regenmaker schreef:Bee schreef:een dame met een pittig kort kapsel
Ellie Lust?

Ja zoiets, maar dan nog met een lekker rood verfje erin, want dan ben je jeugdig etc.
Anyway, vandaag een 1e klas rondje Thuis - Utrecht - Keulen - Brussel - Schiphol - Thuis gedaan, waarbij eigenlijk alleen de rit Utrecht - Keulen een vervelend verhaal werd.
Op het moment dat de trein vertrekgereed was in Arnhem, iets te laat, rond 9:10, werd bekend dat er twee defecte treinen tussen Zevenaar en Emmerich stonden en dat het vertrek voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. De trein zat vol wintersporters waarvan sommige met loeistrake overstappen dus dat werd een hoop gestrest en gedonder en de conducteurs waren nergens te bekennen. Uiteindelijk werd de vertrektijd 9:45, dus +35. De bistro bleef overigens ook de hele rit gesloten, dus dat was ook fun fun fun.
In de coupé was er clubje dames die dachten dat als ze met de auto naar Mannheim gingen hun aansluiting daar nog wel konden halen. Ik geloof niet dat je auto Keulen - Frankfurt Flughafen in een uur doet zoals de ICE dat wel kan, dus dat moest toch maar even uit hun hoofd gezet worden. Het reisplan was echter zo dat ze maar 7 minuten in Mannheim en 10 minuten in München hadden om met de laatste trein van de dag een obscuur station in Noord-Italië te bereiken. Heb maar geadviseerd naar München af te reizen, daar de informatiebalie te bezoeken en te vragen om een omboeking en hotelovernachting. Om ze daarna tot Keulen zoet te houden heb ik maar stukken van mijn exemplaar van de Volkskrant uitgedeeld, hadden ze in ieder geval wat afleiding in plaats van maar te kakelen over "schande schande schande"
Vervolgens een dame die naar Davos moest en ook zo'n beetje op instorten stond. Daar heb ik maar even aan gevraagd of ik mocht helpen een oplossing te zoeken, dus ben ik maar even naast haar gaan zitten om een nieuw reisadvies te maken. Uiteindelijk zou ze zelfs met de vertraging (vermoedelijk +20 in Basel door de stop van een kwartier in Mannheim) nog op dezelfde tijd in Davos aankomen en anders een uur later. Het beloofde kopje thee ging echter niet door, want de bistro was dus dicht

De rest van de dag ging eigenlijk probleemloos. Wel hebben ze in Liège een afgesloten perrondeel op spoor 3 gemaakt voor de Thalys, maar de hekken tussen spoor 2 en 3 zijn zo laag dat je er met gemak overheen kan springen. En duiven lopen er gewoon onderdoor.
De situatie in Brussel-Zuid is ook nog steeds onveranderd met de afgesloten sporen 3 t/m 6. Alle hekken met zwart plastic staan er nog net zoals de mannetjes van Securail, al mag je nu weer meer roltrappen gebruiken dan eind december het geval was, toen je bijvoorbeeld de perrons alleen via de Zuidtunnel mocht verlaten.