(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Een Connexxion DB/L/HM 8600 amba op lijn 187 Leiden - Gouda met een scrollende via-bestemming. Gisteren was het nog niet zo, en was de via-bestemming hetzelfde (Kerkweg-West).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Fles schreef:achtergelaten? Zo van "Oh, klem. Boejje, ik loop wel naar huis"? :?:
Ja, op die manier ja. Behalve het naar huis lopen dan want dit speelde aan het einde van de dienst in de stalling, dus ze kon gewoon met eigen vervoer naar huis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ronald »

Niet echt een reiservaring, maar vandaag eens geprobeerd erachter te komen welke dienstregeling er hier in Amersfoort op Koninginnedag door Connexxion gereden wordt. In de lijnfolder staat het niet, en de Connexxion-site geeft gewoon de ma/vr-dienstregeling aan (maar dat doet hij ook voor Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag, naar mijn weten dagen die altijd als zon- en feestdagen rijden, dus erg betrouwbaar is de informatie dus niet).
Verder kan ik op de (waardeloze) site van Connexxion niets over feestdagen vinden :? . Dus na een half uur zoeken nog niets wijzer, terwijl het toch zo simpel moet zijn ...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Een Connexxion DB/L/HM 8600 amba op lijn 187 Leiden - Gouda met een scrollende via-bestemming. Gisteren was het nog niet zo, en was de via-bestemming hetzelfde (Kerkweg-West).
(Kerkweg-West). Dit is zeker in Waddinxveen :wink: ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

@rkh_amf: Koninginnedag is over het algemeen zaterdagsdienstregeling, vrij standaard door heel het land zover ik weet.

Over het rijden op Koninginnedag gesproken: laatst stond ik tijdens het wachten op de bus vanaf 't werk eens de vertrekstaten bij halte Europalaan in Utrecht te bekijken. Daarbij viel me op dat er daar twee vertrekstaten van lijn 417 en 440 hangen, met op de ene bij de voetnoten dat ze niet op Koninginnedag reden. Op de andere stond die voetnoot niet, maar toen ging ik eens bij de datum kijken... dat waren vertrekstaten uit 2006! :shock: De andere twee waren wel gewoon ingaande 14/12/2008.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

rhk_amf schreef:Niet echt een reiservaring, maar vandaag eens geprobeerd erachter te komen welke dienstregeling er hier in Amersfoort op Koninginnedag door Connexxion gereden wordt. In de lijnfolder staat het niet, en de Connexxion-site geeft gewoon de ma/vr-dienstregeling aan (maar dat doet hij ook voor Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag, naar mijn weten dagen die altijd als zon- en feestdagen rijden, dus erg betrouwbaar is de informatie dus niet).
Verder kan ik op de (waardeloze) site van Connexxion niets over feestdagen vinden :? . Dus na een half uur zoeken nog niets wijzer, terwijl het toch zo simpel moet zijn ...
Vreemd. Ik zag hier (BRU) woensdag al een foldertje over Q-day in de bus hangen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

In de jaren '90 werd op Koninginnedag door de voorloper van Connexxion volgens een 'busboekjeloze' dienstregeling - richting Amsterdam - gereden. Sterker nog: Het eindpunt van de rit werd gedurende de reis door de bijsturing veranderd van het Centraal Station naar een rondje Jan Evertsenstraat :o
"Wij" werden toen dringend geadviseerd om over te stappen op tram 16 (het GVB reed toen nog niet met 7x nummers). Wat me altijd is bijgebleven is dat ondanks dat er op volle sterkte werd gereden (elke vijf minuten een gelede bus) er nog steeds mensen praktisch op het dak moesten zitten. Een populaire dag om te reizen ... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Een Connexxion DB/L/HM 8600 amba op lijn 187 Leiden - Gouda met een scrollende via-bestemming. Gisteren was het nog niet zo, en was de via-bestemming hetzelfde (Kerkweg-West).
(Kerkweg-West). Dit is zeker in Waddinxveen :wink: ?
Inderdaad, maar dat wordt niet getoond bij de Via bestemming, waarschijnlijk omdat het anders helemaal niet past.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ronald »

Reiziger Ddrs schreef:@rkh_amf: Koninginnedag is over het algemeen zaterdagsdienstregeling, vrij standaard door heel het land zover ik weet.
Dank u :wink: . Nu je het zegt herinner ik me wel weer zoiets inderdaad. Ik vraag me wel af of veel reizigers dit weten, daarom vindt ik het wel kwalijk dat de Connexxion-site verkeerde informatie geeft.
vinny schreef:Wat me altijd is bijgebleven is dat ondanks dat er op volle sterkte werd gereden (elke vijf minuten een gelede bus) er nog steeds mensen praktisch op het dak moesten zitten. Een populaire dag om te reizen ...
Tja, Koninginnedag in Amsterdam ... Daar kunnen ze bij NS ook wel over meepraten :) .
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
KM46 schreef:
Bee schreef:Een Connexxion DB/L/HM 8600 amba op lijn 187 Leiden - Gouda met een scrollende via-bestemming. Gisteren was het nog niet zo, en was de via-bestemming hetzelfde (Kerkweg-West).
(Kerkweg-West). Dit is zeker in Waddinxveen :wink: ?
Inderdaad, maar dat wordt niet getoond bij de Via bestemming, waarschijnlijk omdat het anders helemaal niet past.
De bestemmingstekst (en dan met name de 'via-bestemmingen') veranderen ook gedurende de rit. Weet niet of je de bus op dezelfde plek zag? :)

Keukenhof-files zijn in de weekenden gigantisch: Keukenhof-Schiphol is te doen in 20-25 minuten, maar kan op bepaalde dagen tot enkele uren duren.. :( Als je dan een mogelijkheid tot omrijden hebt, maak je daar gretig gebruik van ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Beide keren op de Hogeveenseweg, dat is de weg die aan de voorkant van het Connexxion-kantoor in Boskoop langsloopt, ook op praktisch hetzelfde tijdstip (vlak na 1 uur 's middags).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Zaandam heb je een paar leuke eindbestemmingen:

Stadsbus 66 met eindpunt: Zaandam (Goh, dan had ik nou NIET gedacht van een stadsbus).
Zaandam
via Poelenburg

En dan na halte "Mennistenerf" verspringt ie naar:

Zaandam
Peldersveld

Doe er dan van maken: Peldersveld via Poelenburg, ik bedoel het is toch een stadsbus, dus dat Zaandam ervoor heeft toch geen enkele waarde.

Stadsbus 67 was voorheen:
Zaandam 't Kalf
via Kogerveld NS

Om de één of andere vage reden hebben ze het laatst verandert in:

Zaandam
via Kogerveld NS

Maakt het toch alleen maar onduidelijker? (Ook hier geldt: doe dan 't Kalf via Kogerveld NS, zonder heel dat Zaandam erbij te noemen)



Nee dat InfoXX heeft de bestemmingen niet duidelijker gemaakt. Had je eerst: AMSTERDAM CS is het nu in heel kleine pietepeuterige lettertjes geschreven. Of ZAANDAM STATION is geworden:

Zaandam
Station

Het slaat feitelijk echt nergens op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Enkele (of alle?) Amsterdamse Combino's zijn nu van binnen voorzien van nog meer roze stickers voor de OV-Chipkaart. Naast de stickers bovenaan de deuren zitten er nu ook stickers op de lezers, stickers op de vloer, stickers op het hokje van de conducteur en stickers op de ramen bij de zitplaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

En zeker de stickers op de vloer herinnerden mij gisteren net op tijd aan het uitchecken! :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door STF »

Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is echt al maanden :wink: - de bussen hebben het trouwens ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Bovenaan de deuren ja, maar die op de vloer, op de kaartlezers, op het conducteurshokje en op de ramen zijn wel nieuw, die hingen er donderdag nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Vanochtend was het lekker onduidelijk op van der Madeweg met de metro's. Zat in metro 54 die op het perron van metro 53 aankwam, en op de CTA stond ook nog eens 53 Gaasperplas ook. De koersrol en de CTA van Weesperplein gaven echter gewoon 54 naar Gein aan. Er was wel omgeroepen dat er een defecte metro stond op Strandvliet, sinds de 53 daar niks mee te maken heeft toch maar weer op goed geluk ingestapt. Aan de andere kant van het perron waar normaal gesproken de 50 en 54 vertrekken, kwamen 50 en 53 een paar keer langs, wat het geheel ook niet duidelijker maakte. Er was vanwege werkzaamheden wel aangekondigd dat de 50 en 53 vanaf hetzelfde perron zouden vertrekken, maar ik dacht dat dat dan het perron van metro 53 zou zijn; net andersom kennelijk. Waarom 50 wel tot 2x toe door mocht naar Duivendrecht is me een raadsel, wij werden echter via het linkerspoor gestuurd. Best toeristische route, 2 wissels door en dan rijd je links van de dive-under van lijn 53. Na Strandvliet werd er weer gewisseld naar het goede spoor, het geheel resulteerde in +15...
Tijdens vertrek van van der Madeweg stond er op de CTA overigens opeens de tekst "50/54 naar Gein".
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Rara wat klopt er niet achterop de bus op de foto...
Afbeelding

...juist ja, het is de 6292 en niet de 9292 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Best een treffende reclame!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Het online spelletje is ook wel grappig :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Owja, vanmiddag was op het TFT-scherm in het voorste deel van de connexxion 9236/66 alles wat wit hoort te zijn felblauw. Maar dan ook werkelijk alles, zelfs witte stukken in de camerabeelden kregen die felblauwe kleur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Nog een BRU-Amba met een gek display: zat vanmorgen in de 3207 (als ik het goed onthouden heb) op lijn 52 naar Utrecht CS, en daar waren ook camerabeelden te zien van de voordeurcamera.

Nog een grappig bordje gezien gisteren vanuit de sneltram in Utrecht: "Let op, verkeerssituatie gewijzig" :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Dat was in de 3280 ook het geval... overigens kennelijk een populaire dienst voor lijnverkenning de lijn 74 ri. Vianen van 7.49 uur vanaf Utrecht C. Vanmorgen zat er alweer een chauffeur in opleiding met instructeur erbij op die rit, de derde in anderhalve week, gaat zo'n beetje gelijk op met de defecte treinen bij Vleuten :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Hoorde vanmorgen onderweg met de bus naar het station een oproep van een Irisbusje op lijn 10 in Dordrecht langskomen dat alleen nog achteruit wilde, niet meer vooruit :P Lekker praktisch...

En verder vanmorgen wederom een chauffeur in opleiding op de bewuste rit van lijn 74...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten