Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door mijack1985 »

Ipv lange lijntjes kan je ook kiezen om een korte route door de polder te nemen. Hier bij mij in de buurt (Noord Holland) b.v lijn 12 Van Hoorn CS naar Hoogwoud. Een leuke route door een aantal dorpjes heen. Je moet er van houden hoor.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Jef400 »

Dat betreft is lijn 121 tussen Purmerend en Wormerveer ook een aanrader.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door PatrickM »

JeffreyMeijer schreef:
henk1234 schreef:
busfanNL schreef:Ik ga in de meivakantie lijn 591 en bruinisse doen. Lijkt mij een leuke omgeving. En ik vimd 104 ook een mooie lijn maar ik heb ook flakkeese roots.
Als je slim bent wacht je tot de zomervakantie, dan is er hier veel meer te doen. Nu is het hier gewoon een uitgestorven boel, zeker als je schuin tegenover een of andere vervallen camping woont :( .
25-26-27 Augustus zijn er ook havendagen in Zierikzee. Hier hebben Tlp en ik een mooie pauze van onze Zeelandtour gehad.
Vergeet vooral de bruse visserijdagen niet. Drie dagen onbeperkt mossels vreten :Y (er is dan heel veel ander leuks te doen en het wordt afgesloten met voor zeeuwse begrippen veel vuurwerk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:[..] voor zeeuwse begrippen veel vuurwerk.
Met drie vuurpijlen in plaats van twee zeker. :lol: :D
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Globetrotter »

Wat kan ik er nog aan toevoegen:
* Lijn 46 Tiel Station - Vianen Busstation Lekbrug, veel smalle weggetjes en mooie vergezichten, afgewisseld met dorpjes.
* [wiki]Lijn 121 's-Hertogenbosch Centraal Station - Gorinchem Station[/wiki], idemdito.
* Lijn 59 Hilversum Station Hilversum - Zeist Busstation, met name het deel over de Lage Vuursche is erg aan te raden.
* Lijn 650 Wervershoof Gemeentehuis - Lelystad Station Centrum, de enige lijn (1x/ per dag per richting) die over de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Daniel »

mijack1985 schreef:Ipv lange lijntjes kan je ook kiezen om een korte route door de polder te nemen. Hier bij mij in de buurt (Noord Holland) b.v lijn 12 Van Hoorn CS naar Hoogwoud. Een leuke route door een aantal dorpjes heen. Je moet er van houden hoor.
Die lijn 12 heeft inderdaad wel een aardige route, maar dan is lijn 11 van Hoorn naar Abbekerk ook wel de moeite waard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door mijack1985 »

Daniel schreef: Die lijn 12 heeft inderdaad wel een aardige route, maar dan is lijn 11 van Hoorn naar Abbekerk ook wel de moeite waard.
Klopt, die ook. *bus*
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Michael »

Lijn 135/121 van Den Bosch naar Gorinchem is ook zeker aan te raden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
mijack1985 schreef:Ipv lange lijntjes kan je ook kiezen om een korte route door de polder te nemen. Hier bij mij in de buurt (Noord Holland) b.v lijn 12 Van Hoorn CS naar Hoogwoud. Een leuke route door een aantal dorpjes heen. Je moet er van houden hoor.
Die lijn 12 heeft inderdaad wel een aardige route, maar dan is lijn 11 van Hoorn naar Abbekerk ook wel de moeite waard.
Je kan een mooie lus maken, begin de dag in de omgeving van Hoorn .. ga dan richting Alkmaar, neem dan de bus richting Den Helder (eerst Julianadorp), dan de 135 naar Den Oever, overstappen op de 350 naar Leeuwarden, terug afzakken naar Emmeloord, Lelystad en dan eind van de middag met de 650 weer terug de dijk over naar Enkhuizen/Wervershoof/Hoorn.

Doe je dit eind April/begin mei.. staan de bollenvelden mooi in bloei. 8-)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
JeffreyMeijer schreef:
henk1234 schreef:
busfanNL schreef:Ik ga in de meivakantie lijn 591 en bruinisse doen. Lijkt mij een leuke omgeving. En ik vimd 104 ook een mooie lijn maar ik heb ook flakkeese roots.
Als je slim bent wacht je tot de zomervakantie, dan is er hier veel meer te doen. Nu is het hier gewoon een uitgestorven boel, zeker als je schuin tegenover een of andere vervallen camping woont :( .
25-26-27 Augustus zijn er ook havendagen in Zierikzee. Hier hebben Tlp en ik een mooie pauze van onze Zeelandtour gehad.
Vergeet vooral de bruse visserijdagen niet. Drie dagen onbeperkt mossels vreten :Y (er is dan heel veel ander leuks te doen en het wordt afgesloten met voor zeeuwse begrippen veel vuurwerk.
Super goeie tip dankje. Ik weet alleen niet hoe ik in rotterdam kom zo laat (lijn 133). :roll:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Michael »

Plan je reis via www.9292.nl. Dan kom je er vast wel uit.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door busfanNL »

De laatste optie is 21:16 :roll:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Hendrik »

Volgens de Connexxion-website vertrekt de laatste 133 doordeweeks om 23.16 uur en in het weekend om 22.16 uur uit Bruinisse. Volgens 9292 is de laatste reismogelijkheid van Bruinisse naar Rotterdam Zuidplein in het weekend om 21.16 uur, maar dat is dan onjuist. (Als je bij 9292 Bruinisse > Oude-Tonge plant, krijg je wél de reismogelijkheid van 22.16 uur te zien.)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door regenmaker »

Echt een top rondje is: lijn 5 van Nijmegen CS naar Groesbeek Centrum, dan lijn 76 van Groesbeek Centrum naar Beek Verbindingsweg en vervolgens lijn 80 van Beek Verbindingsweg naar Nijmegen CS. Zeker lijn 76 is de moeite waard, maar rijdt slechts 1x/dag. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Plutona »

De Zuid-Limburgse buurtbuscombo 191 Meerssen - Margraten en 193 Margraten - Eijsden.
Lijn 92 Beek - Spaubeek is ook mooi door smalle Zuid-Limburgse steegjes.

Verder vind ik er altijd wel charme zitten in grensoverschrijdende buslijnen, zowel Nederlandse als buitenlandse:
Lijn 23 Eygelshoven - Übach-Palenberg
Lijn 34 Maastricht - Kanne
Lijn 42 Breskens - Brugge
Lijn 145 Breda - Meersel-Dreef
En de piepkleine lijn 149 van Vaals Busstation naar het Drielandenpunt
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:De laatste optie is 21:16 :roll:
En anders regel je zo'n servicetaxi van connexxion HWGO. Kost iets meer (€6,-), maar dan kan je wel met de laatste 436 terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Hendrik »

Conclusie van dit topic: een groot deel van Nederland is mooi! :mrgreen:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
busfanNL schreef:De laatste optie is 21:16 :roll:
En anders regel je zo'n servicetaxi van connexxion HWGO. Kost iets meer (€6,-), maar dan kan je wel met de laatste 436 terug.
Dat is ook een leuke optie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Hendrik »

Over de deur-halte-taxi is trouwens niets te vinden op de site van Connexxion. In het busboekje wordt wel verwezen naar de website, maar daar loopt de zoektocht dood...
Maar goed, dit is allemaal off-topic natuurlijk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door trolly »

Hendrik schreef:Conclusie van dit topic: een groot deel van Nederland is mooi! :mrgreen:
*bus*

Of: de lelijkste stukken Nederland zijn ook nog eens erg slecht ontsloten door openbaar vervoer (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Hendrik »

Haha, dat kan ook natuurlijk! ;)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door groningen »

Lijn 43 Heerlen - Simpelveld - Vaals
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door Suus »

Mijn favoriete Amsterdamse buslijn is de 65 Station Zuid - KNSM-Eiland. Elke paar haltes kom je in een totaal ander deel van de de stad en de reizigers daardoor ook. En vlak voor het eindpunt kan je op het Azartplein met het Oostveer, het minst bekende veer in Amsterdam. Als je een keer iets van Amsterdam buiten het centrum wil zien kan ik deze lijn aanraden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door trolly »

Bee schreef:Mijn favoriete Amsterdamse buslijn is de 65 Station Zuid - KNSM-Eiland. Elke paar haltes kom je in een totaal ander deel van de de stad en de reizigers daardoor ook.
Die moet ik ook eens doen, bedankt voor de tip. Mijn favoriet is buslijn 11. Die vertrekt in het hoogseizoen met drie bussen tegelijk, die halverwege de rit allemaal in één keer met de veerpont worden overgezet, en dan hun weg vervolgen langs het strand tot de aanlegplaats van de veerboot. Erg leuke route, niet heel touristisch, en eenmaal in Chioggia aangekomen met de boot kan je geweldig goed eten. Maar inderdaad: Venetië is wel een beetje off topic :?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Leukste/spannendste/mooiste lijnbus van Nederland?

Bericht door busfanNL »

Lijn 43 tussen Apeldoorn en arnhem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten