX1000 »

Er staat zelfs in sommige reisadviezen die je met de trein sturen een advertentie van Flixbus... :')
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door huibf »

Ik had toch op 10-2 van Meijel naar Dusseldorf een reis via Roermond met een 'bus'. Of zou dat de IC bus zijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Hainje »

Flixbus komt niet in Roermond.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door huibe »

huibf schreef:Ik had toch op 10-2 van Meijel naar Dusseldorf een reis via Roermond met een 'bus'. Of zou dat de IC bus zijn
Ja de DB IC bus Brussel - Roermond - DÜsseldorf
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Somoht »

Dankzij de reisadvies-api van 9292 nu ook Flix-adviezen op Qbuzz.nl voor Groningen-Haren :') https://twitter.com/webguy/status/698602607242297344
Afbeelding

Gaat lekker
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Hm, dat is niet de bedoeling. Je mag met FlixBus niet tussen Groningen en Haren reizen. Zo zitten er nog wel een aantal kinderziektes in de FlixBus-reisadviezen op 9292.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Somoht »

Een tip: je wilt niet dat 9292 Groningen-Haren wilt gaan oplossen. Ze geven je misschien hele mooie beloftes maar het bijhouden van een schaduw-administratie waar je nu wel en niet mag in/uitstappen is complexer dan het lijkt en is niet iets waar 9292 toe instaat is, gaat ook vaak mis qua lokaal vervoer tussen Amsterdam en Almere die Connexxion ook niet in de dienstregeling zelf zet. Als je vanuit Flixbus gewoon een databestand levert waarin voor de halte Haren richting Groningen niet-instappen staat en voor Haren vanuit Groningen "niet-uitstappen" heb je het zelf in beheer.

Overigens ben ik zeer benieuwd hoe 9292 dit heeft aangepakt qua bestaande leveranciers want ik zou als bestaande afnemer goed pissig worden dat ik plots onderdeel ben van dit gedoe en er Flixbussen op mijn website/app verschijnen zonder duidelijke hoe/wat. Overigens zoals al eerder gezegd hierboven die banners van Flixbus in het advies zelf zijn gewoon reclame en worden door elke adblocker weggehaald.

Iig gefeliciteerd want dit is een mega-deal voor Flix qua exposure en dank voor het kapot maken van het laatste beetje schijn wat 9292 had qua "onafhankelijke" en "stabiele" leverancier.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Littlebusdriver »

Leuk! Nu nog lid worden van TLS en wat handlezertjes aanschaffen, dan kunnen we met de OV-chipkaart betalen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door VIRM »

Is er ook een lijstje van de verbindingen die Flixbus in Nederland aanbiedt, en de verbindingen van Nederland naar het buitenland?

Wel pretentieus dat je beweert het eerste 'nationale busnetwerk' van Nederland te zijn, maar slechts 9 steden aanbiedt. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door waldo79 »

Op de Wiki kun je vinden welke verbindingen FlixBus aanbiedt.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door CamilleKreemers »

VIRM schreef:Is er ook een lijstje van de verbindingen die Flixbus in Nederland aanbiedt, en de verbindingen van Nederland naar het buitenland?

Wel pretentieus dat je beweert het eerste 'nationale busnetwerk' van Nederland te zijn, maar slechts 9 steden aanbiedt. ;)
Ze zijn sowieso niet het eerste, de interliner was dat.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Littlebusdriver »

CamilleKreemers schreef:
VIRM schreef:Is er ook een lijstje van de verbindingen die Flixbus in Nederland aanbiedt, en de verbindingen van Nederland naar het buitenland?

Wel pretentieus dat je beweert het eerste 'nationale busnetwerk' van Nederland te zijn, maar slechts 9 steden aanbiedt. ;)
Ze zijn sowieso niet het eerste, de interliner was dat.
Interliner was een product, het bedrijf waar je mee reisde was ZWN, Midnet, etc. Bij Flixbus reis je met Flixbus, dus in die zin zijn zij de eerste. Maar het is inderdaad wat hoog van de toren roepen als je nog geen half jaar rijdt en alleen weggeef kaartjes hebt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door SuperGhost »

NS heeft vroeger toch ook busdiensten gereden op missende treinverbindingen? (zoals Flixbus nu doet) Dus was NS dan niet de eerste?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Littlebusdriver schreef:Leuk! Nu nog lid worden van TLS en wat handlezertjes aanschaffen, dan kunnen we met de OV-chipkaart betalen.
Betalen met de ov- chipkaart zal al gauw duurder zijn dan een ticket bij de vervoerder via internet aanschaffen.
VIRM schreef:Is er ook een lijstje van de verbindingen die Flixbus in Nederland aanbiedt, en de verbindingen van Nederland naar het buitenland?
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/MeinFernbus_FlixBus
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Bericht door Littlebusdriver »

Ezra schreef: Betalen met de ov- chipkaart zal al gauw duurder zijn dan een ticket bij de vervoerder via internet aanschaffen.
Je kunt softwarematig best instellen dat er 5 euro per rit wordt afgeschreven. De vraag is alleen of TLS dat voor elkaar gaat krijgen :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten