Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Nieuwe slogan GVB klantenservice: We faxen je!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

GVB heeft de output van de storingen naar hun twitteraccount aangepast deze week. Ik vind de nieuwe opzet niet bepaald een verbetering...

Oud:
Afbeelding
Nieuw:
Afbeelding
Bij oud kon je vaak nog een beetje zien wat er aan de hand was. Bij nieuw moet je maar raden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Beetje vreemd ook dat er wordt verwezen naar gvb.nl en niet eens naar een directe link.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

JWM schreef:Beetje vreemd ook dat er wordt verwezen naar gvb.nl en niet eens naar een directe link.
Ik denk dat het GVB er vanuit gaat, dat passagiers die dit twitter account volgen, ook de GVB app op hun telefoon hebben staan, of in ieder geval thuis GVB.nl op hun computer of tablet kunnen raadplegen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

fred1954 schreef:Ik denk dat het GVB er vanuit gaat, dat...
Niks persoonlijks, maar dit soort van gestapelde veronderstellingen geeft mij altijd een speciaal soort jeuk.Het GVB wil kennelijk informeren, en wel via twitter.
Nou, laat ze dat dan doen! En of er iemand nou ook nog een computer thuis heeft staan, of een twaalfsporenrecorder, daar moeten ze vooral niet teveel over nadenken als ze zo'n tekstje (laten) maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Om nog wat positiefs over GVB te noemen, de dienstregeling en vertrektijden staan nu (ietwat verstopt) wel in een overzichtelijk manier op de site.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door MarkNL »

Bee schreef:GVB heeft de output van de storingen naar hun twitteraccount aangepast deze week. Ik vind de nieuwe opzet niet bepaald een verbetering...
Lijkt beetje op het Rotterdamse model klik. Op de website staat overigens dan ook minimale informatie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Er zit een redirect in de website van de Amstelveenlijn naar Noordzuidlijnkennis.net. Of ben ik de enige?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Er zit een redirect in de website van de Amstelveenlijn naar Noordzuidlijnkennis.net. Of ben ik de enige?
:Y

Hoe moeten we dàt nu weer duiden?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Meest voor de hand liggende verklaring is dat de site zelf uit de lucht is, en dat dit een standaard redirect is. Wel een wat vreemde keuze: wijnemenjemee.nl had me dan voor de hand liggender geleken.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bee schreef:GVB heeft de output van de storingen naar hun twitteraccount aangepast deze week. Ik vind de nieuwe opzet niet bepaald een verbetering....
Ik vond het juist irritant dat ze helemaal geen rekening hielden met het limiet van 140 tekens en zinnen zomaar afgebroken werden. Voor uitgebreide info kan je naar de website. Daar is Twitter gewoon niet geschikt voor.
trolly schreef:Hoe moeten we dàt nu weer duiden?
Het valt me de laatste tijd op dat mensen systematisch het accent de verkeerde kant op zetten als ze iets willen benadrukken. :P

Klemtoonteken

Als je een lettergreep of woord extra nadruk wilt geven, kun je een 'accent aigu' gebruiken. Dat is het accent dat naar rechtsboven wijst (´). Het klemtoonteken wijst altijd dezelfde kant op, ook bij korte en stomme klanken, zoals in 'én' en 'dé'. Bijvoorbeeld:
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=237
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

GVB heeft zelfs een lijstje op de site staan met de haltes waar een futuristisch display komt: http://assets.gvb.nl/haltelijst-schermen.pdf

Wel een beetje gedateerd, ik zie bijvoorbeeld dingen als bus 64 erop staan. Staan er haltes tussen waar tegenwoordig niks meer langs komt? Valt wel op dat er ook haltes tussen zitten waar geen GVB-lijnen komen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jef400 »

Hé ik wilde net tekeer gaan over de gele lijnen op de Prins Hendrikkade - lijnen 371 t/m 374 - missen van lijnen 302 en 309 uit Waterland. Maar het gaat om het idee welke haltes het zijn moeten we maar denken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Er lijkt zowaar over nagedacht, want op bijvoorbeeld het Buikslotermeerplein, waarschijnlijk de drukste bushalte van Amsterdam, komt geen enkel display.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jef400 »

Gaat het Buikslotermeerplein niet binnen no time gigantisch verbouwd worden?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

De bussen verplaatsen in iedergeval naar een nieuw busstation onder metrostation Noord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ze roepen nu al weet ik hoeveel jaar dat ze volgend jaar het viaduct waarop het busstation ligt gaan afbreken. Tot nu toe rijden de bussen nog steeds elke dag over het viaduct...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

JWM schreef: Valt wel op dat er ook haltes tussen zitten waar geen GVB-lijnen komen.
Ik zie inderdaad dat er een paar haltes tussen staan waar alleen CXX komt, zoals halte Kalfjeslaan en halte van Nijenrodeweg (op de Amstelveenseweg), de 17x-bundel. Geen slechte zaak. Het was toch al een rare gang van zaken, dat in vrijwel heel Amstelland de CXX haltes een DRIS hebben, maar de CXX haltes van die bundel, die binnen de gemeente Amsterdam liggen opeens niet meer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Wat ik dan wel weer een beetje vreemd vind is dat bijvoorbeeld in Diemen de halte Arent krijtsstraat een Amsterdams display krijgt, terwijl Diemen al een paar jaar terug een hele rits andere displays heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Mooi dat het nu dan toch voorzichtig door de stad zichtbaar wordt: displays op de tramhaltes. Het is alleen jammer dat ze niet allemaal meteen werken. Op de tramhaltes van lijn 13 bij station Jan van Galenstraat zijn er twee geplaatst maar er staat inmiddels al zeker twee weken "Geen reisinformatie" op. De oude bakken met klapbordjes waren meteen verwijderd toen ze geplaatst werden. Die waren lelijk en gedateerd... maar ze deden het tenminste wel. Affijn, ik wacht af en kijk iedere dag als ik er langskom hoopvol of er iets veranderd is.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ze roepen nu al weet ik hoeveel jaar dat ze volgend jaar het viaduct waarop het busstation ligt gaan afbreken. Tot nu toe rijden de bussen nog steeds elke dag over het viaduct...
Is het nog steeds een verloederd armetierig zooitje daar, of hebben ze het opgefrist?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:
trolly schreef:Hoe moeten we dàt nu weer duiden?
Het valt me de laatste tijd op dat mensen systematisch het accent de verkeerde kant op zetten als ze iets willen benadrukken. :P

Klemtoonteken

Als je een lettergreep of woord extra nadruk wilt geven, kun je een 'accent aigu' gebruiken. Dat is het accent dat naar rechtsboven wijst (´). Het klemtoonteken wijst altijd dezelfde kant op, ook bij korte en stomme klanken, zoals in 'én' en 'dé'. Bijvoorbeeld:
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=237
En dat vind ik dus een dráák van een regel, minstens zo onzinnig als de tussen-n. Als jij er blij van wordt: be my guest, maar ik zal de grave graag, bewust en met overtuiging bij korte klanken blijven gebruiken. :6
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Vinny schreef:
Bee schreef:Ze roepen nu al weet ik hoeveel jaar dat ze volgend jaar het viaduct waarop het busstation ligt gaan afbreken. Tot nu toe rijden de bussen nog steeds elke dag over het viaduct...
Is het nog steeds een verloederd armetierig zooitje daar, of hebben ze het opgefrist?
'Kunstuitingen' op de binnenkant van de bunkers, meer niet. Of is dat er al lang?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Mojito schreef:er staat inmiddels al zeker twee weken "Geen reisinformatie" op.
Met stickers of op het scherm zelf? Op het Amstelstation stond (staat nog?) dat er heel lang met stickers op terwijl de meerderheid van die schermen het gewoon deed. Stickers waren er puur om fouten tijdens de testfase in te dekken.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 23 feb 2016, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Ik ken die stickers maar op Jan van Galenstraat (en Marco Polostraat en Bos en Lommerplein) is het echt het scherm zelf dat dit aangeeft.
足元にご注意下さい
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten