Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Ik heb niet goed gekeken of er al iets over is dus misschien een dubbel bericht, maar dit weekend wordt een deel van de Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn in Utrecht afgebroken.

Het betreft hier het gedeelte tussen de koningsweg en de spoorlijn(en) Utrecht - Arnhem en Utrecht - Geldermalsen

Dit spoor gaat weg in verband met de (ver)bouw van de lijnen richting Arnhem en Geldermalsen, waarbij dit stuk spoor zal worden omgebouwd tot bouwweg.

De eerste werkzaamheden zijn al begonnen, maar ze beginnen vanavond om 23:00 officieel geloof ik, en de verwijdering van de sporen staat als volgt gepland:

24-11:
01:00 - 01:30 passage wtr fas
01:30 - 02:00 passage wtr OB2
02:00 - 02:30 passage wtr OB1
03:00 - 11:30 verwijderen BVL-draad
07:00 - 15:00 verwijderen spoor LN
11:30 - 12:00 afvoer SWR-kranen via spoor LE
12:00 - 20:00 Verwijderen spoor LE
20:00 - 02:00 Verwijderen BVL-palen

25-11:
02:00 - 08:00 verwijderen BVL Blokken

Mocht u nog vragen hebben shoot, en ik zal pogen ze te beantwoorden.

Groeten vanaf de eerste rij *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Ardan »

Hier duurt het 31 uur om een spoorlijntje compleet af te breken. In Duitsland doen ze er minstens 31 jaar over.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Njah t is volgens mij voornamelijk dat ze t stukkie nodig hebben, de overweg en het stuk tot en voorbij het NSM blijven namelijk gewoon liggen voor zover ik begreep :wink:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door reisthijs »

Inderdaad, op het traject tussen de Koningsweg en de aansluiting komt een tijdelijk bouwweg te liggen, daarom moet dat stukkie nu weg.

Overigens wordt tegelijk ook een stukje van de lijn Utrecht-Arnhem buiten dienst gesteld, na het weekend rijden alle treinen over de nieuwe sporen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Fles »

Aking schreef:
11:30 - 12:00 afvoer SWR-kranen via spoor LE
12:00 - 20:00 Verwijderen spoor LE
SWR staat voor SchienenWolf R?? :?: :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Op mijn werkplan staat SWR, maar dat zal best wel eens eeen typfoutje kunnen zijn idd...

Ondertussen is de bovenleidingsdemontageploeg van een mannetje of 20 zich aan het opmaken voor hun werkzaamheden *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Fles »

Maak je wel foto's? Of is dat weer enorm geheim en zo? :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Ik heb wel wat telefoonfototjes...

Niet heel spectaculair en profi allemaal, maar ik zal vanavond even kijken of ik die online kan gooien :)

Oh en geheim is dr weinig hoor.. En de magjewelangshetspoorlopencommentaren neem ik wel even voor lief :')


Oh en laatste ballast is aan het verdwijnen trouwens, dus het spoorgebeuren is zo'n beetje afgelopen hier.

De stand tot nu toe:

Het stuk vanaf de koningsweg tot aan het aansluitwissel in de lijn Ut-Ah is bijna helemaal leeg en kaal. Er ligt nog wat verdwaalde ballast en dr staan nog wat bovenleidingsportalen, maar Rene Prinsen is inmiddels vertrokken.

Verder is de rijdraad weggehaald tot tussen de overwegen aan de notebomenlaan en de abstederdijk, dus het NSM is nog van bovenleiding voorzien.

Verder gaat ergens de komende periode ook de lijn Ut-Db afgebroken tussen OZ en de mereveldseweg, wanneer precies durf ik alleen niet te zeggen. Ook is mij niet bekend hoelang het spoor tussen de koningsweg en de abstederdijk nog blijft liggen.
Laatst gewijzigd door Aking op za 24 nov 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Busfoto.nl »

Vanmorgen even vanaf de flat op de IBB gekeken. Vanaf de Koningsweg richting maliebaan is de bovenleiding weg. Vanaf de koningsweg richting lunetten is volgens mij zowat alles weg. Ik meende zandwagens over het spoor te zien rijden. Erg goed.kon ik het niet zien vanwege de mist.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Fles »

:o Gaat dat hele viaduct over de Rubenslaan ook afgebroken worden?
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Busfoto.nl »

Behalve dat er wel eens mensen in open dubbeldekkersbussen hun hoofd tegen aan stoten heb ik niet idee dat iemand last heeft van het viaduxt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Fles »

Wat is dat nou weer voor onzin. Die sporen eten ook geen brood.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Voor zover ik weet blijft het
testtest schreef:Vanmorgen even vanaf de flat op de IBB gekeken. Vanaf de Koningsweg richting maliebaan is de bovenleiding weg. Vanaf de koningsweg richting lunetten is volgens mij zowat alles weg. Ik meende zandwagens over het spoor te zien rijden. Erg goed.kon ik het niet zien vanwege de mist.
Klopt en klopt, zie mijn bericht voor je bericht.

En Fles, voorlopig blijft dat viaduct inclusief sporen (maar dus exclusief bovenleiding) gewoon liggen.. T ligt namelijk inderdaad niemand in de weg :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Verder gaat ergens de komende periode ook de lijn Ut-Db afgebroken tussen OZ en de mereveldseweg, wanneer precies durf ik alleen niet te zeggen. Ook is mij niet bekend hoelang het spoor tussen de koningsweg en de abstederdijk nog blijft liggen.
Gokje met voorkennis: vanaf maandag :wink: De oude sporen naar Den Bosch is men namelijk ook direct in de week na het omleggen naar de nieuwe sporen gaan opbreken. En daar is men toch nog geruime tijd mee bezig geweest inclusief alles wat er verder nog onder de sporen ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door webguy »

Vanochtend lag er al asfalt op de zandhoop waar vroeger spoor lag. De spoorlijn is nu dus een bouwweg...

Wat betreft de oude sporen tussen Lunetten en Utrecht - vanmorgen waren ze al druk bezig bovenleiding en wisselverwarming te verwijderen.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door OVinspecteur »

Ik hoop dat ze er een mooie fiets- en wandelroute Maliebaan - Lunetten van maken. De bestaande route via de Albatrosstraat en Tolsteegsingel is best gevaarlijk en via het Ledig Erf fiets je toch een stuk om. Zal denk ik vele minuten schelen voor de mensen die daar wonen. En zo kun je ook mooi de groengebieden (Singel, Kromme Rijn, begraafplaatsen, Lunetten) met elkaar verbinden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afbraak gedeelte Oosterspoorlijn/Maliebaanlijn

Bericht door Aking »

Aking schreef:Ook is mij niet bekend hoelang het spoor tussen de koningsweg en de abstederdijk nog blijft liggen.

*blaast stof weg*

Ik was van het weekend weer eens op de Koningsweg, en het spoor incluis ballast is inmiddels verdwenen :cry: Ik begreep dat dit naar Zeeland (SGB?) toe is.

Ik zal zometeen even kijken of ik mijn (ietwat brakke telefoon)fototjes online kan knallen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten