Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Die gelede bussen toverde ik uit de lucht, ik zag even over het hoofd dat er ook 12 meter Citaro's in Nijmegen rijden.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Wolfje98 »

Dacht ik al :wink: Nee ik bedoelde dat als er 8 Citaro's CNG naar Haarlem gaan vanuit Nijmegen dat het gat van 8 bussen gedicht kan gaan worden met gelede bussen voor Nijmegen. Maar waar die bussen vandaan moeten komen is nog een raadsel. Nijmegen heeft in ieder geval wel een standaard tekort van 5 bussen op dit moment en de jaren ervoor. Nijmegen heeft op dit moment 6 Ambassadoors(1831-1835 en 8665), 6 gelede CNG Citaro(9275-9280), 67 12 meter CNG Citaro(4455-4524) , de 9147 van Connexxion en tientallen aan 12 meter MAN CNG's.(5300-5400 serie).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fogeltje »

Ik ben ook benieuwd wat er naar Nijmegen zou komen. Hoeveel niet CNG mag Breng hebben rijden in de concessie? Of heeft Connexxion toevallig nog ergens een blik met CNG wagens staan die dan naar Nijmegen kunnen (en waarom gaan ze dan niet naar Haarlem?). Begrijp me niet verkeerd, ik zie die Citaro's liever gisteren dan morgen verdwijnen, maar het moet niet zo zijn dat er straks nog minder capaciteit in Nijmegen is, men zit daar al niet zo ruim zoals hierboven aangegeven.

Een uitruil voor gelede bussen zou voor de bezettingsgraad alleen positief zijn, gelede bussen zou men goed kunnen gebruiken.
"Een touringcar is geen bus"
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik kan mij, qua CNG geledes, hoogstens het Zeeuwse materieel voor de geest halen, maar ik schat in dat het niet de bedoeling is om dat spul naar Nijmegen over te brengen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Milco schreef:
@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?
Die uit Ijsselmond :@ . Toch maar wat eerder naar bed.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Nu zit ik me te bedenken: heeft Breng, als er acht bussen uit gaan, per se nieuwe bussen daarvoor nodig? Per december gaan er diverse inkortingen plaatsvinden, waaronder de lijnen 4, 8, en 9 in Arnhem die deels ingekort worden en deels vervangen door kleine bussen (lijn 13 Arnhem) en lijn 34/35 wordt voortaan met kleine bussen gereden. Is het niet zo dat Breng hierdoor acht bussen minder nodig heeft per 13 december?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Milco:
Dat is ook wat gehoord heb, SAN concessie draait niet goed en zo worden gesneden in de lijnen en omlopen.

Verder heb ik geen kennis van dat gebied.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Milco schreef:Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.
Ze hebben in Zeeland nog een aangebrande gelede staan, daar rijdt nu diesel voor in de plaats. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de ProCity's er nu eindelijk eens definitief uitgaan, wellicht dat die lijntjes weer gewoon met twaalf meters gaan rijden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Z2N »

Er rijden geen Procity's in Arnhem-Nijmegen, toch?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door BrengMe »

Nee, die rijden niet in Arnhem-Nijmegen. Wel in Haarlem-IJmond volgens mij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Meltrain »

Is Connexxion niet weer eens gewoon erg creatief met gemiddelde leeftijdseisen en gaan de MAN's uit Haarlem niet gewoon naar Nijmegen?
Verder zijn die Haarlemse wagens comfortabeler dan de Nijmeegse Citaro's, dus het kan ook qua comfort best een logische ruil zijn als die Citaro's in Haarlem maar uitsluitend op de stadslijnen (met name 2, 8 en 15 dus) gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door MdJ »

*blaast stof*

In Apeldoorn staan al tenminste twee weken* bij de TSN-werkplaats inmiddels 3** vers geschilderde citaro CNG's te wachten op komen gaat (2 stuks op het achterterrein waar ook een Citaro G en een Van Hool met uitgefikt motorcompartiment staan en 1 CNG'er naast de wasstraat). Ze zijn uiterlijk klaar (gewoon oud CXX-schema), maar nog zeker niet in dienst.

*Pas twee weken zijn ze voor mij zichtbaar, daarvoor was het te donker als ik in Apeldoorn ben
**De vierde kon ik van de buitenkant niet vinden, maar kan prima achter de andere twee op het achterterrein staan.
Bij twijfel: gebruik beton.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door kliko »

MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Jelmer »

ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.

https://ovaub.nl/voertuig/CXX:4523
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Michael »

kliko schreef:MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.
Uhh. Het is een Mercedes. Geen MAN
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door kliko »

Klopt, het was inderdaad een MB, maar ik nog niet helemaal in bus-spot-stand..... :)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door busfanNL »

Wat super irritant is is dat connexcion die bussen ook op streeklijnen ingezet. Ik heb begrepen dat deze vrij oncomfortabel zijn.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Grappig dat je het irritant vind terwijl je zelf het comfort nog niet hebt ervaren. Zelf heb ik ze nog niet kunnen ervaren als chauffeur.

Tevens zitten alle ijmond lijnen aan elkaar gekoppeld. Een bus die eerste 2 rijdt kan je later weer op lijn 73 zien enzovoorts.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door busfanNL »

Okee ik heb wat minder kennis van de regio dus van die koppeling van lijnen wist ik niet. :wink: Dat irritant is dat er stad op de streek rijdt. Daar heb ik een hekel aan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door dennistd »

In Twente is er niet eens onderscheid meer. Dat was er tot eind 2013 bij Connexxion nog wel, maar ook daar werden de bussen de laatste jaren door elkaar gebruikt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.
Dan nog. De stadsbussen worden regelmatig ingezet op de streekdienst en andersom. Ongeacht de indeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Michael »

In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten