sanering SRE Eindhoven Stad

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door huibf »

Het is me een doorn in het oog dat de concessie Eindhoven Stad 1997 t/m 2008 heel veel pagina's heeft en er voor elk jaar een lijnnummerpagina is aangemaakt. http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_Stad

Ik heb op [[ http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebruiker:Huibf]] al een overzicht gemaakt van de pagina's met lijnnummers met jaartallen die straks verwijderd kunnen worden. (2004 t/m 2008 waren 'gelukkig' nog een pagina's.

Nu is er een tweede onvolkomenheid dat er soms lijnen zijn aangemaakt (ook door mezelf) met de bewuste komma-fout in de titel (nog steeds overigens erg vreemd (ik ben van mening dat er ALTIJD lijn x, plaatnaam, halte - plaatnaam, halte moet staat) maar dat terzijde.

Kan je oneindig doorverwijzen ? Of nemen we de fout voorlief ?
Kan als ik over een aantal weken klaar ben, met een druk op de knop de 'overgebleven' pagina's worden verwijderd ?

Uiteraard ga ik de parameters als periode en opvolger maar direct toevoegen als we dan toch bezig zijn...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door Daniel »

huibf schreef:Het is me een doorn in het oog dat de concessie Eindhoven Stad 1997 t/m 2008 heel veel pagina's heeft en er voor elk jaar een lijnnummerpagina is aangemaakt. http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_Stad
Op die concessiepagina lijkt het nog mee te vallen, maar als ik je gebruikerspagina zie dan is de lijst op de concessiepagina ook nog niet bepaald compleet. Wel zie ik sowieso al overlappende pagina's op die concessiepagina staan (bv. een lijn 1 1991 - 2006 terwijl er ook pagina's van 2002 en 2003 zijn). Dat zijn dingen die uiteraard wel weg mogen.
Kan je oneindig doorverwijzen ? Of nemen we de fout voorlief ?
Oneindig weet ik niet, maar doorverwijzigingen die naar een doorverwijzing doorverwijzen zijn niet echt gewenst denk ik. Je kunt wellicht beter handmatig doorverwijzingen naar de meest actuele versie maken.
Kan als ik over een aantal weken klaar ben, met een druk op de knop de 'overgebleven' pagina's worden verwijderd ?
Als je de pagina's in categorie:verwijderen zet vallen ze in elk geval op, eventueel kan je ze al leeg maken. Maar verwijderen moet helaas stuk voor stuk.
Uiteraard ga ik de parameters als periode en opvolger maar direct toevoegen als we dan toch bezig zijn...
Succes ermee, dacht ik zelf bij de concessie DAV ook te doen... daar ben ik ondertussen al een maand bezig en er moet nog genoeg gebeuren. Vergeet namelijk ook de geschiedenis niet als je jaartallen samenvoegt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door Frank »

Het zou mooi zijn als de bewuste kommafout er ook uitgehaald kan worden. Dubbele doorverwijzingen zijn imo zeer ongewenst, want het zorgt voor een keer extra klikken omdat de wiki je niet direct doorverwijst. Als wikibeheerder maak ik eens in de zoveel tijd de lijst met dubbele doorverwijzingen leeg, maar dat kan iedereen: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Speci ... rwijzingen . Het liefst heb ik dat er helemaal geen pagina's linken naar een doorverwijspagina, maar dat is een utopie.

De categorie: verwijderen proberen we ook eens in de zoveel tijd leeg te maken, maar de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer. Het helpt mij iig als er niet meer naar de pagina's in de categorie: verwijderen verwezen wordt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door fogeltje »

Goed initiatief Huib. Als ik ergens mee kan helpen, laat het even weten.

Wat betreft doorverwijzingen, als ik zelf een pagina hernoem, dan bekijk ik in linkende pagina's of daar doorverwijzingen bij zitten en laat ze dan naar de nieuwe pagina wijzen. Dat scheelt achteraf een hoop werk. Algemene richtlijn: vermijd dubbele doorverwijzingen en herstel deze zelf als ze door hernoemingen ontstaan. Bij grote aantallen kan misschien de bot helpen. (alle links naar x naar y laten verwijzen).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door huibf »

Dank voor de goede suggesties.
ik ga de paginas netjes met de juiste voorgeschreven regels en de verschillende pagina's samenvoegen.
Als dat is gebeurd maak ik de check of de pagina's die weg mogen nog ergens linken en zet ik m op 'verwijderen'.

Denk dat ikvolgende week ga starten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: sanering SRE Eindhoven Stad

Bericht door fogeltje »

Nog 1 ding huib, maak geen paginas waarin twee lijnen uit verschillende tijdsvakken staan. Dus bijvoorbeeld:
Periode = 2008-2012 en 2015-heden. Dat zijn twee pagina's ook al is de bus in 2015 weer net zo gaan rijden als in 2012.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten