Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door AppleMoose »

Dat je niet precies weet wat je moet doen in zo'n geval snap ik nog wel, maar dat je gelijk je telefoon in je klauwen neemt en andermans leed gaat filmen is weer het andere uiterste. Maar zo gaat dat tegenwoordig, er hoeft maar iets te gebeuren of er staan gelijk tien mensen omheen met zo'n ding in de klauwen en de boel te filmen. Scoringsdrift, alles voor de likes op Facebook en sites als Dumpert. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door Suus »

Een van de twee treinen had een kleine vertraging. Het lijkt er nu op dat de verkeersleiding een foute handeling heeft uitgevoerd in een poging de vertraagde trein wat tijd in te laten handelen maar waardoor aan beide kanten van het enkelsporige traject een groen sein verscheen: http://www.volkskrant.nl/buitenland/ond ... 7ec2cafdbc
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door Geert »

JeffreyMeijer schreef:Tja, neemt niet weg dat ik het rationeel onverantwoord vind om dan de boel te gaan filmen. Volgens mij ben je dan juist bezig moeten zijn met het helpen van. Tenminste dat zou mijn eerste reactie zijn. Ik denk dat je zonder EHBO ook een hoop kan doen. Zeker met de adrenaline die vrij komt met zo'n botsing.
In de shock na zo'n crash denk je niet met je verstand. Houd daar rekening mee voordat je de filmer veroordeelt.

Bij andere rampen zijn dergelijke filmpjes overigens soms waardevol gebleken bij het achterhalen van de toedracht van een ongeluk en bij het evalueren van de evacuatie (bij een vliegtuigcrash). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen elkaar gaat filmen in plaats van elkaar helpen, maar bij die situaties bleken dit soort filmpjes achteraf nog nuttig te zijn geweest.

Je vraagt je overigens af hoe een treindienstleider het beveiligingssysteem zomaar uit kan schakelen om een vertraagde trein voor te laten. Dat het gebeurt geeft te denken over de veiligheidscultuur, en dat het überhaupt kan vind ik eerlijk gezegd bizar. In Nederland zou dat volgens mij niet kunnen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door Vinny »

Er zou een foutmelding moeten komen en de seinen zouden dan allebei op rood moeten springen (blijven). Als het goed is checkt namelijk het systeem of er al een rijweg is ingesteld. Wellicht raakt het systeem in de war als er twee rijwegen precies tegelijk worden ingesteld?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door baladid »

De media zeggen nu dat het nog lang nier zeker is of de tdl daadwerkelijk een fout maakte.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door webguy »

Je moet inderdaad alles uitsluiten voordat je die conclusie kan trekken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door Suus »

Om het tekort aan treinen bij Meridian (tijdelijk) te verhelpen heeft Transregio één treinstel Desiro ML naar Meridian uitgeleend. Het treinstel is vandaag naar Bayern gestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Doden en gewonden bij treinongeluk Zuid-Duitsland

Bericht door isadora »

Het treinverkeer lijkt er sinds gisteren inderdaad weer opgestart:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2523 ... ing__.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten