De Belgische Spoorwegen hebben eindelijk de oplossing gevonden tegen stakingen.
Treinen rijden tegenwoordig geheel zelfstandig, zonder personeel van station naar station.
http://www.nu.nl/algemeen/4217220/belgi ... inist.html
Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Dit klinkt toch niet echt geloofwaardig:
Volgens de NMBS is de veiligheid nooit in het geding geweest
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Als de spoorwegovergangen gewoon goed functioneren ontstaan daar verder geen ongelukken. En het overige treinverkeer was stilgelegd vanwege de situatie. Verder had de TBL1+ wel ingegrepen wanneer de trein een rood sein had gepasseerd, dat systeem dat tegenwoordig bij alle treinen van de NMBS aanwezig is activeert de noodrem wanneer de eurobalise bij een rood sein wordt gepasseerd.
Overigens wel grappig dat eerder deze maand de bestuursvoorzitter Cornu nog voorstelde dat de treinen in de Brusselse Noord-Zuidlijn zonder machinist moesten gaan rijden om een kortere treinopvolging te kunnen uitvoeren en dat het nu al in de praktijk wordt getest :')
Overigens wel grappig dat eerder deze maand de bestuursvoorzitter Cornu nog voorstelde dat de treinen in de Brusselse Noord-Zuidlijn zonder machinist moesten gaan rijden om een kortere treinopvolging te kunnen uitvoeren en dat het nu al in de praktijk wordt getest :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Verhaal gaat komende eeuw nog in de dorpen langs de route.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Had die trein geen dodeman? Ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren...
Nee, inderdaad. Als zo'n trein zelfstandig gaat rijden en blijkbaar de dodeman al niet ingrijpt, vraag je je ook af of de andere veiligheidssystemen wel gewerkt hebben. Gelukkig kon de trein naar een doodlopend spoor geleid worden zonder verdere problemen.Hendrik schreef:Dit klinkt toch niet echt geloofwaardig:Volgens de NMBS is de veiligheid nooit in het geding geweest
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Precies. Gelukkig is er niets gebeurd, maar dat betekent niet dat 'de veiligheid nooit in het geding is geweest'. Je maakt mij althans niet wijs dat men direct zeker wist dat alle (andere) veiligheidssystemen wél correct functioneerden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Of dat de overwegen op tijd werden ontruimd, er geen dieren op het spoor liepen, noem maar op...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stakingen spoor Belgie voorgoed verleden tijd
Die had 'ie volgens de reportage van het VRT Nieuws, die meen ik ergens eerder in dit topic gelinkt is, wel.Geert schreef:Had die trein geen dodeman?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten