Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door mijack1985 »

JeffreyMeijer schreef: Is studieov geldig in die bussen? Mocht dat niet het geval zijn mis je dus al een grote doelgroep.
Geen idee, maar ga er wel van uit. Heb in ieder geval de eer om vrijdagmiddag een van de ritten te mogen rijden.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk is er in de praktijk nooit controle op geldig vervoerbewijs. Staan er nu uberhaupt (tijdelijke) paaltjes op de bushalte aan de N8 bij Krommenie?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Tochjo »

Abonnementen zijn geldig. Reizigers met een abonnement checken wel in en uit, bij een mobiele paal bij de haltes.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door mijack1985 »

Enkele voorwaarden van de NS op de busdiensten.

Indien een bus drie minuten of later vertrekt van Castricum of Sloterdijk kan NS een malus in rekening brengen.

Vervoer moet worden uitgevoerd met touringcar, waarbij op een rit maximaal 40 reizigers vervoerd moeten worden.

De in te zetten bussen zijn NIET voorzien van OVCP apparatuur en NIET toegankelijk voor mindervaliden.

NS zorgt voor begeleiding van reizigers van het station naar de bussen.

Bij grote toeloop van reizigers (b.v. door calamiteiten op het spoor) zorgt NS voor de afhandeling van de reizigersstromen. Zijn er meer reizigers dan dat er in de bus mee kan, mag de bus NIET vertrekken. NS is in dat geval verantwoordelijk voor het reguleren van de reizigers.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Mikos schreef:Maar je moet wel als bepaalde zwartkijkers alles bij voorbaat al neersabelen. Maar ik ken er wel meer, hoor: Als je niks doet, is het ook niet goed.
Je zou ook met argumenten kunnen komen in plaats van drogredenen aanvoeren en mensen als zwartkijkers gaan wegzetten omdat je het niet met ze eens ben. Misschien moet je die roze bril eens afzetten (om in jouw stijl van discussievoeren door te gaan) die alles wat door de NS besloten wordt bij voorbaat een vorm van ultieme perfectie laat zien. Ik wil ook best positief staan tegenover alternatief busvervoer, maar een halfuurdienst met bussen waar 40 man in kan die een tot drie maal zo lange reistijd krijgen kun je gewoon lastig bij voorbaat serieus nemen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door AppleMoose »

Iemand die bij voorbaat al, zonder valide argumenten, de plannen afschiet vraagt om argumenten van degene die er minder negatief naar kijkt?
Forum wordt steeds leuker zo :lol: :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door waldo79 »

100% mee eens. Prima dat men bussen wil inzetten, maar echt snel vind ik ze niet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jef400 »

Pas op Ronaldussen, straks wordt je een troll genoemd :wink:

Over die bussen. Is 70 minuten ook niet gewoon te lang voor zo'n stukje. Ben je er met de reguliere bus door de dorpjes ook wel op Zaandam. Kun je ook een 395 in. Ben je nog binnen die 70 minuten op Sloterdijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Ronaldussen schreef:Iemand die bij voorbaat al, zonder valide argumenten, de plannen afschiet vraagt om argumenten van degene die er minder negatief naar kijkt?
Allemachtig, op wat voor forum ben ik terecht gekomen hier? Reageer toch eens inhoudelijk! Ik heb tig argumenten aangedragen, alleen staan ze je blijkbaar niet aan. Ik zal ze nog eens opsommen voor wie niet kan lezen:
- Bussen rijden om het half uur, en mogen blijkbaar zoals hier gesteld wordt maar 40 man meenemen. Dat aantal verhoudt zich tegenover 8 treinen per uur als vrijwel niets.
- Met name de laatste bus in de ochtend komt pas ver na afloop van de spitsdrukte aan, waardoor deze helemaal geen effect zal hebben op de spitsdrukte.
- De NS heeft nog voldoende materieel op reserve dat dezelfde capaciteit kan bieden als de bussen als men dit efficiënter inzet. Misschien niet genoeg om elke trein in de spits te verlengen, maar wel voldoende om er een of twee een klein stukje te verlengen. Dankzij de extra reistijd van de bus moeten reizigers hun reisschema sowieso veranderen, dan kan je net zo goed reizigers naar die ene verlengde trein sturen.

Ik heb nog geen enkel argument gezien waarom de bussen in deze vorm een nuttige bijdrage zouden bieden aan het materieeltekort. Het enige argument dat ik zelf kan bedenken (nu loop ik zelf dus voorargumenten te verzinnen :wink: ) is dat men in de huidige proef slechts toetst of mensen bereid zijn in de bus te stappen, en pas bij het slagen hiervan men de frequentie opvoert tot een niveau waarop het effect merkbaar zal worden. De NS meld hier echter niets over, en spreekt in het persbericht zelfs met geen woord over de frequentie. En die zal substantieel hoger moeten zijn wil men iets aan de drukke treinen gaan doen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Mikos »

Interne berichtgeving:
Het gaat om een proef om te zien of reizigers kiezen voor een bus.
En ik blijf erbij; als alles op papier al wordt afgeserveerd, zonder dat er een poging gewaagd wordt om het in de praktijk uit te proberen, dan kun je net zo goed niks doen. Dat heeft weinig met een roze bril te maken, meer met een werkvloermentaliteit; niet lullen, maar poetsen! Ondernemen met die handel.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door VIRM »

Ik snap die hele tussenstop op Krommenie-Assendelft met die bus niet. Krommenie-Assendelft is een station na Uitgeest, het beginpunt van de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]/[serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] (scheve kwartiersdienst). Richting Amsterdam zal er dan waarschijnlijk nog aardig wat ruimte in die treinen zitten (uit ervaring weet ik dat dat in Zaandam een heel stuk minder is, maar daar heb je ook nog de IC's). Kan iemand dit uitleggen?
Beul van de blindegeleidelijn
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door mijack1985 »

Ik snap die tussenstop op Krommenie ook niet. Met de bus is dat gewoon tijdrovend. Zonder Krommenie was een rechtstreekse verbinding Castricum Amsterdam Zuid/ of Sloterdijk misschien aantrekkelijk geweest.

Nu moet je dus verplicht de route via N8/A8 naar Amsterdam pakken en die is gewoon druk.
Rechtstreeks vanaf Castricum naar Sloterdijk heb je meerdere opties. (A9, A200 Halfweg of A9, A22, N202 via de Westpoort).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MdJ »

Genoeg materieel over... Dat valt nog net te zien. We hebben tot April mat'64 nog over, daarna niet meer. In Maastricht moet de loods verbouwd worden/gebouwd worden om FIRT3 te kunnen onderhouden. In het zuiden is dan in praktijk meer SGM nodig (op papier rijdt het daar immers al).

Dan kunnen we het hebben over de DDARén in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie], DDZ in de 5500 en SGM in de [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie]. Totale vloot: 3xSGM-II, 7xSGM-III, 3x DDZ-4, 10xDDAR. En daar moet je 20 composities van maken: 4x SGM-III, 3x SGM-II+III, 3x DDZ-4 en 10x DDAR-3 zou je kunnen maken. Een combinatie van 2xDDZ-4 of DDAR-3 "kost"je dat een SGM-5 setje waardoor je een losse SGM-II hebt rijden.

-Dan geldt het volgende: In ochtendspits* dat de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] zijn 2 treinen druk, in de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] ook 2, 5500 geen in de [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie] 3 stuks.
-Dan geldt ook nog in capaciteit: SGM-2 < SGM-3 < DDAR-3/DDZ4 < SGM-5 < SGM-6 < 2xDDAR-3**/2xDDZ-4***.
-Het handige is voor de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]/[serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] om dan te kijken wat ervoor werd ingezet: composities van SGM-II+III.
-De [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie] bestond nog niet, maar hier reden 4 composities van DDZ-4 waarvan eentje zeer krap is. Door de langere omloop (nu ook extra voor Hoorn) krijg je meer composities die alleen vol in de tegenspitsrichting rijden. Daarnaast moet je de reizigers die Cas/Hlo/Utg richting Bv en Hlm rijden ook herbergen. DDZ-4 voor de drukste treinen wordt dan dus behoorlijk krap: je zult dan voor SGM5/6 of 2x DDAR3/DDZ4 moeten gaan, maar dat levert ook een SGM-II op die te krap is voor deze treinseries.
-Voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] was SGM-III ook wel genoeg, ik vraag me wel af of een SGM-II daar wel had kunnen rijden qua capaciteit.

De oplossing is dan gekozen in de vorm van de 3 composities SGM-II+III in de [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie], DDAR in de drukkere treinen van de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] (die ook hebben ingeleverd in lengte, maar wel beter gespreid) en voor de bijsturing is er gekozen om in de rustige treinen dezelfde materieelsoort in te zetten.
De vraag is of dat laatste reëel is: Er kunnen prima 3x SGM-III van de tegenspits-14800 worden geruild met de DDZ in de 5500: Je krijgt dan een inzetgebied samen met de [serie=Sprinter|2016|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] (DDZ in de 14800 / 14500) en met de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (SGM in de 5500). [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] dan zo laten. (=DDAR-3)
Zou je SGM willen hebben in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] zou dan beperkt zijn tot een paar treinen (we hebben immers "maar" 3 of 4 SGM-III over). Dan lijkt het voordeel van het huidige omloop model handiger dan als je dat zou aanpassen: een omloopmodel 7000 - nachtovergang Zutphen - [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] - nachtovergang Nijmegen - [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] LM Eindhoven-Maastricht te maken voor het DDAR v.v.

*:Je gaat niet een SGM in de ochtend in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rijden en hetzelfde treinstel smiddags in de [serie=Sprinter|2016|(Hoorn -) Alkmaar - Haarlem - Amsterdam Centraal14800[/serie] inzetten of andersom: Dat korst je een 2 rangeerders en twee machinisten die materieel gaan overbrengen...
**/***: Als je goed kijkt: een compositie van 2 treinstellen DDZ-3 of DDAR3 kan alleen als je SGM-II los toestaat. SGM-II+II kost je twee(!) SGM-II+III en we zagen al dat dat zelfs een losse DDZ of DDAR in die drukkere treinen waar nu SGM-II+III rijdt lastig gaat.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Bij 'genoeg materieel' moet je denken aan een capaciteit vergelijkbaar met wat de bussen bieden, dat zijn dus slechts enkele stellen. Niet elke trein zal verlengd kunnen worden, maar ook met het busalternatief zullen reizigers op andere tijden moeten gaan reizen, dus dan kun je net zo goed een tweetal treinen aanwijzen die versterkt gaan worden. Om enkele sprinters naar SGM7 te brengen DDZ uit de 5500 en DDAR uit de 7600 weer inruilen voor de oude samenstelling al genoeg. Een DDZ of DDAR zul je tegen SGM4 of SGM5 kunnen ruilen, in de 4000 en 17400 zijn daar enkele setjes van te vinden die overdag niet splitsen of combineren waardoor inzet van ander materieel lastig wordt. Of een DDZ4 een setje SGM5 kan vervangen ligt een beetje aan de bezetting van die laatste trein, de materieelinzet is vaak afgerond op een beschikbare treinsamenstelling waardoor sommige treinen wel ietjes kleiner kunnen en andere niet.
Voor de intercity's kun je denken aan in de spits kort keren in Den Helder met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], als men van 8:00 tot 10:00 en van 16:30 tot 18:00 een kering van 8 minuten ipv 38 minuten hanteert spaar je een VIRM stel uit, waarmee je de twee drukste spitstreinen tot VIRM12 kan verlengen door de boel door te schuiven. Voor die korte periodes lijkt het me wel acceptabel om een kortere kering te hanteren voor het materieel, personeel kan gewoon lang blijven keren.
Mikos schreef:En ik blijf erbij; als alles op papier al wordt afgeserveerd, zonder dat er een poging gewaagd wordt om het in de praktijk uit te proberen, dan kun je net zo goed niks doen.
Misschien moet je iets minder hard van stapel lopen, het gaat hier over één voorstel waar ik weinig in zie, en jij zet mij vervolgens gelijk weg alsof ik overal principieel tegen zijn. Dit heeft niets met een werkvloermentaliteit te maken, er is namelijk geen enkel bedrijf ter wereld succesvol geworden door elk willekeurig idee gelijk maar uit te voeren. Het afschieten van plannen is net zo belangrijk als het uitproberen ervan, door de mogelijkheid tot afschieten bij voorbaat uit te sluiten werk je een oplossing juist tegen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Meltrain »

De enige reden dat Plan V in april definitief aan de kant gaat, is toch dat het onderhoudsbedrijf Maastricht verbouwd moet worden?
Maar kan Plan V dan niet ergens anders onderhouden worden: in Leidschendam of Amsterdam ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jef400 »

Voor de intercity's kun je denken aan in de spits kort keren in Den Helder met de 3000, als men van 8:00 tot 10:00 en van 16:30 tot 18:00 een kering van 8 minuten ipv 38 minuten hanteert spaar je een VIRM stel uit, waarmee je de twee drukste spitstreinen tot VIRM12 kan verlengen door de boel door te schuiven. Voor die korte periodes lijkt het me wel acceptabel om een kortere kering te hanteren voor het materieel, personeel kan gewoon lang blijven keren.
Je weet dat de Zaanlijn eigenlijk klem zit qua capaciteit, je over Nijmegen-Arnhem en knelpunten Utrecht en Amsterdam moet en enkelsporigheid tussen Schagen en Den Helder aanwezig is. Kering zal niet voor niets lang zijn. Je hebt veel risico's waar je even voorbij loopt op de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Je begrijpt dat het om een tijdelijke noodmaatregel gaat voor slechts enkele treinen per dag. In Venlo doet men het al langer om in de ochtendspits in 9 minuten te keren, in Leeuwarden keert men zelfs de gehele dag in 7 minuten en de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] heeft in Deventer zelfs enkele keringen van 5 minuten. Zo uitzonderlijk is het dus niet, de voordelen zullen waarschijnlijk sterker zijn dan de nadelen. En moeten we hier niet positief tegenover voorstellen staan in plaats van ze gelijk af te schieten? :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jef400 »

Moeten we niet kritisch zijn voordat we zomaar rücksichtlos iets in te voeren :X

Volgens mij zie ik hier overigens alleen maar voorbeelden van andere lijnen die zonder onderbouwing niets te doen hebben met mijn punten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Wubbo »

Over het algemeen genomen is de avondspits niet het probleem (die is gespreider) maar de ochtendspits. Je zou daar kunnen kijken naar onconventionele maatregelen: internationale treinen die pas na de spits starten zouden in de spits nog wat kunnen betekenen. Ja, dat betekent logistiek een boel, maar het helpt wel in de ergste nood. Misschien moet je ook wel een doorgaande verbinding doorbreken omdat je daardoor materieel efficiënter kan inzetten. Met name de lange lijnvoeringen kennen vaak een reizigersbreuk.

Over Mat '64 en Maastricht: ik heb begrepen dat de verbouwing daar nu al begonnen is. Het spul zomaar elders onderhouden is geen makkelijke opgave, aangezien je ook personeel met kennis nodig hebt (dat moet dan uit Maastricht komen) en reserve-onderdelen etcetera.

Over bussen ter ondersteuning van de trein: met een reistijd van 70 minuten (ipv 20 met de trein) op een kwartierdienst ga je daarmee nooit de oorlog winnen. Je kan twee treinen laten gaan om met de derde mee te gaan, om alsnog eerder op je eindbestemming te komen. Dat prijsverschil (3,80) is dat tijdsverschil echt niet waard, er zijn voldoende onderzoeken die dat aantonen. Een aanvullende busdienst heeft alleen zin op trajecten waar je nu geen rechtstreekse verbinding hebt (waardoor je overstappen uitspaart) of waar je in reistijd kan concurreren. Je hoeft het ook niet in het drukste deel van het land te zoeken, want een bak besparen in Limburg is uiteindelijk hetzelfde als een bak besparen in de Randstad, je hoeft het alleen maar door te schuiven.
Ik ben dus benieuwd wat er zou gebeuren als je busverbindingen opzet op andere trajecten. Breda-Utrecht? Nijmegen-Eindhoven? Oss-Utrecht? Amersfoort-Almere? Ik noem nu zomaar wat zonder op de kaart te kijken of het onderliggende wegennet hiervoor geschikt is, maar in dit soort verbindingen moet je het volgens mij zoeken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door AppleMoose »

Bemined schreef:
Ronaldussen schreef:Iemand die bij voorbaat al, zonder valide argumenten, de plannen afschiet vraagt om argumenten van degene die er minder negatief naar kijkt?
Allemachtig, op wat voor forum ben ik terecht gekomen hier? Reageer toch eens inhoudelijk!
Misschien krijg je meer mensen mee met je ideeën wanneer je je toon in je berichten wat aanpast en dus wat minder in het wilde weg loopt te stampvoeten en door te stoppen met (bijna) iedereen die het niet geheel met je eens is gelijk weg te zetten als mensen die er geen verstand van hebben of te verwijten dat ze te vastgeroest zijn in hun eigen werkwereldje. Wat dat laatste betreft verwijt de pot een beetje de ketel, want jij lijkt ook niet echt open te staan voor mensen die jouw plannen op z'n zachtst gezegd niet zo zien zitten.
Ik heb tig argumenten aangedragen, alleen staan ze je blijkbaar niet aan. Ik zal ze nog eens opsommen voor wie niet kan lezen:
Waar staat dat ik het niet met je eens ben? Precies, nergens. Over niet kunnen lezen gesproken... :wink:

Plannen afschieten hoort er bij, maar proeven doen om te kijken of iets wel/niet werkt net zo goed. Misschien werkt het niet gelijk perfect (hoeft ook niet, het is ook een proef), maar levert het wel weer genoeg informatie op waardoor het op andere trajecten / in nieuwe situaties wel succesvol geïmplementeerd kan worden. Dat is ook wat waard! Dit is een proef en zeker geen definitieve oplossing voor het probleem. Er zullen vast ook andere oplossingen zijn en efficiënte inzet van materieel is een aspect van het geheel. Maar materieelinzet is niet zo eenvoudig als dat het soms lijkt. Wij kunnen hier prachtige oplossingen verzinnen, maar dat kan in de praktijk weleens tegenvallen omdat er veel andere factoren meespelen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Ronaldussen schreef:Misschien krijg je meer mensen mee met je ideeën wanneer je je toon in je berichten wat aanpast en dus wat minder in het wilde weg loopt te stampvoeten en door te stoppen met (bijna) iedereen die het niet geheel met je eens is gelijk weg te zetten als mensen die er geen verstand van hebben of te verwijten dat ze te vastgeroest zijn in hun eigen werkwereldje.
Jammer dat je de discussie niet daadwerkelijk heb gelezen, dan had je namelijk geweten dat ik namelijk juist om het gebrek aan inhoud loop te stampvoeten. Er komt niemand met argumenten waarom een busdienst een goed plan is, maar kritiek wordt wel gelijk afgeschoten. Ik sta wel degelijk open voor andere plannen, maar dan wil ik wel inhoudelijke argumenten zien waar vervolgens op volwassen manier een discussie over gevoerd kan worden. Maar vrijwel het enige waar mensen mee aan komen zijn dooddoeners als 'het zal wel een reden hebben' of 'het zal wel lastiger zijn dan je denkt', waar je je zelf nu ook weer schuldig aan maakt. Op die manier maak je de discussie monddood, en dat is gewoon zonde. Denk daar maar eens over na, pot verwijt de ketel is op jou net zo hard van toepassing.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door ODRAIL »

JeffreyMeijer schreef:... en enkelsporigheid tussen Schagen en Den Helder aanwezig is.
En dus zal er geïnvesteerd om dat stukje spoor dubbelspoor te maken. Of is de grond daar te slap voor?

En ik snap ook niet dat we tussen Den Bosch en Nijmegen ook een stukje hebben wat enkelspoor is.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jef400 »

Pfoe dat weet ik niet. Ik denk dat het behalve het misschien mogelijk maken van een korte kering geen enkel nut heeft. Meer dan nu zal er denk ik nooit gaan rijden die kant op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door verfmeer »

Zou je tussen Alkmaar en Den Helder misschien een pendeldienst kunnen rijden? Dan kunnen op Alkmaar de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kort op elkaar keren (8 minuten)? Op die manier kan je flink wat treinstellen besparen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door JWM »

Reizigers vervoeren is iets anders dan goederen vervoeren.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten