Ardan schreef:[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] in een kwartiersdienst (al dan niet 14/16 ofzo), en de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] er tussendoor gefrummeld lijkt me.
Reken er maar op dat, net zoals nu, de 3600 direct achter de 3100 aan zal vertrekken vanuit Arnhem (en vanuit Nijmegen dus net voor de 3100). Direct achter de 3600 (vanuit Arnhem gezien) zal dan de doorgetrokken 4400 (SPR Arnhem-'s-Hertogenbosch) rijden. De 7600 zal gewoon zijn eigen pad behouden, alleen dan doorgetrokken worden naar Wijchen.
Ik vermoed dus dat het wordt:
vanuit Arnhem ri. Nijmegen/Tiel:
.04 IC Nijmegen (spoor
.08 SPR Wijchen (spoor 7)
.14 ST Tiel (spoor 4a)
.19 IC Nijmegen (spoor
.22 IC Roosendaal (spoor 7)
.25 SPR 's-Hertogenbosch (spoor 4b)
vanuit Nijmegen ri. Arnhem
.03 SPR Zutphen (spoor 3)
.12 IC Den Helder (spoor 4a)
.15 SPR Arnhem (spoor 3)
.24 IC Zwolle (spoor 3)
.27 IC Schiphol (spoor 1a)
Ik denk niet dat de sprinters een exacte kwartiersdienst krijgen, omdat je anders geloof ik voor de 7600 niet goed uitkomt met de kering in Wijchen (wordt dan te kort).
De trein naar Tiel zal wel eens een kwartier verschoven kunnen worden (volgens mij werden de treinen Utrecht-'s-Hertogenbosch/Tiel ook een kwartier verschoven) en omdat je anders met de perrons niet geheel uit komt (volgens mij is 6a al nodig voor de rangeerbewegingen van de treinen van/naar Doetinchem en Arriva wil geloof ik niet een doorgekoppelde trein). Met het verschuiven van een kwartier, kun je die samen met de sprinter van/naar 's-Hertogenbosch afhandelen op spoor 4 (moet die van/naar Tiel wel op bezet spoor binnenkomen, dus met aangepaste snelheid binnenkomen)