Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Oh dan heb ik bovenstaande berichten wellicht verkeerd begrepen. Bedankt voor deze correctie.
Over een maandje of wat toch maar eens een keer die kant op gaan.
Over een maandje of wat toch maar eens een keer die kant op gaan.
🍉
Re: Concessie Twente
Klopt, hebben we met de 3060 in Ede ook last van, bestemmingen langer dan 17 tekens vallen er af. Toen Syntus net in Twente reed is inderdaad de $ uit de bestemmingen gehaald, omdat de 30xx hier moeite mee hadden. Bestemmingen worden tegenwoordig alleen standaard geprogrammeerd met het protocol dat na $ de volgende regel start.MdJ schreef:Mij valt het volgende op... Op de ritten van lijn 62 Enschede-Neede in de middag (ex-snelbus ritten) wordt de bestemming "Neede via $ Haaksbergen" getoont. Echter: TGVia rijdt 2 van deze ritten en OAD 1. TGVia rijdt met ambassadors met LCD-scherm, OAD zet de 3061 (=ex CXX 8429) daarvoor in en heeft ook een LCD scherm.
De bestemming wordt dus op 1 regel getoond, maar dat is te lang. En daardoor wordt dat scherm leeg, terwijl zonder dat dollar teken je op de poolbussen en de inhuurbussen een bestemming met twee regels krijgt. Volgens mij kan voor die ene bstemming dat $-teken er wel uit; op de Citea's gaat het scherm dan verspringen, maar dat is op hooguit een van de laatste ritten...
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Twente
Aha, dat verklaart (volgens mij) waarom ik gistermiddag rond de klok van 16 uur een Citaro Gelede, van Cxx, met blanco bestemming displays maar wel met (studenten?) jong 'volk' erin de afrit van de A28 bij Leusden Zuid zag .. Vond het maar vreemd, ook geen briefje op de ruit ofzo.NG²7²™ schreef:Klopt, hebben we met de 3060 in Ede ook last van, bestemmingen langer dan 17 tekens vallen er af. Toen Syntus net in Twente reed is inderdaad de $ uit de bestemmingen gehaald, omdat de 30xx hier moeite mee hadden. Bestemmingen worden tegenwoordig alleen standaard geprogrammeerd met het protocol dat na $ de volgende regel start.MdJ schreef:Mij valt het volgende op... Op de ritten van lijn 62 Enschede-Neede in de middag (ex-snelbus ritten) wordt de bestemming "Neede via $ Haaksbergen" getoont. Echter: TGVia rijdt 2 van deze ritten en OAD 1. TGVia rijdt met ambassadors met LCD-scherm, OAD zet de 3061 (=ex CXX 8429) daarvoor in en heeft ook een LCD scherm.
De bestemming wordt dus op 1 regel getoond, maar dat is te lang. En daardoor wordt dat scherm leeg, terwijl zonder dat dollar teken je op de poolbussen en de inhuurbussen een bestemming met twee regels krijgt. Volgens mij kan voor die ene bstemming dat $-teken er wel uit; op de Citea's gaat het scherm dan verspringen, maar dat is op hooguit een van de laatste ritten...
Re: Concessie Twente
Denk niet dat dit dat verklaart, aangezien Cxx andere protocollen gebruikt om de displays aan te sturenDurashift schreef:Aha, dat verklaart (volgens mij) waarom ik gistermiddag rond de klok van 16 uur een Citaro Gelede, van Cxx, met blanco bestemming displays maar wel met (studenten?) jong 'volk' erin de afrit van de A28 bij Leusden Zuid zag .. Vond het maar vreemd, ook geen briefje op de ruit ofzo.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Twente
Zou goed kunnen.. las iets over ex-Cxx maar ga voorbij aan het feit dat inboard (software) systemen weleens gewijzigd worden.NG²7²™ schreef:Denk niet dat dit dat verklaart, aangezien Cxx andere protocollen gebruikt om de displays aan te sturenDurashift schreef:Aha, dat verklaart (volgens mij) waarom ik gistermiddag rond de klok van 16 uur een Citaro Gelede, van Cxx, met blanco bestemming displays maar wel met (studenten?) jong 'volk' erin de afrit van de A28 bij Leusden Zuid zag .. Vond het maar vreemd, ook geen briefje op de ruit ofzo.
Re: Concessie Twente
Wijzigingen dienstregeling Twents ingaande 28 februari 2016
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Perronindeling busstations
In Enschede en Hengelo vertrekken sommige buslijnen vanaf een andere halte. Het
grootste gedeelte van de lijnen blijft ongewijzigd.
In Goor vertrekt lijn 95 voortaan vanaf dezelfde halte als lijn 80 naar Rijssen.
Lijn 4 Stadsdienst Enschede
De rit van lijn 4 die om 9.35 uur vertrekt van Enschede Centraal Station naar de Frederik
Cohenlaan, en alleen in de vakantieperiode rijdt, vervalt.
Lijn 14 Stadsdienst Hengelo
Op de Geerdinksweg in Hengelo is de halte Narcisstraat toegevoegd voor lijn 14. Er was
al een halte Narcisstraat aan de overzijde voor lijn 12.
Lijn 25 Stadsdienst Almelo
In verband met infrastructurele aanpassingen in de Mozartstraat rijdt lijn 25 een andere
route. De bus rijdt niet meer via de Mozartstraat, Strauszstraat en Schubertstraat maar
via de Haydnlaan. Hier komt een nieuwe halte ‘Mozartstraat’. De haltes Strauszstraat en
Brücknerstraat vervallen.
Lijn 680 Den Ham - Hardenberg
De vertrektijden van lijn 680 van Den Ham naar Hardenberg wijzigen. De bus vertrekt 3
minuten eerder uit Den Ham/Vroomshoop, aankomst in Hardenberg is ook 3 minuten
eerder. Op alle tussengelegen haltes vertrekt de bus dus 3 minuten vroeger.
Lijn 591 Bruinehaar - Tubbergen (Buurtbus)
Van Tubbergen naar Bruinehaar stopt de bus ’s morgens ook bij de haltes
Manderveenseweg in Tubbergen en Knoefbakker in Geesteren. De vertrektijden zijn bij
deze ritten iets gewijzigd.
Lijn 594 Nijverdal - Daarlerveen (Buurtbus)
De eerste rit van Daarle ’n Tip naar Daarlerveen Station, vertrekt 6 minuten eerder.
Aankomst in Daarlerveen is ook 6 minuten vroeger.
Bron syntus.nl
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Perronindeling busstations
In Enschede en Hengelo vertrekken sommige buslijnen vanaf een andere halte. Het
grootste gedeelte van de lijnen blijft ongewijzigd.
In Goor vertrekt lijn 95 voortaan vanaf dezelfde halte als lijn 80 naar Rijssen.
Lijn 4 Stadsdienst Enschede
De rit van lijn 4 die om 9.35 uur vertrekt van Enschede Centraal Station naar de Frederik
Cohenlaan, en alleen in de vakantieperiode rijdt, vervalt.
Lijn 14 Stadsdienst Hengelo
Op de Geerdinksweg in Hengelo is de halte Narcisstraat toegevoegd voor lijn 14. Er was
al een halte Narcisstraat aan de overzijde voor lijn 12.
Lijn 25 Stadsdienst Almelo
In verband met infrastructurele aanpassingen in de Mozartstraat rijdt lijn 25 een andere
route. De bus rijdt niet meer via de Mozartstraat, Strauszstraat en Schubertstraat maar
via de Haydnlaan. Hier komt een nieuwe halte ‘Mozartstraat’. De haltes Strauszstraat en
Brücknerstraat vervallen.
Lijn 680 Den Ham - Hardenberg
De vertrektijden van lijn 680 van Den Ham naar Hardenberg wijzigen. De bus vertrekt 3
minuten eerder uit Den Ham/Vroomshoop, aankomst in Hardenberg is ook 3 minuten
eerder. Op alle tussengelegen haltes vertrekt de bus dus 3 minuten vroeger.
Lijn 591 Bruinehaar - Tubbergen (Buurtbus)
Van Tubbergen naar Bruinehaar stopt de bus ’s morgens ook bij de haltes
Manderveenseweg in Tubbergen en Knoefbakker in Geesteren. De vertrektijden zijn bij
deze ritten iets gewijzigd.
Lijn 594 Nijverdal - Daarlerveen (Buurtbus)
De eerste rit van Daarle ’n Tip naar Daarlerveen Station, vertrekt 6 minuten eerder.
Aankomst in Daarlerveen is ook 6 minuten vroeger.
Bron syntus.nl
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Goed verhaal lekker kort. Volgende keer even vertellen waar we op klikken. Beetje context wordt gewaardeerd.sirvinniei schreef:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 0662&cat=1
Re: Concessie Twente
Miljoenenverlies Syntus in Twente
16 april 2016
ENSCHEDE/DEVENTER - Vervoerder Syntus heeft sinds eind 2013 ongeveer 2 miljoen euro verlies geleden op het openbaar vervoer in Twente. De vervoerder gaat nu samen met de provincie Overijssel kijken naar het aanbod aan buslijnen en de frequentie waarmee wordt gereden.
Of en wanneer er wordt gesneden in de dienstregeling is volgens algemeen directeur Cees Anker van Syntus nog niet te zeggen. Personele gevolgen hebben de verliezen niet, zegt Anker. "Dat is niet aan de orde." Het miljoenenverlies van Syntus in Twente heeft te maken met forse tegenvallers bij de opbrengsten van het reizigersvervoer. Die zijn, toen de concessie voor het openbaar vervoer in deze regio rond 2011 werd gegund, veel te hoog ingeschat door het vorige management. Lees verder
16 april 2016
ENSCHEDE/DEVENTER - Vervoerder Syntus heeft sinds eind 2013 ongeveer 2 miljoen euro verlies geleden op het openbaar vervoer in Twente. De vervoerder gaat nu samen met de provincie Overijssel kijken naar het aanbod aan buslijnen en de frequentie waarmee wordt gereden.
Of en wanneer er wordt gesneden in de dienstregeling is volgens algemeen directeur Cees Anker van Syntus nog niet te zeggen. Personele gevolgen hebben de verliezen niet, zegt Anker. "Dat is niet aan de orde." Het miljoenenverlies van Syntus in Twente heeft te maken met forse tegenvallers bij de opbrengsten van het reizigersvervoer. Die zijn, toen de concessie voor het openbaar vervoer in deze regio rond 2011 werd gegund, veel te hoog ingeschat door het vorige management. Lees verder
Re: Concessie Twente
Samengevat: Er komt dus een bezuiningsronde aan?
Re: Concessie Twente
Waarschijnlijk wel. En dat nog boven op de miljoenen bezuiniging op het ov van de provincie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Maar naar FC Twente kan wel 32 miljoen. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ja dat project is net zo zinloos als de betuwelijn.regenmaker schreef:Maar naar FC Twente kan wel 32 miljoen. :')
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Die is toch niet structureel?regenmaker schreef:Maar naar FC Twente kan wel 32 miljoen. :')
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
Dat terwijl er nu flink de weg aangepast word bij de Hengelosestraat voor hoogwaardig OV. Beetje krom is het wel.cassie127 schreef:Waarschijnlijk wel. En dat nog boven op de miljoenen bezuiniging op het ov van de provincie
Re: Concessie Twente
Tja, dat die weg aangepast wordt was langzaamaan ook gewoon nodig. Ook de riolering was aan vervanging toe. Daarnaast wordt een deel van het HOV Hengelo-Enschede betaald door Europese subsidies, dus dat moet dan ook gebruikt worden...
Re: Concessie Twente
Nee, maar van die 32 miljoen kan Syntus wel 16 jaar het huidige niveau blijven handhaven (inflatie niet meegerekend).sirvinniei schreef:Die is toch niet structureel?regenmaker schreef:Maar naar FC Twente kan wel 32 miljoen. :')
🍉
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Die 32 miljoen is een garantstelling en niet een betaling
En die mogelijke garantstelling is zodat Twente betere cijfers aan de KNVB kan overleggen en de licentie behouden blijft (zo niet, dan gaat Twente failliet en is de gemeente de lening van 17 miljoen kwijt die de club nog open heeft staan bij de gemeente)
Daarnaast zijn de gemeente Enschede en de provincie Overijssel twee verschillende overheden
En die mogelijke garantstelling is zodat Twente betere cijfers aan de KNVB kan overleggen en de licentie behouden blijft (zo niet, dan gaat Twente failliet en is de gemeente de lening van 17 miljoen kwijt die de club nog open heeft staan bij de gemeente)
Daarnaast zijn de gemeente Enschede en de provincie Overijssel twee verschillende overheden
Re: Concessie Twente
Niet om het een of ander, maar waarom overkomt Syntus dit steeds?
Veluwe, Midden-Overijssel, Twente gaan na twee jaar allemaal niet zo goed als verwacht, het gevolg is elke keer dat de lokale overheid eens lekker met de botte bijl ingaat (en de provincie Overijssel is daar erg goed in zien we in een ander topic) en dat de vervoerder er beter uitkomt.
Veluwe, Midden-Overijssel, Twente gaan na twee jaar allemaal niet zo goed als verwacht, het gevolg is elke keer dat de lokale overheid eens lekker met de botte bijl ingaat (en de provincie Overijssel is daar erg goed in zien we in een ander topic) en dat de vervoerder er beter uitkomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Twente
Het is niet iets wat exclusief bij syntus gebeurt: ik kan me ook een hele situatie rond Veolia in Limburg herinneren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Twente
Maar Veolia Limburg was eenmalig, bij Syntus komt het gedurende elke concessie aan de orde.
🍉
Re: Concessie Twente
2 miljoen verlies in de eerste twee jaar. Volgens mij waren er toen nog inefficiente omlopen (lijn 11/13/9 10 minuten stilstand per lijn per rit ongeveer: wel 10 minuten kosten, maar geen opbrengsten) en dat is per december rechtgetrokken naar 2/3 minuten. Kosten lager (want ook nog 7 bussen eruit, resterende poolbussen veel minder gebruikt), dan trek je het al snel recht..
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Bij die bezuinigingen op de Veluwe heb ik ook bar weinig gemerkt. Lijn 108 en 14 gingen er toen zelfs fors op vooruit. Vooral kleiner materieel zie ik wel. Moet eerst maar eens zien wat ze hier gaan doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente
Kan het soms niet zo zijn dat een besparing in een herschikking van de chauffeursdiensten zit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten