Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Waarschijnlijk zal er tevens meer SG3 tot de beschikking zijn voor lijn A en B, in de zin van buffer-materieel.
Dit omdat er 5 tweetjes SG3 van lijn D naar lijn A/B zullen gaan en dus bijna al het SG3-materieel op Remise 's-Gravenweg zal zijn ipv dat er nu op zaterdagmiddag eventueel reserve staat te niksen op Remise Waalhaven, tbv lijn D.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

De komende tijd stromen er nog meer HSG3 wagens in toch?, dus dan zal de RET wel wat ruimer zitten. Na het in gebruik nemen van de Hoekse lijn heb ik het vermoeden dat het weer erg krap gaat worden allemaal.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De frequentie op lijn E gaat omhoog in de ochtendspits, die nieuwe metro's ben je dus gelijk kwijt aan lijn E. Buiten de ochtendspits zijn ze wel beschikbaar als reserve, maar zullen ze op de Waalhaven staan waar in de daluren sowieso al geen materieeltekort is. Het is juist de 's-Gravenweg waar men krap zit, omdat hier van maandag t/m zaterdag het materieel maximaal ingezet wordt, de lijnen A/B/C kennen namelijk geen spitsfrequentie maar rijden gewoon 6 dagen per week op volle sterkte overdag. Pas in 2017 komen er weer enkele spitsdiensten als lijn A in de ochtendspits naar Vlaardingen gaat doorrijden, dan heeft men overdag dus iets meer ruimte om te ademen. Materieel hiervoor zal wel ergens in de loop van het jaar beschikbaar komen, maar ik vermoed pas na de zomer, tot die tijd zal lijn E al het nieuwe materieel gelijk inpikken.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Een klein vraagje: die FC bussen van Van Hool, worden dat Low Entry gevalletjes of Low Floor dingen?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag in de spits viel er op metrolijn A en C een rit uit door defecte metro's. Met haring-in-ton-vervoer als gevolg.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

KM46 schreef:Vanmiddag in de spits viel er op metrolijn A en C een rit uit door defecte metro's. Met haring-in-ton-vervoer als gevolg.
Was vanochtend ook al het geval. Richting Schiedam stond er net voorbij de Capelsebrug een setje van 2x SG2/1 stil, overvol uiteraard. Was een wagen uit Nesselande. Het overige metroverkeer reed via het spoor van lijn C verder richting west.

2x SG2/1 komt trouwens de laatste tijd weer wat vaker voor. In de spits zorgt dit soms vanaf Alexander al in overvolle metro's.
Laatst gewijzigd door 010jongen op ma 08 feb 2016, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

010jongen schreef:
KM46 schreef:Vanmiddag in de spits viel er op metrolijn A en C een rit uit door defecte metro's. Met haring-in-ton-vervoer als gevolg.
Was vanochtend ook al het geval. Richting Schiedam stond er net voorbij de Capelsebrug een setje van 2x SG2/1 stil, overvol uiteraard. Was een wagen uit Nesselande. Het overige metroverkeer reed via de spoor van lijn C verder richting west.

2x SG2/1 komt trouwens de laatste tijd weer wat vaker voor. In de spits zorgt dit soms vanaf Alexander al in overvolle metro's.
Moet je nagaan wat er met een enkele wagen SG3 zou gebeuren en die willen ook wel eens voorkomen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Een kwartierdienst op alle tramlijnen 's avonds en ik ben het er mee eens :)
Verder ben ik eigenlijk ook prima te spreken over het OV in Rotterdam.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vanochtend weer een defecte Sg2/1 wagen. Ditmaal op station Blaak. Vertragingen vielen echter wel mee.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

010jongen schreef:
Een kwartierdienst op alle tramlijnen 's avonds en ik ben het er mee eens :)
Verder ben ik eigenlijk ook prima te spreken over het OV in Rotterdam.
Op wat kleine nukkigheden na is het inderdaad best prima. En stukken beter als ik vergelijk met grofweg 5 jaar geleden.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

http://www.rijnmond.nl/nieuws/138532/Vo ... amse-metro

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort ideeën serieus worden genomen? -o- :roll:
Voor dat geld kan je het busnet misschien weer wat uitbreiden *bus*

Ik vraag me dan direct af hoe men dit voor zich ziet als het druk is. Daarbij zitten de meeste mensen hooguit 10 minuten in de metro. Nog ff en dan is de metro een rijdende huis.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

010jongen schreef:http://www.rijnmond.nl/nieuws/138532/Vo ... amse-metro

Kan iemand mij vertellen waarom dit soort ideeën serieus worden genomen? -o- :roll:
Voor dat geld kan je het busnet misschien weer wat uitbreiden *bus*

Ik vraag me dan direct af hoe men dit voor zich ziet als het druk is. Daarbij zitten de meeste mensen hooguit 10 minuten in de metro. Nog ff en dan is de metro een rijdende huis.
Ja. Gaat helemaal nergens over dit.
Vind zelf ook dat men beter het geld kan investeren in het busnetwerk ofzo.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Hoe komt men op 18 miljoen euro voor USB opladers? Die dingen kosten een paar euro per stuk, dus voor €100.000 heb je alle hardware wel bij elkaar. En dan kost het €17,9 miljoen om het in te bouwen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

Inclusief onderhoud en vervangen bij vandalisme?

Zie overigens niet in waarom je usb-opladers in zou willen bouwen. In een stadsbus vind ik het ook onzinnig. Hoe lang ben je nou onderweg...
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Geert schreef: (..)
Zie overigens niet in waarom je usb-opladers in zou willen bouwen. In een stadsbus vind ik het ook onzinnig. Hoe lang ben je nou onderweg...
In groot stedelijk gebied al gauw een half uurtje?

Volgens mij is het ook een intentieverschil. Denk dat er niet de verwachting moet zijn tot het volledig opladen van de telefoon. Meer in het bijladen.
Er zullen best reizigers zijn die bij vertrek van huis/werk er achter komen dat de telefoonbatterij leger is dan verwacht. Wil je toch je ding doen onderweg, is even bijladen voor een paar procent toch meegenomen om dan op de plaats van bestemming weer verder te laden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

Maar moet daar dan gigantisch veel geld aan worden uitgegeven? Die ene keer dat je vergeten bent op te laden heb je pech, en als het je vaak overkomt zijn er tegenwoordig hele mooie powerpacks te koop om op of bij te laden.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Durashift »

Geert schreef:Maar moet daar dan gigantisch veel geld aan worden uitgegeven? (..).
Nee, wat mij betreft niet.

Ik kan mij wel de behoefte ervan voorstellen, ook op de korte ritten.

Daarbij, valt binnen dit onderzoek niet ook de RandstadRail?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

RandstadRail valt er ook onder, zou ik denken.

Het lijkt ook mij onnodig om veel geld uit te geven voor het alsnog inbouwen van usb-oplaadpoorten. Men had er echter ook voor kunnen kiezen om het bij nieuwe metro's wel in te laten bouwen. Dan kost het een stuk minder, neem ik aan. Maar daar heeft men niet voor gekozen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

waarom men uberhaupt poorten in de metro wilt hebben, weet ik niet. Op sommige stukken is het wel handig, maar in de spitsuren zijn ze niet handig in het centrum. 60% staat daar in de metro en stapt ook na 5 minuten eruit.
Vanaf Zuidplein/Schiedam - De Akkers, Randstandrail kan het wel toepasbaar zijn.

Op de nieuwe stukken naar Hoek van Holland is het ook wel toepasbaar dus in de nieuwe metro's kunnen ze het wel zetten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Het is een leuke gimmick maar het lijkt mij erg onderhouds en/of vandalisme gevoelig. Een extra accupack voor je smartphone koop je tegenwoordig ook voor een prikkie dus tja, of het echt nuttig is. Investeer dan liever in mobiel bereik in de metrotunnels buiten de gemeente Rotterdam, want dat ontbreekt nu nog steeds.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Overigens een wel leuk filmpje met beelden van de renovatie van de metrobaan bij Spijkenisse. Vimeo
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Durashift schreef:Ik kan mij wel de behoefte ervan voorstellen, ook op de korte ritten.
Als je een kwartiertje in de metro zit laadt een telefoon hooguit een procent op. Is dat die investering waard? Lijkt me niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Doet jouw telefoon er 1500 minuten over om helemaal op te laden? Dat is 25 uur, dan hoop ik dat hij het dan wel een tijdje volhoudt...

Mijn telefoon laadt van leeg naar vol in een kleine 2 uur. In een kwartiertje metro heb ik er dus zo'n 12 procent bij. Dat is best de moeite.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Als je hem niet gebruikt en desnoods even op flight mode zet, laad ie wel snel op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten