W0rteltjes Foto conquest

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

W0rteltjes Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

dit is bassicly mijn foto dumpplaats. maar mijn doel is om van elke buslijn in de omgeving 1 goeie foto te krijgen.
(deze foto's zijn terug te vinden op de wiki pagina van de lijn)
bon jour
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: mn Foto conquest

Bericht door JWM »

Wat is het nut dan van dit topic? Ik zie ook geen enkele foto. M.a.w., dit topic openen was de meest nutteloze muisklik van de avond.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

Afbeelding
lijn 11 op de Zwijndrechtstebrug

Afbeelding
lijn 717 op Zwijndrecht Station

Afbeelding
lijn 166 op Dordt Centraal

Afbeelding
lijn 5 op Dordt Centraal

Afbeelding
lijn 2 op Dordt Centrum

Afbeelding
lijn 8 op Dordt Centraal

Afbeelding
lijn 620 op Dordt Centraal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lijn 892 op Dordt Centraal (middelste is met flits)

Afbeelding
lijn 871 op Dordt Centraal (met flits, kreeg de kans niet om nog een foto te nemen)

Afbeelding
lijn 891 op Papendrecht Viaduct N3 Oost
bon jour
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: mn Foto conquest

Bericht door Z2N »

Kun je je foto's niet beter op een fotodeelwebsite à la Flickr zetten? Ik kan namelijk niet echt een gesprek houden hierover, de omgeving is namelijk persoonlijk. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: mn Foto conquest

Bericht door albertjan96 »

Aangemaakt onder het mom van "Iedereen heeft zo'n topic, dus waarom ik niet?" :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door Suus »

Wat is het doel van dit topic? "Ik woon in Dordrecht dus ik wil matige foto's van alle lijnen die deze plaats aandoen verzamelen en hier neerkwakken" of "ik wil een mooi verhaal maken over de buslijnen die in Dordt komen". Het lijkt dat eerste maar ik zou graag een topic van de tweede categorie zien. Dit is een vrij nutteloos topic op deze manier.

P.S.: Het is niet echt slim om bussen met flits te fotograferen, tenzij je na het maken van de foto onder de bus terecht wil komen omdat de chauffeur verblind was en de macht over het stuur verloor. Oktnxbye.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: mn Foto conquest

Bericht door Mr-W »

Bee schreef:P.S.: Het is niet echt slim om bussen met flits te fotograferen, tenzij je na het maken van de foto onder de bus terecht wil komen omdat de chauffeur verblind was en de macht over het stuur verloor. Oktnxbye.
Ach hoeveel bussen zijn er al in de berm beland door een ouderwetsche flitskast :P
@worteltje, leuke foto's :) Vooral die Volansbus is vrij zeldzaam in Dordrecht :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door Daniel »

Waar zie jij die Volansbus dan? Ik zie alleen een zwart vlak op de plek waar 'ie volgens de beschrijving zou staan ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: mn Foto conquest

Bericht door Z2N »

Tsja, dat krijg je met flitser. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

Bee schreef:Wat is het doel van dit topic? "Ik woon in Dordrecht dus ik wil matige foto's van alle lijnen die deze plaats aandoen verzamelen en hier neerkwakken" of "ik wil een mooi verhaal maken over de buslijnen die in Dordt komen". Het lijkt dat eerste maar ik zou graag een topic van de tweede categorie zien. Dit is een vrij nutteloos topic op deze manier.
ik zie niet hoe dit anders is dan:
- Losse foto's van Dylan
- BusfanNL's fotohoek
- Foto's ArrivaBas
- Nick's dumphoek
Bee schreef:P.S.: Het is niet echt slim om bussen met flits te fotograferen, tenzij je na het maken van de foto onder de bus terecht wil komen omdat de chauffeur verblind was en de macht over het stuur verloor. Oktnxbye.
op alle flits foto's staan de bussen stil.
bon jour
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door Michael »

Als je in het donker wilt fotograferen verpest de flits vrijwel altijd de foto. En als je de camera in de hand houd als het donker is is hij standaard bewogen. Met een statief gaat het veel beter:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: mn Foto conquest

Bericht door Hainje »

W0rteltje schreef:[ik zie niet hoe dit anders is dan:
- Losse foto's van Dylan
- BusfanNL's fotohoek
- Foto's ArrivaBas
- Nick's dumphoek
Al die dumptopics zijn wat mij betreft nogal overbodig, beste lijkt mij gewoon één topic om deze foto's in te plaatsen. Alleen wil het beheer daar tot op heden niet aan, dus ik wacht met veel plezier totdat iedereen zo'n topic heeft en dat dan alles van ellende maar word samengevoegd in één topic. :lol:
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: mn Foto conquest

Bericht door JWM »

Ik kijk anders al heel lang uit naar Hainje's hoekje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: mn Foto conquest

Bericht door Aking »

Als je hem lief aankijkt wil ie je misschien wel een hoek geven :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: mn Foto conquest

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Ik kijk anders al heel lang uit naar Hainje's hoekje.
Aking schreef:Als je hem lief aankijkt wil ie je misschien wel een hoek geven :P
Oh geen probleem:

Afbeelding

:D
🍉
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

Hainje schreef: Al die dumptopics zijn wat mij betreft nogal overbodig, beste lijkt mij gewoon één topic om deze foto's in te plaatsen. Alleen wil het beheer daar tot op heden niet aan, dus ik wacht met veel plezier totdat iedereen zo'n topic heeft en dat dan alles van ellende maar word samengevoegd in één topic. :lol:
hoewel ik niks tegen de huidige situatie heb, ben ik niet tegen een samenvoeging van de topics. de enige reden waarom ik een eigen heb is omdat ik het voorbeeld opvolgde
Michael schreef:Als je in het donker wilt fotograferen verpest de flits vrijwel altijd de foto. En als je de camera in de hand houd als het donker is is hij standaard bewogen. Met een statief gaat het veel beter:
ik weet het, bij de eerste bus die kwam 892 probeerde ik wat het beste uitkwam en ik zag dat flits niet werkte in mn voordeel, maar de tijd tussen lijn 892 en 871 was ~1 uur, dus in de tussentijd deed ik mn camera uit en als je hem aan doet gaat hij op autoflits (dan bepaald de camera wat het best is). ik wist dit maar omdat de 871 laat was en zijn bord uit had staan zag ik hem pas vrij laat aankomen. dus deze foto is genomen met geluk.
en ik geen standaard bij maar ik zet mijn camera wel altijd op iets. (zoals een prullenbak , een bank of mn fiets)
bon jour
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

Afbeelding
lijn 620 in kop van het land

Afbeelding
veer tussen Dordrecht Kop van het Land - Werkendam Biesbosch
+lijn 620
bon jour
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: mn Foto conquest

Bericht door albertjan96 »

Puur uit interesse, maar mag ik vragen welke fotocamera je hebt?
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

Kodak EasyShare M552
bon jour
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door Daniel »

W0rteltje schreef:ik zie niet hoe dit anders is dan:
- Losse foto's van Dylan
- BusfanNL's fotohoek
- Foto's ArrivaBas
- Nick's dumphoek
Het type topic is niet anders, het verschilt wat je erin zet. Als je alleen zo'n topic opent om maar zonder enige zelfkritiek foto's te dumpen dan kan je het topic beter laten sluiten. Gebruik je het echter om foto's te tonen die iets bijzonders tonen of waar je een verhaal bij hebt maar het er te weinig zijn voor een heel reisverslag dan is het een ander verhaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: mn Foto conquest

Bericht door dylanwild94 »

Ik pleit voor een centraal foto deel topic.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door Milco »

De eerste gedachte toen ik dit topic zag was: oh, wat gaat dit worden? Ga ik hier interessante foto's vinden? Bij de eerste foto dacht ik: mwa, gaat wel, maar niet verkeerd. De tweede foto, van de buurtbus, vond ik minder mooi: teveel ingezoomd; te weinig buiten de bus om te zien. Bij de derde foto, van de Connexxion Citea, dacht ik: dit kan nog wel eens wat worden, een mooie scherpe foto. Dat er dan wat minder van de omgeving te zien is, zal dan niet tot een probleem kunnen leiden. Tot ik verder scrollde... vage foto's, donkere foto's, overbelichte foto's, een bus die nét op de foto past en dus totaal géén omgeving erop, onscherpe foto's, meerdere keren dezelfde bus op de foto... :N

Het doel van dit topic is niet om er lukraak foto's neer te kukelen, maar om leuke foto's te laten zien, bij voorkeur een foto met iets erop (omgeving!) of een foto waar een leuk verhaaltje achter schuilt. Foto's die geen waarde hebben kunnen prima op een eigen domein, maar niet op een ov-forum dat je met andere forumleden deelt. Dat niet iedere foto haarscherp is, is geen probleem, maar een zooi foto's die totaal niet scherp zijn of een andere reden die ik hierboven noemde, lijkt me geen toegevoegde waarde voor een forum eerlijk gezegd.

Op deze link (viewtopic.php?f=56&t=11111) staat duidelijk vermeld dat het niet te bedoeling is om klakkeloos foto’s neer te gooien op dit forum:
We stellen geen kwaliteitseisen aan foto's. Ook een onscherpe foto kan de moeite waard zijn om te laten zien, maar alleen als je duidelijk maakt waarom die foto de moeite waard is om te laten zien.
Dus: een 'mindere' foto tonen is prima, maar zet er een (korte) uitleg bij waarom anderen deze foto moeten zien. Wat is er bijzonder aan of wat voor leuks is er op de foto te zien (zoals ik al zei: omgeving, een bus op een brug, een bus in een smal straatje, etc. Dat kan best de moeite waard zijn om een foto te tonen).

Een algemeen fototopic ben ik ook voorstander van eerlijk gezegd. Samen in één topic foto's laten zien en bekijken en waar nodig elkaar helpen en tips geven om foto's mooier te krijgen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mn Foto conquest

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben niet zo onder de indruk van de nachtbusfoto's met flitser. Ze zijn onderbelicht en een flitser is verblindend voor de bestuurder. Op zo'n plek als een busstation is overigens genoeg licht om de bus er duidelijk op te krijgen. Desnoods gebruik je een statief om de foto onbewogen te kunnen nemen.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op ma 16 mei 2016, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: mn Foto conquest

Bericht door Z2N »

Eigenlijk zou een gouden regels-lijstje wel handig zijn, dan zou iedere beginnende fotograaf het direct aan kunnen leren dat OV-foto's en Flitser niet samen gaan, in geen enkele omstandigheid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: mn Foto conquest

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef:Ik ben niet zo onder de indruk van de nachtbusfoto's met flitser. Ze zijn overbelicht en een flitser is verblindend voor de bestuurder. Op zo'n plek als een busstation is overigens genoeg licht om de bus er duidelijk op te krijgen. Desnoods gebruik je een statief om de foto onbewogen te kunnen nemen.
je vind de foto met flits over belicht???
en nogmaals de flits is alleen gebruikt op stilstaande bussen (daarnaast had ik nog een gesprek met de bestuurder van de 892 en hij zei er niks over).
en de foto is niet bewogen.
Z2N schreef:Eigenlijk zou een gouden regels-lijstje wel handig zijn, dan zou iedere beginnende fotograaf het direct aan kunnen leren dat OV-foto's en Flitser niet samen gaan, in geen enkele omstandigheid.
de foto van de 891 is met flits en die is prima, sterker nog zonder flits zou niks te zien zijn
bon jour
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten