OVer je reiservaringen in februari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Vandaag wat niet mijn dag, dat mag wel duidelijk zijn. Toen ik vanmorgen van huis ging was er nog niks aan de hand, maar eenmaal op het station bleek er een stroomstoring in Apeldoorn te zijn en daar stond gezien de toenemende vertraging de 1718 door vast (op een zeker moment stond die met +25 op de borden).
In Amersfoort had men zo heel snel geen vervangende trein weten te regelen en de volgende IC 12518 was ook vertraagd, dus werd het maar de 5618 naar Utrecht. Was niet echt de enige met dat idee, dus het werd aardig knus. Toch nog een beetje geluk, kon nog wel zitten :wink: Of er echter in Den Dolder en Bilthoven nog iemand heeft kunnen instappen daar heb ik zo m'n twijfels bij.

Dan vanmiddag weer terug. Had me lekker geïnstalleerd in de 559 toen het bericht kwam dat die niet kon vertrekken door een wisselstoring. Was wel heel duidelijk te zien waar het mis ging toen ik na het uitstappen van perron wisselde: het wissel aan de kop van spoor 11 in Utrecht stond in de rechtdoorstand en wil je in Amersfoort uitkomen dan moet dat ding toch echt rechtsleidend staan. Uiteindelijk lukte het met een propvolle 11759 dan wel, overigens ook weer vertraagd want van spoor 9 naar Amersfoort levert weer wat rijwegconflicten op met treinen van/naar spoor 8. Tot Amersfoort vervolgens nog achter de Sprinter aan mogen hobbelen uiteraard, die had blijkbaar nog een tijdje bij Blauwkapel mogen wachten of de 559 nog kwam.
Maargoed, het ging gelukkig nog allemaal zonder omreizen. Da's altijd wat minder handig als ik al op het station ben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Vanmiddag rond een uurtje of 17:00 spotte ik op Utrecht CS Centrumzijde een touringcar met een briefje met iets in de trant van "alleen toegankelijk voor NS-personeel"

Iemand enig idee wat dat was? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Een bus voor alleen NS Personeel.
Spoiler: show
badum tssss
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Mjah dat lijkt me dus sterk, want hij ree niet op de sporen :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij de busdienst voor personeel van o.a. HGB-IV naar Den Bosch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daelea »

Een van de bussen in het kader van het ontlasten van de drukste treinen in de spits? NS wilde bussen inzetten om het eigen personeel te vervoeren, zodat zij niet meer in de trein zitten. Bussen Utrecht - Den Haag en Utrecht - Den Bosch, als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Mikos »

Correct.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Vandaag wat niet mijn dag, dat mag wel duidelijk zijn.
Alleen om dat kwartiertje later thuis?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door STF »

In het Luxemburgse OV wordt je toch wel op je wenken bediend; find_your_spot merkte aan het begin van de avond na wat busritjes op dat een beetje actie geen kwaad zou kunnen, ongeveer een uur later boorde er zich reeds een auto in de zijkant van de bus!
Hoewel het een beetje vreemde kruising is zou het toch evengoed duidelijk genoeg moeten zijn dat de bus voorrang had; ten eerste kwamen we van rechts en ten tweede reden we ook nog eens op een voorrangsweg.
Wel tamelijk frappant dat er aan de bus totaal geen schade viel te ontdekken (in tegenstelling tot de auto), terwijl het toch een redelijke knal was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

JWM schreef:
Daniel schreef:Vandaag wat niet mijn dag, dat mag wel duidelijk zijn.
Alleen om dat kwartiertje later thuis?
Neuj meer om het twee keer in de chaos van een net ontstane verstoring belanden. Overkomt me gelukkig vrij zelden.
Dat ik de +20 haal is ook uitzonderlijk trouwens. Sowieso jaren geleden dat ik voldoende vertraging opliep om voor GTBV in aanmerking te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje over de vertragingen en de geld terug regeling. Mag je de tijden van twee vertraging op een dag bij elkaar optellen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Je bedoelt dat je de vertraging van een treinritje tussen bijvoorbeeld 9:50u - 10:28u en 15:00u - 15:54u bij elkaar wilt optellen om een claim in te dienen?
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Nee, en de metro telt ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Je bedoelt dat je de vertraging van een treinritje tussen bijvoorbeeld 9:50u - 10:28u en 15:00u - 15:54u bij elkaar wilt optellen om een claim in te dienen?
Ja dat bedoel ik inderdaad :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Lijkt me niet, want het is dan niet meer één reis. (tenzij je daar tussenin ook nog in de trein hebt gezeten, dan wordt het wel een interessante :Y )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Nee, maar je kan wel opeenvolgende reizen samenvoegen voor GtbV.

Voorbeeld: Mijn baas nam de trein van Oudenbosch naar Arnhem, maar er was een storing bij Nijmegen en haar intercity werd in Den Bosch opgeheven. Op dat moment heeft mijn baas op dat station uitgecheckt want het was al na 9:00 en dacht dat het goedkoper was de overige reis met korting af te leggen (spoiler: dat was uiteindelijk niet zo). Ze checkte na een kwartier weer in en ging verder naar Arnhem. Daar was ze meer dan een half uur later dan in het oorspronkelijk reisadvies.

Ik heb toen in Mijn NS van de twee reizen één reis gemaakt bij de GtbV en een claim ingediend. De NS heeft de twee bedragen bij elkaar opgeteld en daarna 50% daarvan uitbetaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

Maar na 15 minuten = binnen 35 minuten = overstap = 1 reis

Lijkt me dan
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Tochjo »

Bij het indienen van een claim voor Geld terug bij vertraging is het mogelijk om elke combinatie van check-in en check-uit op een bepaalde dag te gebruiken, ook als het gaat om meerdere reizen waar meer dan 35 minuten tussen check-uit en check-in zat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Tochjo schreef:Bij het indienen van een claim voor Geld terug bij vertraging is het mogelijk om elke combinatie van check-in en check-uit op een bepaalde dag te gebruiken, ook als het gaat om meerdere reizen waar meer dan 35 minuten tussen check-uit en check-in zat.
Kun je dit uitzetten in een praktijkvoorbeeldje? Want ik denk het te snappen, maar een bevestiging van wat ik denk zou fijn zijn. :P
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Tochjo »

Op 19 december ben ik lekker op pad geweest met mijn Dal Vrij-abonnement. Te zien is dat ik vijf keer heb ingecheckt en vijf keer heb uitgecheckt, dus in totaal vijf reizen heb gemaakt:

Afbeelding

Na het klikken op een link Aanvragen geld terug bij vertraging bij een specifieke rit kan ik een hokje "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanklikken en dan elk van de vijf aangedane stations kiezen als vertrekstation en aankomststation:

Afbeelding

In het bijzonder kan ik dus kiezen voor een check-uit ruim 35 minuten later dan de check-uit van de oorspronkelijke reis. Overigens is met de link Prijsdetails te zien dat de reis van 14.08 uur gezien wordt als een nieuwe reis en niet langer als een overstap waarbij de tariefeenheden doortellen: dat komt omdat voor deze reis meer dan zes uur later is ingecheckt dan voor de eerste reis.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

De tariefeenheden tellen dan weliswaar niet meer door na die 6 uur, maar de reis die jij in je voorbeeld laat zien is toch een hele andere situatie. In jouw voorbeeld ben je wel continu aan het reizen, iets wat bij KM46 dus niet het geval is.
🍉
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door waldo79 »

Er is dus best veel mogelijk om alsnog een claim in te dienen :shock:
Zojuist ook weer een claim ingediend. Vanwege een stroomstoring rondom Gouda reden er geen Intercity's tussen Gvc en Ut. Dit wist ik tijdig zodat ik bijtijds naar het station ben gegaan. Omdat ik drukte verwachtte in de Intercity's naar Leiden heb ik een sprinter (6348) genomen en te Leiden was ik de achteropkomende Intercity te snel af zodat ik rustig naar de Intercity (8863) naar Ut kon wandelen en daar in de voorste bak een plekje heb bemachtigd. In Utrecht een 20 minuutjes gewacht op mijn trein naar Tl (6065), die omdat er geen Intercity voor zat keurig op tijd kwam voorgereden. Weliswaar korter dan normaal, maar iedereen kon mee. 30 minuten vertraging ten opzichte van de oorspronkelijke reis (vertrek 16.39 uur). En de claim gaat wel geaccepteerd worden omdat het reisadvies ook +30 zou opleveren.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Tochjo »

Hainje schreef:De tariefeenheden tellen dan weliswaar niet meer door na die 6 uur, maar de reis die jij in je voorbeeld laat zien is toch een hele andere situatie. In jouw voorbeeld ben je wel continu aan het reizen, iets wat bij KM46 dus niet het geval is.
Afbeelding

Afbeelding

Beter zo?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

:Y
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Michael »

Ik was gisteren in Gouda wat drinken met een vriend. Vervolgens komen we om 14:40 op het station alwaar we erachter kwamen dat er een stroomstoring was. Van 14:45 tot 17:00 op het perron gestaan zonder informatie. Het enige wat omgeroepen werd was dat er vanwege een stroomstoring geen treinen reden en dat het waarschijnlijk tot 17:00 zou duren. en dat je gratis koffie kon halen bij de Kiosk. rond 16:45 werd dat bijgesteld naar 20:00 en gingen er ook bussen rijden. Wij dus naar het busstation waar er net een bus naar Rotterdam wegreed. De volgende naar Rotterdam kwam pas 20 minuten later maar daar konden we niet in mee want die zat vol. Bijna een kwartier later kwam er nog een bus naar Rotterdam. Dat was gelukkig een dubbeldekker dus daar konden wat meer mensen in waaronder wij. Toen wij Gouda uitreden kwam het bericht dat de storing voorbij was. Eenmaal op Rotterdam Alexander vertrok er net een sprinter naar Rotterdam Centraal. Dus ruim 20 minuten wachten op de volgende sprinter. eenmaal op Rotterdam CS wou ik de 1969 nemen. Die had vertraging vanwege een overwegstoring. Maar die verdween opeens uit de reisinfo en hij was ook van de TBP's gehaald. Ik ging er dus vanuit dat hij was opgeheven. Ik ging dus naar spoor 6 om de sprinter naar Breda te nemen. Daar stond eerst nog de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Toen die wegreed zag ik de 1969 op spoor 4 staan. Aangezien hij helemaal leeg was ging ik er vanuit dat hij inderdaad was opgeheven. Maar er stapte gewoon reizigers in en ging gewoon verder richting Venlo. Balen. Ondertussen kreeg ik een berichtje van een vriend dat hij in de 1971 zat en of ik bij hem kwam zitten wat ik dus ook gedaan hebben. Vanwege die overwegstoring met +10 uit Rotterdam vertrokken. Aankomst in Breda was met +25. Daardoor mijn bus gemist en kon ik nog eens bijna een half uur wachten. Ik had om 16:15 thuis kunnen zijn maar dat werd uiteindelijk 20:45.

Overigens: Ik heb zo'n 35 minuten op het busstation in Gouda op een bus naar Rotterdam staan wachten. Ik had de 3e bus die naar Rotterdam reed. In de tijd dat ik op een bus stond te wachten zijn er 6!! bussen richting Woerden vertrokken. Je zou denken dat ze dat wel beter kunnen verdelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten