Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

SuperGhost schreef:Zo mogen de proef met die aanhangerbus niet doorzetten, of...?
Die proef is al lang geëindigd. Was weliswaar een succes, maar materieel uit het westen naar de Achterhoek halen is goedkoper dan nieuwe bussen :wink:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Hadden ze dat niet meteen vanaf het begin kunnen bedenken? :')

Op de trajecten Lichtenvoorde-Doetinchem en (Groenlo-)Eibergen-Enschede zijn in de spits gelede bussen ook wel wenselijk. De huidige kwartiersdiensten zitten dan al 'goed gevuld'.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

nsimmelink94 schreef:
SuperGhost schreef:Zo mogen de proef met die aanhangerbus niet doorzetten, of...?
Die proef is al lang geëindigd. Was weliswaar een succes, maar materieel uit het westen naar de Achterhoek halen is goedkoper dan nieuwe bussen :wink:
Probleem zit m in het feit dat de RDW toe moet staan dat er reizigers vervoerd mogen worden in een aanhanger en op welk rijbewijs dit dan weer mag. Arriva wil wel, toestemming ontbreekt echter nog.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Of de aansluiting van Lijn 44 (Tiel-Wageningen)op de Stoptrein, nu deze via de Stationstraat rijdt, is verbetert weet ik niet maar andersom (Wageningen-Tiel) is dit helaas nog niet geval. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Arriva in de planning heeft om deze en andere aansluitingen te verbeteren. De chauffeurs blijven volhouden dat er naast de recente wijziging van Lijn 44 er eind maart een grotere wijziging gaat plaatsvinden. Zij weten echter nog niet wat deze precies gaat inhouden maar er schijnen extra bussen naar Rivierenland te komen. Deze week reed er in de ochtendspits overigens een touringcar op Lijn 45.

De chauffeurs van Breng & Arriva schijnen overigens niet echt op de hoogte te zijn van de routewijziging van Lijn 42. Maandag, dinsdag en donderdag Lijn 42 op de A15 in de file zien staan.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Arriva is bezig om te kijken of er inderdaad eind maart een verandering mogelijk is in de dienstregeling.
Die extra bussen kun je vergeten, zijn er net 3 weggegaan :wink:

Er is ook geen definitieve routewijziging voor lijn 42, chauffeurs zijn wel vrij om vanuit Druten naar Tiel via de andere route te rijden.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Dave4055 schreef:Arriva is bezig om te kijken of er inderdaad eind maart een verandering mogelijk is in de dienstregeling.
Die extra bussen kun je vergeten, zijn er net 3 weggegaan :wink:

Er is ook geen definitieve routewijziging voor lijn 42, chauffeurs zijn wel vrij om vanuit Druten naar Tiel via de andere route te rijden.
Dat Arriva kijkt naar veranderingen in de dienstregeling per eind maart is in ieder geval een goed teken. Overigens bevestigt dat de argumenten die door de 'klagers' zijn aangegeven over de verslechtering van Lijn 44, 45 & 47. Ik en vele andere reizigers van, vooral Lijn 45 & 47, hopen in ieder geval dat een halfuursdienst in de ochtend- en middag/avondspits wordt overwogen door Arriva. :wink:

Overigens is het niet vreemd dat de routewijziging als oplossing wordt gegeven voor een betere aansluiting in Tiel en dat deze vervolgens vrijblijvend blijkt te zijn? Een aantal chauffeurs reed deze route bovendien al onofficieel dus wat was Arriva's bedoeling te doen alsof dit een officiële routewijziging betrof? Per december 2016 wordt dit hoogstwaarschijnlijk de route van Lijn 42 dus waarom niet nu al meteen doorvoeren als het in de spits enkele minuten tijdwinst kan opleveren?
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

27 januari was het ov overigens weer behandelt in de Provinciale Staten van Gelderland:

"10.55 uur Piet Wanrooy (PvdA) stelt een vraag aan het college over het feit dat de aanpak van klachten over het OV in het Rivierengebied op zich goed is opgepakt, maar nog een paar pijnpunten overblijven (o.a. schrappen van haltes). Hij vraagt of het college met de hoogste spoed wil werken aan een goede oplossing. Gedeputeerde Connie Bieze zegt dat het haar volle aandacht heeft. De nieuwe dienstregeling is vorige week door GS goedgekeurd en deze maandag ingevoerd. Er komen nog nieuwe aanpassingen die tot verbetering moeten leiden. Arriva heeft verzuimd het ROCOV te consulteren. Dat betreurt Bieze en zij heeft de vervoerder hierop aangesproken. Het overslaan van haltes (met goedkeuring van GS) kan alleen door te kijken wat er in de omgevings is. De alternatieve halte is in een specifiek geval 200 meter verderop. De gedeputeerde zal actief blijven monitoren." (Bron: http://www.gelderland.nl/4/92376-nieuws ... -2016.html)
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

ROCOV vindt de wijzigingen in de dienstregeling onvoldoende : Persbericht Aanpassing dienstregeling Rivierenland (PDF)
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nielsie »

Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door OmniLezer »

Nielsie schreef:Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
Deze googeltrucje verbaast mij niet, maar de gedupeerde reizigers zitten wel in bussen als ze zo doorgaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

OmniLezer schreef:
Nielsie schreef:Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
Dit goocheltrucje verbaast mij niet, maar de gedupeerde reizigers zitten wel in bussen als ze zo doorgaan.
In de spits in ieder geval een heel stuk beter dan de Sprinter City, waarvan er vanmiddag overigens maar ééntje (Krol) op Lijn 44/45 reed. Juijn reed vandaag met groot materieel terwijl het vandaag redelijk rustig was door carnaval & herkansingsperiode/vakantie aan de WUR. Brabantse Citea's werden in eerdere dienstregelingen ook regelmatig op Lijn 45 ingezet als er door grote vertraging bij Rhenen bussen uitvielen, vaak met sneeuwsituaties in de winter en bij drukte in de dierentuin. Nu dus ook als 'reguliere' inzet.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door lint41 »

Wat ik eerst regelmatig voorbij zag komen op de 45 waren (ex-)Brabantse Ambassadors, 80**'tjes die in meerdere regio's als reserve/poolbus dienen voor o.a. inbouw nieuwe Albatros. Dat er nu dus een 'echte' nieuwe Citea uit Brabant rijdt is naar mijn idee dus nieuw :wink:

8942 rijdt volgens de digitale systemen nu overigens op de 43, dus waarschijnlijk staat deze momenteel op de stalling in Tiel.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

De 8942 rijdt inderdaad vanuit Tiel.
Jammer dat ik nou niet in Tiel ben deze week :? :P
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door NG²7²™ »

Vanochtend rond 7.42 kwam een Mercedes Tourismo van Jan Hol als lijn 45 op Wageningen Busstation aanrijden.
Groeten,
Nick
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nielsie »

Zijn er in deze concessie regels aan verbonden ? Aan inzet van materiaal wat niet lagevloers is, en minder tot niet geschikt is voor bijvoorbeeld mindervaliden, rolstoelen, en kinderwagens. Juijn rijdt vanavond bijvoorbeeld met een Iveco Daily 19 persoons op lijn 47, en regelmatig op zondag zie ik op lijn 46 taxibusjes als Volkswagen Crafters, en MB Sprinters voorbijkomen. Zoals hierboven vermeldt wordt rijdt tegenwoordig ook in de ochtendspits altijd een normale Touringcar op lijn 44/45.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Als deze rit een versterkingsrit was, dan mag het, was het een reguliere rit, dan mag het niet :X
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

busentrein schreef:Als deze rit een versterkingsrit was, dan mag het, was het een reguliere rit, dan mag het niet :X
Nee, is een reguliere rit en mag dus niet. Aan de andere kant, zou die niet rijden dan moeten er reizigers achterblijven in Ochten, Kesteren en Rhenen. Die Iveco Daily's en Volkswagen Crafters rijden op zondag ook op Lijn 44/45 naar Wageningen, zie een eerdere klacht op de Facebookpagina van Arriva waarbij er op zondag regelmatig mensen achtergelaten moeten worden op station Kesteren en Rhenen...
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

De rit van 11:51 uit Tiel (Lijn 45) werd door Juijn met een wit buurtbusje gereden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Een volkswagen crafter zoals deze? (Foto is niet van mij.)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 10 feb 2016, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto gerepareerd
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nielsie »

Nee met de 5061, een Iveco Daily welke ik hierboven noemde. Die crafter rijdt inderdaad wel regelmatig op Zondag.

Zie deze foto: (Kan helaas geen grotere vinden)
Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Okee. Ik dacht een buurtbusje= 8 personenbus. dit is een midibus. :wink: Vandaar dat ik de crafter geplaatst had.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

De Brabantse 8942 lijkt uitgewisseld te zijn voor de 8060, zag de 8060 rond 14:00 op station Kesteren als lijn 44 naar Wageningen. En volgens de radar rijdt deze nu op lijn 45 naar Tiel.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Het is nu een kleine maand geleden dat Arriva in Rivierenland een paar wijzigingen heeft doorgevoerd (o.a. extra reismogelijkheden tussen Haaften en Geldermalsen) maar ik zie er nog niks van terug in de reisinfo, niet op arriva.nl maar ook niet in 9292.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nielsie »

albertjan96 schreef:De Brabantse 8942 lijkt uitgewisseld te zijn voor de 8060, zag de 8060 rond 14:00 op station Kesteren als lijn 44 naar Wageningen. En volgens de radar rijdt deze nu op lijn 45 naar Tiel.
De 8060 rijdt al een aantal maanden in Rivierenland, echter de laatste tijd vanuit de stalling van Juijn in Zaltbommel. Nu zo te zien weer vanuit Tiel met Arriva chauffeurs.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Ik ga vanmiddag eens kijken wat voor byzonders er weer rijdt vanuit Tiel ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten