Maar hoe wil jij dan een beetje logisch zowel het dorp als de piramide bedienen, zie bv. ook deze quote van de NMM-pagina op syntusutrecht.nl
Na het NMM nog zin in een ander uitstapje? Doordeweeks, en tijdens de zomervakantie ook in het weekend, kunt u (de Piramide van) Austerlitz gemakkelijk bezoeken door vanuit station Driebergen-Zeist onze nieuwe bus 381 te nemen.
Volgens de kaartjes rijdt 381 vanaf station Driebergen-Zeist via de kern Driebergen-Rijsenburg, dus dat suggereert een route via de Traayweg want over de A12 kan dan al niet meer. Dan kan je dus
of via het dorp
of via de piramide rijden, maar allebei wordt een aardige omweg.
Met de genoemde reistijd kom je er in elk geval niet uit, want die is zowel naar het dorp als naar de piramide 13 minuten zo bevestigd Google Maps.
Vraag me trouwens ook wel af waarom ze een bus van Austerlitz naar Driebergen zouden inleggen waar nu nog niks rijdt als de huidige verbinding al zo onrendabel als wat is en de schaarse reizigers klagen dat ze de bus naar de begraafplaats verliezen.
sirvinniei schreef:Ik denk dat je met de cijfers die ik gaf een redelijk accuraat beeld hebt over het aantal reizigers van/naar (de pyramide van) Austerlitz. De lokale verbindende functie tussen Woudenberg en Zeist raakt hij immers kwijt (of begrijp ik je verkeerd).
Je begrijpt me verkeerd. Wat ik duidelijk wilde maken is dat het sterk van de vraag naar de doorgaande verbinding afhangt of iets rendabel is. Het zou immers niet uitmaken dat er in Austerlitz weinig mensen instappen als de bus toch al bomvol had gezeten.
En als die gemiddeld 12 instappers in Austerlitz allemaal naar Woudenberg wilden dan ben je ze natuurlijk hoe dan ook kwijt, terwijl ze naar Zeist alleen een omweg krijgen maar wel een verbinding houden. Dat lijkt me ook wel essentiële informatie om dit plan goed te kunnen beoordelen.
Sowieso lijkt een verbinding Austerlitz - Zeist logischer dan Austerlitz - Driebergen omdat je dan de kern verbindt met de gemeente waar het onder valt en waarschijnlijk meer op gericht is.
Ronald schreef:En zou het dorp Austerlitz niet onder de concessie U-OV moeten vallen, omdat dit in de gemeente Zeist ligt? Of zijn de concessiegebieden niet zo strikt gemeente-gebonden?
Austerlitz viel oorspronkelijk onder de U-OV concessie, daarom reed er ooit ook een aanvullend lijntje
155 's avonds en zondag wat onder het BRU viel. De bediening op maandag t/m zaterdag overdag was echter efficiënter te doen door de streeklijnen die toch altijd al Woudenberg - Zeist aflegden.