De Mol (2016)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Daantje »

VIRM schreef:Ik vind Annemiek toch iets te 'fanatiek' om de mol te zijn. Ik ga voor Klaas. :)

Wel twee hele spannende opdrachten met de koffers in het resort en het restaurant. Eigenlijk best verbazingwekkend dat het zo goed afliep bij het restaurant. :)
Ik ga hierin mee.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Nu Rop eruit ligt weet ik het zeker, het is Klaas.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door BrengMe »

Ik heb echt nog geen idee :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Meltrain »

Ik denk ook dat het Klaas is en mijn tweede keuze is Taeke.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Wubbo »

Annemieke gaat sowieso door naar de finale (heeft de vrijstelling nog, ze heeft jokers ingezet). Klaas is de mol, dus die gaat ook door. Volgende aflevering gaat dus tussen Tim en Taeke voor wie afvalt, waarbij ik verwacht dat Taeke afvalt en Tim doorgaat. Dan wordt Annemieke de winnaar en Tim de verliezer in de finale.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Globetrotter »

Ardan schreef:De communicatie gaat nog steeds niet altijd soepel maar toch merk je wel dat de kandidaten van Ellie geleerd hebben he, met 'over' en elkaar aanroepen enzo :D
Haha, zullen we binnen dit topic ook iedere post afsluiten met ''over'', over?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Voor de liefhebber, aflevering drie van de Zuiderburen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Bwoaaah deze was echt zenuwslopend! Niet openklikken als je nog niet gekeken hebt :P
Spoiler: show
Ik denk dat de Mol het makkelijkste kon mollen bij die buis in de kelder. Omdat Manuella is afgevallen (wat jammer!) moet het dus Hanna zijn. Had er al vaker een gevoel bij. Maar ook Cathy en Gilles vertrouw ik niet helemaal, Gilles vond zich wel erg snel afgeschoten bleek achteraf.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Spoiler: show
Nee, Hanna kan het niet zijn. Een mol zal nooit 5000 euro in de pot brengen.
Ik vind de Belgische reeks trouwens veel boeiender dan de Nederlandse.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Mikos »

Ja, dat is ook mijn idee er wel van; het is ook een beetje de sfeer die er hangt die mij wel aantrekt. Na de eerste aflevering vroeg ik mij af of dat zoiets wel goed uit zou pakken, maar dat doet het zeker; ik heb het idee de kandidaten na 3 afleveringen al veel beter te kennen dan na 6 bij de Nederlandse. Komt misschien ook omdat het geen BV'ers zijn, maar 'gewone' Belgen. Moar ge git er wel plat Vloams van proat'n, é.

Mag ik de liefhebber trouwens wijzen op de website van de Vlaamsche Mol? https://demol.vier.be/home Met veel kijkjes achter de schermen, dat wat je in Nederland dus niet te zien zou krijgen, waardoor je de kandidaten ook iets beter kunt leren kennen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

JWM schreef:
Spoiler: show
Nee, Hanna kan het niet zijn. Een mol zal nooit 5000 euro in de pot brengen.
Ik vind de Belgische reeks trouwens veel boeiender dan de Nederlandse.
Ach verrek ja, daar heb je gelijk in. Even vergeten dat ze de laatste bij de ketenopdracht was.

Ik vind de beide series wel wat hebben. De Nederlandse is wat spannender gemaakt en er zitten meer spelelementen in (penningmeester die evt met geld kan rommelen, verborgen aanwijzingen), maar het leuke aan de Vlaamse versie is dat het wat losser is, en vooral, onbekenden. Wij kennen ze niet, zij kennen elkaar niet, zowel wij als zij zelf moeten nog alles over elkaar uitvinden en je kunt amper bij voorbaat al zeggen 'dat zou wel eens de Mol kunnen zijn'. Ik denk dat de Nederlandse versie echt leuker wordt als het weer met gewone mensen is.
Valt me ook wel op dat in de Vlaamse versie de afvaller DIRECT weggaat. Afscheid nemen is er niet bij..
@Mikos: ik kan Vlamingen over het algemeen uitstekend verstaan maar bij sommigen ben ik hier wel blij dat er ondertiteling is :P
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Het probleem met bekende personen is dat ze alleen mee willen doen als ze niet te ver uit het comfort zone moeten. Dus hoeven ze hun telefoon niet in te leveren, komt niet alles in beeld en eventueel overnachten in een vervallen fabriek is al helemaal geen optie.

Verder vinden ze het geld ook van secundair belang. In Nederland zou die vrijstelling bijvoorbeeld altijd zijn gepakt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

JWM schreef:eventueel overnachten in een vervallen fabriek is al helemaal geen optie.
Heh. Cecile in die ouwe slachterij, ik zie het helemaal voor me :')
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Spoiler: show
Ik verdenk trouwens Cathy, al kan ik nog niet echt aangeven waarom.
@Beheer: Misschien een idee om de Belgische berichten een eigen topic te geven?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Nu Rop eruit ligt weet ik het zeker, het is Klaas.
Ja Rop was eigenlijk mijn mol geworden :P
Wubbo schreef:Annemieke gaat sowieso door naar de finale (heeft de vrijstelling nog, ze heeft jokers ingezet). Klaas is de mol, dus die gaat ook door. Volgende aflevering gaat dus tussen Tim en Taeke voor wie afvalt, waarbij ik verwacht dat Taeke afvalt en Tim doorgaat. Dan wordt Annemieke de winnaar en Tim de verliezer in de finale.
Aannemelijk scenario, hoewel ik niet uitsluit dat Annnemieke toch de mol blijkt te zijn. Dan heeft ze het wel heel goed gespeeld, want ze heeft bij sommige opdreachten (vooral dat woordenoverhoorspel) harder haar best gedaan dan anderen. Aan de andere kant, veel geld had dat nou ook weer niet opgeleverd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Wubbo »

JWM schreef:@Beheer: Misschien een idee om de Belgische berichten een eigen topic te geven?
Ik denk dat dat voor volgend seizoen een goed idee is. Nu splitsen is eigenlijk niet te doen, omdat er best wat berichten zijn die vergelijkingen maken tussen de Nederlandse en de Vlaamse mol. Die nu in een van de twee topics zetten haalt sowieso zaken uit zijn verband, dus ik ben daar wat terughoudend in.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Gelukkig zijn we meteen al begonnen met het spoileren van de Vlaamse Molposts :) Houdt het nog een beetje overzichtelijk.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Ja, de Nederlandse mol gaat er alleen nog om of TIm of Annemieke wint. Ze zitten beide op Klaas.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Geert »

De inhoud van de pot is zo'n beetje verdubbeld deze aflevering :shock:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door regenmaker »

Geert schreef:De inhoud van de pot is zo'n beetje verdubbeld deze aflevering :shock:
Ja zonder Rop gaat het een stuk beter. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

En de verse aflevering uit Vlaanderen:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Spoiler: show
Cathy is toch wel erg verdacht aan het worden. Dankzij haar rijdt de taxi steeds naar de begraafplaats.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Spoiler: show
Die snuffelopdracht :') De spelbedenkers zullen vast een hoop lol hebben gehad toen ze op dat idee kwamen!
Cathy is ook mijn hoofdverdachte. Ze gaat twee maal vol overtuiging voor die begraafplaats en zei tot twee maal toe dat ze het al kende en er geweest was. Maar ook bij Hanna heb ik geen lekker gevoel. Ze heeft duidelijk 'Julio' opgemerkt maar toen Gilles en Cathy ernaar vroegen schudde ze nee. Ze heeft dan wel 5000 euro opgebracht vorige week maar ook de Mol brengt altijd wat geld in het laatje om niet te verdacht te worden en 5000 is een normaal bedrag in deze serie.

Eén van beide is de Mol, en de ander een supergoede kandidaat.
Wat is dat voor gigantisch lang busstation op 10:00? :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Ja, de Nederlandse mol gaat er alleen nog om of TIm of Annemieke wint. Ze zitten beide op Klaas.
Ik weet het echt niet meer... Heel veel aanwijzingen gaan naar Klaas, maar die allereerste aanwijzing ontkracht dat.. Aan de andere kant kunnen Tim en Annemieke me ook niet bepaald overtuigen dat één van hen het wél is..
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door baladid »

Ardan schreef:[/spoiler]

Wat is dat voor gigantisch lang busstation op 10:00? :D
Aangezien de naald ontbreekt maar het Ministerio de Desarrollo Social de la Nación (dat grote gebouw met die antenne) bog ver weg is lijkt het mij Obelisco sur aan de avenido 9 de Julio. Maar je vindt er wel meer van die grote busstations.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten