Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
busfanNL schreef:Dat is waar maar ik was gewoon benieuwd.
Heb het even opgezocht, maar volgens mij was het de Setra van Pouw (met dubbele achteras).
Over afwijkingen gesproken; ik zag vanmiddag weer eens een Ambassador op lijn 320 vanuit Hilversum.
busfanNL schreef:Dat is waar maar ik was gewoon benieuwd.
Heb het even opgezocht, maar volgens mij was het de Setra van Pouw (met dubbele achteras).
Over afwijkingen gesproken; ik zag vanmiddag weer eens een Ambassador op lijn 320 vanuit Hilversum.
Okee bedankt. De ambassador op de 320 is echt een marteling. Tenzij je een van de ritten naar arenapark hebt wat nog wel kan.
Ze houden het nog een tijd vol op het Soesterlijntje: de 5559 zag ik licht vertraagd van Utrecht Centraal vertrekken met 2x Plan V. Die rijden daar inmiddels al meerdere dagen rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
busfanNL schreef:Okee bedankt. De ambassador op de 320 is echt een marteling. Tenzij je een van de ritten naar arenapark hebt wat nog wel kan.
Dat valt echt wel mee hoor. Je zit maximaal 5 kwartier in die bus en de stoelen (5800-serie) zijn best comfortabel. Bovendien ligt de maximum snelheid tegenwoordig ook even hoog als die van een R-net Citea.
De 8610 staat al een paar weken in Schelluinen en wordt gewoon als streekbus ingezet, dus kun je hem overal tegenkomen. Grappige details: de Brabantse outfit is een folie, het originele Friese blauw komt er hier en daar doorheen. En blijkbaar is of was het een Euro6 testbus (alle Citea's in Friesland en Zuid-Holland Noord zijn toch Euro6?)
Verder heeft het ding een Voith-bak in plaats van de ZF van de 8900-serie Citea's, en de kickdown werkt dus het trekt wel lekker op. Remmen is helaas net zo'n drama.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
nvdw schreef:Grappige details: de Brabantse outfit is een folie, het originele Friese blauw komt er hier en daar doorheen.
De 8610 is pas een paar maanden na de start van de concessie naar Brabant gekomen. Ik heb het vermoeden dat Arriva hem snel nodig had in Brabant en ze hem dus geplakt hebben ipv gespoten zoals de overige Citea's die uit Friesland en de Achterhoek zijn gekomen.
7 bakjes ICM in de 559 i.p.v. 10 bakken VIRM vanmiddag, als gevolg van de stroomstoring in Gouda. Was lekker vol, de HC liep zelfs nog gebarend langs de trein om ook de laatste millimeters gangpad te benutten zodat er nog een paar reizigers bij konden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...