Korte vragen #17
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Het is een IC dus reservering is niet verplicht (wel aanbevolen omdat er maar een paar rijtuigen als IC rijden).
Richting Duitsland zijn de stops in Utrecht en Arnhem alleen bestemd voor instappers, de andere kant op alleen voor uitstappers. Dat sluit binnenlandse reizen dus uit.
Richting Duitsland zijn de stops in Utrecht en Arnhem alleen bestemd voor instappers, de andere kant op alleen voor uitstappers. Dat sluit binnenlandse reizen dus uit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #17
Binnenlands verkeer op die trein is niet toegestaan in Nederland en Zwitserland. Dit is in de internationale reisplanner te herkennen aan het ontbreken van een aankomst of vertrektijd bij sommige stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #17
Waarom is er wel binnenlands vervoer (met een normaal kaartje en toeslag) toegestaan in de ICE en niet in Thalys?
Re: Korte vragen #17
Omdat die lui bij Thalys graag moeilijk doen :Y
Re: Korte vragen #17
Dat is het verschil in filosofie van de Franse en Duitse spoorwegen.
De Fransen willen geen staande reizigers in hun treinen en verkopen alleen globaalprijzen met verplichte reservering en hebben alleen een contignent tickets voor reizigers naar België of Frankrijk. De Duitsers hebben onder het systeem van goedkope tarieven ook een normaal kilometertarief waarmee je vrij in de trein kan stappen.
Maar ik kan een bezoek aan een van de buitenlandse bestemmingen van harte aanbevelen
De Fransen willen geen staande reizigers in hun treinen en verkopen alleen globaalprijzen met verplichte reservering en hebben alleen een contignent tickets voor reizigers naar België of Frankrijk. De Duitsers hebben onder het systeem van goedkope tarieven ook een normaal kilometertarief waarmee je vrij in de trein kan stappen.
Maar ik kan een bezoek aan een van de buitenlandse bestemmingen van harte aanbevelen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #17
Maar dat weerhoudt mensen (of in ieder geval mij) er wel van in dat ding te stappen. Met de IC Berlijn en de ICE ben ik al zeker rond de 200 keer de grens gepasseerd. Met de Thalys een keer of 10... :')
Re: Korte vragen #17
Op Den Haag HS ligt langs spoor 9 een parkeerplaats vlak langs het spoor, op perronhoogte. Die parkeerplaats is overdekt met iets wat lijkt op een perronoverkapping, dus heeft daar ooit een perron gelegen?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #17
Reden om de ICE voor binnenland te pakken is wat mij betreft de 100% zitplaatskans (met name richting Amsterdam). Een nadeel: de ICE zit vaak achter de Intercity naar A'dam.Aking schreef:Maar dat weerhoudt mensen (of in ieder geval mij) er wel van in dat ding te stappen. Met de IC Berlijn en de ICE ben ik al zeker rond de 200 keer de grens gepasseerd. Met de Thalys een keer of 10... :')
Re: Korte vragen #17
Om hier nog even op terug te komen:Aking schreef:Mag IC60419 (CNL) voor binnenlandse reizen worden gebruikt? En indien nee, waarom niet?
Ik was vanavond rond vertrektijd van betreffende trein op Amsterdam CS, en daar werd expliciet omgeroepen dat voor het CNL gedeelte een reservering verplicht is, en geen woord over het IC gedeelte.
Hierop nog even naar de loketten gelopen en de gastvrouw aldaar adviseerde mij om gewoon in te stappen, maar kon mij geen uitsluitsel geven of het officieel is toegestaan.
Re: Korte vragen #17
Ik zie nog wel eens de CNL op Utrecht naar Amsterdam, en dan staat er toch echt "Niet Instappen" op de schermen.
Re: Korte vragen #17
Mjah dat is de tegenrichting. Daar is het makkelijker te "handhaven"
In Amsterdam kunnen ze tenslotte moeilijk "Niet Instappen" op de schermen zetten... :')
In Amsterdam kunnen ze tenslotte moeilijk "Niet Instappen" op de schermen zetten... :')
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
In Amsterdam staat er waarschijnlijk juist alleen niet instappen, omdat het daarna een rangeerdeel is naar Wgm.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Het ging hier over 's avonds als de CNL uit Amsterdam vertrekt.
"Niet instappen, tenzij u naar het buitenland gaat" zou het dan eigenlijk moeten zijn.
"Niet instappen, tenzij u naar het buitenland gaat" zou het dan eigenlijk moeten zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
"Niet voor binnenlands vervoer"
Re: Korte vragen #17
Een hypothetische vraag:
Stel ik kom aan op Rotterdam Centraal met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en ik wil overstappen op de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] naar Rotterdam Lombardijen. Helaas is de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] enkele minute te laat, dus ik mis precies mijn overstap. Aangezien het later in de avond is en de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet rijdt, loop ik een half uur vertraging op. Ik heb dus recht op Geld terug bij Vertraging.
Tijdens dat half uur wachten, moet ik even naar het toilet. Helaas bevinden de toiletten zich buiten de poortjes, dus ik moet uit- en weer inchecken.
Maar verspeel ik hiermee dan mijn recht op GtbV, aangezien ik onderweg uit- en inchek? Als dit nu door de NS als twee losse reizen worden gezien, heb ik immers geen half uur vertraging meer.
Stel ik kom aan op Rotterdam Centraal met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en ik wil overstappen op de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] naar Rotterdam Lombardijen. Helaas is de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] enkele minute te laat, dus ik mis precies mijn overstap. Aangezien het later in de avond is en de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet rijdt, loop ik een half uur vertraging op. Ik heb dus recht op Geld terug bij Vertraging.
Tijdens dat half uur wachten, moet ik even naar het toilet. Helaas bevinden de toiletten zich buiten de poortjes, dus ik moet uit- en weer inchecken.
Maar verspeel ik hiermee dan mijn recht op GtbV, aangezien ik onderweg uit- en inchek? Als dit nu door de NS als twee losse reizen worden gezien, heb ik immers geen half uur vertraging meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #17
Je kunt in Mijn NS bij het indienen van een claim bij het vertrekstation en aankomststation kiezen uit alle stations waar je die dag hebt ingecheckt en uitgecheckt:
Je kunt in jouw hypothetische situatie dus zonder problemen een claim indienen voor de reis van vertrekstation naar Rotterdam Lombardijen, ook al heb je in Rotterdam Centraal uitgecheckt en opnieuw ingecheckt.
Je kunt in jouw hypothetische situatie dus zonder problemen een claim indienen voor de reis van vertrekstation naar Rotterdam Lombardijen, ook al heb je in Rotterdam Centraal uitgecheckt en opnieuw ingecheckt.
Re: Korte vragen #17
Binnen 35 minuten uit/inchecken wordt gezien als 1 reis. Dus tenzij het behoorlijk vast zit, moet dat geen probleem zijn.
En anders een opmerking erover in het opmerkingenveld zetten, dan hebben ze op kantoor ook wat te lachen.
En anders een opmerking erover in het opmerkingenveld zetten, dan hebben ze op kantoor ook wat te lachen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #17
@Meltrain: Op het serviceforum van de ns kunnen ze het juiste antwoord geven .
Re: Korte vragen #17
Het antwoord is al gegeven door Tochjo, die overigens ook op het NS forum actief is.
🍉
Re: Korte vragen #17
Kan de stuurstand op de ic d niet gebruikt worden? Scheelt toch een aantal locs.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #17
Nee, die waren/zijn niet binnen de gestelde tijd en budget om te bouwen om te werken met de TRAXX locs. Daarom zijn er zoveel locs besteld, dan kan je een loc hebben aan beide kanten van de trein, zodat je niet hoeft om te lopen.
Re: Korte vragen #17
Bovendien zijn deze locs makkelijker door te verkopen bij de levering van de ICNG dan verbouwde stuurstanden, dus uiteindelijk is de voorkeur bij nieuwe Traxx'en komen te liggen, het kwam financieel beter uit.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Korte vragen #17
Is er zoals ovtijden voor de trein ook ergens een overzicht van de bus met welke tijden + evt vertraging? Die natuurlijk vrij toegankelijk is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #17
Niet in de lijstvorm met historie zoals OVtijden 'm geeft bij mijn weten. Voor de bussen is 't vooral de real-time info zoals op OVradar waar je het van moet hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten