HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
*schop* *auw*
Opschieten als je nog een RET-RandstadRail op spoor 11 wil zien, vanavond is het voor het laatst. Met ingang van morgen is NOI het eindpunt, in de zomer wordt het nieuwe hoge station in gebruik genomen.
Opschieten als je nog een RET-RandstadRail op spoor 11 wil zien, vanavond is het voor het laatst. Met ingang van morgen is NOI het eindpunt, in de zomer wordt het nieuwe hoge station in gebruik genomen.
Ik doe ook maar wat
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Wat gaat er vervolgens met spoor 11 gebeuren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Spoor 11 en 12 worden weer van de NS/prorail.VIRM schreef:Wat gaat er vervolgens met spoor 11 gebeuren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Spoor 11 en 12 worden voorlopig nog van helemaal niemand, ze sluiten straks nergens meer op aan namelijk. Het heraansluiten ervan is namelijk onderdeel gemaakt van het algeheel herontwerpen van emplacement Den Haag Centraal en dat project schijnt aardig vertraagd te zijn doordat NS het niet met de uitwerking van ProRail eens is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Het is dan ook geen heraansluiten, want van spoor 11 en 12 kon je voorheen ook nergens anders heen dan naar de binnenbocht richting Laan van NOI, en die sporen blijven van de RandstadRail. Je zou de sporen hooguit aan kunnen sluiten op het spoor vanuit Laan van NOI naar Den Haag Centraal, maar dan moet je linkerspoor terug bij vertrek want de sporen 11 en 12 zijn onmogelijk op het rechterspoor richting Laan van NOI aan te sluiten zonder het halve emplacement af te breken.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Maar dat emplacement wordt volgend jaar opnieuw aangelegd zodat de perrons kunnen worden verlengd in verband met de plaatsing van OV-chippoortjes. Dus ik neem aan dat ze het volgend jaar gaan doen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Kom nou, een kopspoortje, meer niet.Bemined schreef:de sporen 11 en 12 zijn onmogelijk op het rechterspoor richting Laan van NOI aan te sluiten zonder het halve emplacement af te breken.
Ik doe ook maar wat
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Drie kopsporen om precies te zijn waarvan er twee dsn te kort worden om als opstelspoor gebruikt te worden voor iets wat langer is dan een los SGM tweetje, en vervolgens kom je uit op een plek waar al een andere wissel ligt welke je dan voor een Engelse wissel moet vervangen
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Nog maar even want RET geeft in de flyer de volgende info:
Reisadvies vrijdag 12 februari
• Maak na 22:47 uur gebruik van HTM Pendelbus 63 tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal.
• Maak na 23:17 uur gebruik van HTM Pendelbus 63 tussen Den Haag Centraal en Leidschenveen
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Die nieuwe overloopwissels bij Laan van NOI waar Lijn E nu tijdelijk keert lijken het niet zo goed te doen, RET meld al de hele dag een wisselstoring.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Gaat goed dan :? . Typisch weer iets voor de RET.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Hopelijk is dat snel opgelost dan... :?
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Niet het nieuwe overloopwissel is defect, maar het al bestaande wissel tussen Voorburg 't Loo en Laan van NOI. Is dus een zaak van de HTM. Het nieuwe wissel wordt dit weekeinde opgenomen in de beveiliging. Lijn E had daarom moeten keren op Laan van NOI spoor 2, dus in het station. Pas vanaf maandagochtend wordt het nieuwe wissel in gebruik genomen en keert lijn E achter Laan van NOI.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Alle infrastructuur tussen Leidseveen en Den haag zijn volgens mij eigendom van de HTM. Dus de RET kan hier weinig aan doenKM46 schreef:Gaat goed dan :? . Typisch weer iets voor de RET.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Volgens mij zelfs al vanaf berkel westpolder. Vanaf daar is het gratis 65+ abonnement ook niet meer geldig.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Heb het even nagezocht. Het is inderdaad vanaf Berkel Westpolder dat de infra bij de HTM hoort.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Niet helemaal, de grens ligt bij de overweg Klapwijkselaantje halverwege Berkel en Pijnacker, dat is namelijk de grens tussen Stadsgewest Haaglanden en Stadsregio Rotterdam. Al zijn beide nu opgegaan in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, dus deze scheiding is nu meer iets uit de geschiedenis. Om het gemakkelijk te maken ligt de bediengrens van de CVL acht kilometer verderop halverwege Nootdorp en Leidschenveen, dus tussen kilometer 8,3 en 16,1 doet de HTM het onderhoud en de RET de verkeersleiding, erg logisch.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Andere tak van sport. Bij ProRail zijn onderhoud en Verkeersleiding ook gescheiden werelden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
In de Quest van deze maand staat een artikel over de bouw van de HSE. Best interessant.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Blijf het een beetje een nutteloos project vinden.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Hoezo? Het is goed voor de werkgelegenheid. Een onwenselijke situatie wordt opgelost. Duidelijkheid voor de reiziger vergroot. Buiten de kosten kan ik geen tegenargument vinden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Hoezo is het een onwenselijke situatie dan? Wat is er mis met die treinen tot in lengte van dagen op spoor 11 en 12 te laten vertrekken? Qua duidelijkheid zie ik ook niet echt een probleem eerlijk gezegd.
🍉
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
Werkgelegenheid is natuurlijk geen argument, die is er ook als je hetzelfde geld in een nuttiger project stopt. Duidelijkheid voor de reiziger lijkt me ook niet echt, want of je nou bij spoor 11 en 12 een groot bord 'RandstadRail' ophangt of bij een perron boven het busplatform zal de meeste reizigers een worst wezen. Enige reden voor het project is dat de NS de sporen 11 en 12 weer wil gaan gebruiken in de toekomst als er 6 intercity's en 6 sprinters per uur gaan rijden naar Leiden, maar dat is dus voorlopig uitgesteld.
Re: HSE - Haags Startstation Erasmuslijn
NS kwam toch sporen tekort in Den Haag? Als ik het mis is moet je het zeggen maar dat is wat ik onthouden heb. Onduidelijk is het omdat men denkt dat het een trein is, terwijl het een metro is. Er is geen ruimtelijke scheiding tussen die twee vervoersstromen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten