(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

klaxxon schreef:Overigens zag ik vanmiddag nog de wagen 8427 op lijn 92 naar Zaandam. Ook nog niet eerder gezien... Volgens mij komt ie uit Rotterdam ofzo? Of Den Haag?
Vandaag uit het werk maar eens gekeken of ik hem weer kon vinden. En jawel! Op een ander forum lees ik dat de wagen uit de concessie "Haaglanden" komt. Ik neem aan dat ze daar een regio in de buurt van Den Haag mee bedoelen... Afijn, hier wat foto's:

Afbeelding
Op lijn 63.

Afbeelding
Nog even een fotogravisch bewijs dat het hem echt is :P

Afbeelding
En na zijn rit op lijn 63 gaat ie omlooptechnisch correct door naar het station van Krommenie via lijn 69. Erachter staat de 8377 een 120-Amba. Gelijk is het verschil in lengte te zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Haaglanden is Westland, Delft, Zoetermeer, Wassenaar en Voorschoten, praktisch al het busvervoer rond Den Haag dus. Gaat per 31 augustus over op Veolia, dus de komende maanden zullen nog wel meer bussen uit die regio elders in het land opduiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raoul
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:53

(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raoul »

Volgens mij hebben wij in Meppel nieuwe bussen (2) op de stadsdienst.
Ik zag zojuist een Frysker achtige bus (geen Frysker zelf) op de stadsdienst rijden. Dat is weer is wat anders dan de normale 8 persoonsbusjes. Het geeft overigens wel een wat betere uitstraling van de bus. Zal is kijken of ik achter de busnummers kan komen!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

Pijnackerbus schreef:
Karl schreef:Om half zes reed er een (groene) CXX-Citaro met Voor-U stickers op de zijkant richting Rotterdam Capelsebrug. Niet kunnen zien of deze bus in dienst was.
Ik vermoed dat je de 2837 gezien hebt, die is momenteel in Gouda aanwezig en dus heb je hem waarschijnlijk op 193 of 196 gezien.
Vandaag rond half acht op dezelfde plaats op lijn 194 (richting Capelsebrug) en vanmiddag (kwart voor zes) op de buffer. Rijdt 194 niet vanuit Krimpen of Schoonhoven?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:
KM46 schreef:
mb90 schreef:@ KM46: Dat glaswerk kunnen ze er beter uit laten, hier om de hoek is het er bij zo'n nieuwe abri al 2x uitgeknald.
@ mb90: Hoelang zat het erin dat jij weet?
De eerste keer duurde het 3 dagen totdat de ruiten eruit lagen en daarna bijna 2 weken. Nu gaat het al bijna 3 weken goed, maar ik juich maar niet te hard. Het is wel opvallend dat het bij de oude abri's alleen rond oud en nieuw gebeurde.
In zag in de deelgemeente Alexander dat men vandaag overal waar ik langskwam het glaswerk geplaatst had, dit was gisteren nog niet gebeurd.

Het is deze week weer niet niet gelukt om zonder vertraging met tram 5 te reizen en ook niet zonder het beroemde Haring-In-Tonvervoer. Volgende week (in de meivakantie) een nieuwe poging.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 23 apr 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Haaglanden is Westland, Delft, Zoetermeer, Wassenaar en Voorschoten, praktisch al het busvervoer rond Den Haag dus. Gaat per 31 augustus over op Veolia, dus de komende maanden zullen nog wel meer bussen uit die regio elders in het land opduiken.
Ik had liever een mooie Alliance, MAN of Citaro gehad van ze :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Raoul schreef:Volgens mij hebben wij in Meppel nieuwe bussen (2) op de stadsdienst.
Ik zag zojuist een Frysker achtige bus (geen Frysker zelf) op de stadsdienst rijden. Dat is weer is wat anders dan de normale 8 persoonsbusjes. Het geeft overigens wel een wat betere uitstraling van de bus. Zal is kijken of ik achter de busnummers kan komen!
Ehm, dit zijn de opvallendheden van maart. :wink:
Jouw post komt hier beter tot zijn recht.

NS-Reiziger: Berichten verplaatst naar het april-topic!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Vandaag het beste staaltje RET-logica ooit gehoord: lijn 5 rijdt doordeweeks niet tussen de centrumkant en de noordzijde van het Centraal Station, wegens een tekort aan trams. :shock:
Afijn, hierdoor kon ik wel eindelijk eens de verder (buiten DiergaardeTram 11) volledig nutteloze 'lus' in de Provenierssingel berijden, die overigens erg krap is voor een ZGT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Na gisteravond een erg interessante klantenpanelavond gehad te hebben bij Hermes, bracht Veolia vandaag wat dingen in de praktijk. Gisteren onder andere een enquete moeten invullen welk openbaar vervoerbedrijf het meest flexibel is.. De positieve kant van flexibel zijn dus extra bussen bij drukte etc en verder bijvoorbeeld welke slogans van verschillende ov-bedrijven je wel en niet goed vond.

Veolia Breda wist vandaag beiden op een negatieve manier met elkaar te combineren: It's about people is absoluut niet van toepassing. Ze weten niet eens wat de reiziger wil. Er rijdt sinds deze week een spitsbusje naar Heusdenhout via het centrum. Het lijkt erop dat ze hem ingesteld hebben om van de versterkingsrit op lijn 1 (naar Heusdenhout) af te komen die tot vorige week de rit van 8:16 uur versterkte.
Klein verschil: de extra dienst was goed gevuld, omdat deze langs een hogeschool komt. Zonder die extra dienst moeten daarvoor ook mensen achterblijven op het station. Nu lijn 9 rijdt (met een paar mensen aan boord) bleek de extra dienst opeens verdwenen. Lekker flexibel en kon me dan ook nog net in de streekbus persen.
Ik verlang steeds meer terug naar de oplossing die ze tot de vorige dienstregeling hanteerden: een scholierenlijn die langs beide grote hogescholen reed. Maar Veolia vond die om één of andere reden te rustig (omdat ie niet op een handige plek stond en te onbekend was doordat het ding amper reed).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

vanochtend op lijn 12: in de 4908 werden voor het eerst de haltes aangegeven op de lichtkrant :idea: Sinds 1 september 2002 (!) rijden die dingen al rond met "GVU wenst u een goede reis" :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag zat Qbuzz 1091 op lijn 176, weet iemand of die dan naar Zevenhuizen is verhuist??
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

meltrain schreef:Vandaag het beste staaltje RET-logica ooit gehoord: lijn 5 rijdt doordeweeks niet tussen de centrumkant en de noordzijde van het Centraal Station, wegens een tekort aan trams. :shock:
Afijn, hierdoor kon ik wel eindelijk eens de verder (buiten DiergaardeTram 11) volledig nutteloze 'lus' in de Provenierssingel berijden, die overigens erg krap is voor een ZGT.
Dit is schijnbaar planmatig. Meer informatie kun je hier vinden: http://ret.nl/reizen-met-ret/omleidinge ... n%205.ashx
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Een tekort aan trams bij de RET verbaast me niks. De laatste tijd vliegt er om de haverklap een tram uit de rails door een ongeval o.i.d., dus het aantal trams werd steeds minder. Er was eerst sprake om een aantal oude 800-tjes weer op te lappen, maar het inkorten van tramlijn 5 was blijkbaar goedkoper.

Verder was er vanmiddag een grote controleactie van de RET en Arriva met de politie (die ook op segways reden) op het Zuidplein. Bij alle in/en uitgangen van de metro en bij alle bussen van de RET en Arriva die aankwamen werd er gecontroleerd. De controlebus (de oud gediende RET 132) was zelfs opgetrommeld om alles sneller af te handelen. Toen ik net aankwam werd mijn bus zelfs ingehaald door een politiewagen die versterking moest leveren op het Zuidplein. Het was dus een succes. :)

Tot slot zat ik vanmorgen op CXX-Buslijn 57 van Voorhout naar Leiden in Amba 8712. Dit was een Amba met een andere versnellingsbak, te vergelijken met die van MAN en Mercedes-Benz. Het klonk niet Amba-achtig, maar stukken beter. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Halte Kiltunnel in Dordrecht beschikt over een tweetal haltepalen: eentje aan de Kiltunnelweg waar alle lijnen die via Ziekenhuis Dordwijk rijden stoppen en eentje aan de busbaan die vanaf de Rijksstraatweg omhoog loopt en achter eerstgenoemde halte langs gaat voordat 'ie op de Kiltunnelweg aantakt. Die laatste halte is bestemd voor lijn 165 maar ze hebben een sticker van lijn 166 op het bordje geplakt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Fles schreef:vanochtend op lijn 12: in de 4908 werden voor het eerst de haltes aangegeven op de lichtkrant :idea: Sinds 1 september 2002 (!) rijden die dingen al rond met "GVU wenst u een goede reis" :pos:
Nou ja, in januari en februari natuurlijk ook nog met "GVU wenst u prettige feestdagen" natuurlijk :mrgreen: Positieve ontwikkeling overigens :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Vandaag het beste staaltje RET-logica ooit gehoord: lijn 5 rijdt doordeweeks niet tussen de centrumkant en de noordzijde van het Centraal Station, wegens een tekort aan trams
Eindelijk wordt het tramemplacement aan de blijdorpzijde van het CS eens nuttig gebruikt. Weet iemand wanneer daar de laatste reguliere tramdienst reed?

(overigens is het een prachtig stukje Rotterdam. En je kunt er in de plaatselijke Turk het overheerlijke (maar waarschijnlijk ultra slecht voor de gezondheid) Kapsalon krijgen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Ik vermoed in 2003, want dat jaar werd als het goed is lijn 3 opgeheven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef: Dit is schijnbaar planmatig. Meer informatie kun je hier vinden: http://ret.nl/reizen-met-ret/omleidinge ... n%205.ashx
Ik weet dat het planmatig is, maar voral de reden verbaast/verontrust me zeer.

@Vinny+Pijnackerbus: Lijn 3 werd op 23 augustus 2004 opgeheven. :wink:
Overigens rijdt sinds 2007 op enkele dagen per jaar wel Diergaarde Tram 11 met historische Vieraasers tussen CS Noordzijde en Blijdorp.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Op lijn 1 in Dordrecht rijdt in het weekend altijd een klein busje wat echter wel weer een lagevloergedeelte en rolstoelplank heeft. Het ding blijkt alleen niet bij de verhoogde haltes te kunnen halteren die op steeds meer plaatsen verschijnen, want dan komt de deur tegen de verhoging :roll: Handig op een lijn waar met name ouderen gebruik van maken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend een bus van QBUZZ zien rijden met het opschrift Sorry deze gaat naar de remise (draaiende tekst).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Gisteren was het qua vertragingen niet de beste dag voor de RET:
-'s Ochtends was er 'een spanningsprobleem bij remise Hilledijk' (volgens de RET), met 'mogelijke vertraging en uitval van trams'. Nou dat heb ik geweten, want zowel de lijn 2 van 7:32 als de lijn 20 van 7:37 kwamen niet opdagen, zodat ik pas de lijn 2 van 7:42 had en te laat op school kwam.
-'s Middags besloot een tram op lijn 25 (vermoedelijk door de drukte) om maar even 5 minuten te laat te komen, zodat ik net te laat bij de Jumbo was.

Verder was er gisterochtend een man in lijn 38 die het een goed idee leek om in de bus zijn roes uit te slapen. Hij deed dit echter wel languit op de grond bij de rolstoel/kinderwagen plek in een Citaro... :shock: De overige reizigers (waaronder ik) besloten om henm gewoon te laten liggen en voorzichtig over hem heen te stappen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Owja, vanmiddag ook nog een fraai verhaal gehoord... een chauffeuse in Dordt heeft het enige tijd geleden voor elkaar gekregen de wasstraat zo krap in te draaien dat de bus klem kwam te zitten :P
De chauffeur die afsluitdienst had is er, nadat de schoonmaker om hulp kwam vragen toen hij deze situatie aantrof, samen met een collega een uur mee bezig geweest om de bus weer los te krijgen zonder wasmachine en bus al te veel te beschadigen. Duur uurtje was dat, tussen 1 en 2 uur 's nachts: erg blij was Arriva er dan ook niet mee dat die bus zo achtergelaten was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

achtergelaten? Zo van "Oh, klem. Boejje, ik loop wel naar huis"? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Er reed gisteren een Interliner van lijn 370 tussen de afrit Roelofarendsveen en Nieuw-Vennep (waar die lijn normaal de snelweg opgaat) op de snelweg. Reden ze om vanwege de Keukenhoffiles :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door tsov »

Dikke kans dat de N207 al vanaf Leimuiden vast stond en de chauf besloot via Oude Wetering naar Roelofarendsveen te rijden (route 56) om daar de A4 op te draaien ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten