OVer je reiservaringen in februari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door dennistd »

Een normaal kaartje Asd-Rtd kost ook €15,20 en dan moet je er nog de toeslag van €2,30 bij rekenen voor de ICD. Het verschil €17,50 en €21 is niet zo heel erg groot.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door reisthijs »

Het gaat niet alleen om de meerprijs maar ook meer gedoe. Je moet er dus voor naar het loket, of een e-ticket boeken, wie doet dat voor zo'n korte reis met zo veel alternatieven?

En het verschil tussen €11,40 (als je met korting reist) en €21 is wel heel erg groot. Laat staan met Weekend Vrij...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door PatrickM »

Gisteren een boeiende discussie gehad met de DB conducteur, omdat ik m'n wegwerpchipkaart niet had afgestempeld in de stempelautomaat... Dat past überhaupt niet, en als je als conducteur een dienst naar Nederland rijdt, verwacht ik eigenlijk wel dat je die kaartsoorten kent. Blijkbaar dus niet. kan DB eigenlijk wel zien of je bent ingechekt? Ze hebben volgens mij geen handheld ofzo.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

Nou ben ik wel benieuwd hoe deze discussie is afgelopen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door PatrickM »

Uiteindelijk vond hij het wel oké omdat ik kon laten zien dat het kaartje te breed was waardoor ik niet kon stempelen. Was trouwens een korte discussie, omdat m'n duits beperkt is tot scholieren-Duits. Toen ik hem mijn kaartje gaf ging hij het eerst uitvoerig bekijken, en toen begon hij over dat stempeltje. Wat ik eruit begreep is dat het me normaal €60 had gekost, waarna hij met z'n tang een stempel zette. Ik heb daarna nog geprobeerd om het uit te leggen in het nederlands en engels, maar dat mislukte helaas.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Aking »

In welke trein was dat? Want in de ICE en de Intercity Berlijn is er (bijna) altijd een Nederlandse en Duitse treinmanager aanwezig, die beide een railpocket hebben om chipkaarten uit te lezen...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk het boemeltje naar Enschede ofzo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Ardan »

Die horen gewoon de Nederlandse kaarten te kennen, al doen ze nog zo goed kun best om 'Glanerbrück' Duits te laten lijken, het is een Nederlandse verbinding waar Nederlandse kaarten geldig zijn.

Even over dat boa-tekentje van de vorige pagina: is dat dat logo met dat vuistje erop? Ik zie bijna iedereen dat dragen..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Ja dat vuistje. En bijvoorbeeld boswachters of stadswachten dragen het ook.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door PatrickM »

Het was inderdaad de RB51/64. In de ICE diezelfde dag geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:Gisteren een boeiende discussie gehad met de DB conducteur, omdat ik m'n wegwerpchipkaart niet had afgestempeld in de stempelautomaat... Dat past überhaupt niet, en als je als conducteur een dienst naar Nederland rijdt, verwacht ik eigenlijk wel dat je die kaartsoorten kent. Blijkbaar dus niet. kan DB eigenlijk wel zien of je bent ingechekt? Ze hebben volgens mij geen handheld ofzo.
Zijn er nog stempelautomaten in gebruik dan? :P
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door PatrickM »

In de DB treinen wel, en als je op de stations van de regionale vervoerders kijkt, zal je ook nog wel een werkende vinden. Die staan er volgens mij alleen nog voor vervoersbewijzen als gratis gechenkdagkaarten/retourtjes.

Waar ik me ook over verbaasde was de DB kaartautomaat in de trein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Er hoeven dan geen automaten op de stations te staan (=minder vandalisme en onderhoud). Het mag overigens weer niet in Niedersachsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Ronald »

Nordwestbahn in Niedersachsen heeft ze wel trouwens (in ieder geval op het traject Osnabrück-Bremen).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Het gaat dan ook vaak om hele rustige stations waar amper 1x/u een trein langs komt voor een handjevol instappers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Nordwestbahn in Niedersachsen heeft ze wel trouwens (in ieder geval op het traject Osnabrück-Bremen).
Die automaten zijn nog van voor de nieuwe regels. Op 1 januari 2013 werd het Niedersachsen-tarief ingevoerd en dat heeft in het regelement dat kaartjes gekocht en gestempeld moeten zijn voor het instappen in de trein. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik voor het eerst stel 9594 dat op proef voorzien is van stiltezonesymbolen op de hoofdsteunen. Leek goed te werken, 't was zelfs angstaanjagend stil in die coupé. Stiller dan ik ooit in een volledig gevulde stiltecoupé heb meegemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Als je er over wilt praten staat mijn PB-box open hé?! Afbeelding
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

Personeel van de IC van 10.47 van Zwolle naar Groningen moet zich heel diep schamen! 20 seconden voor vertrektijd wegrijden terwijl de aansluitende trein uit Lelystad met amper +1 aan de andere kant van het perron binnen komt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

De 16034 reed vandaag als intercity tussen Geldermalsen en Utrecht Centraal vanwege de opgelopen vertraging tussen Breda en Tilburg (ca. +13)
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Ronald »

Ik check zojuist in met Dalvoordeel en klassewissel 2-1. De Cico meldt "1e klas 50% korting". :?:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Tochjo »

Ronald schreef:Ik check zojuist in met Dalvoordeel en klassewissel 2-1. De Cico meldt "1e klas 50% korting". :?:
Dat is een actie tot en met april. Zie dit bericht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Ronald »

Helder, dank je.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hendrik »

Een reiservaring vanuit de auto, die toch een beetje met het OV te maken heeft: afgelopen zaterdag zag ik op de N59 (tussen het Hellegatsplein en de Schaapsweg bij Den Bommel) drie rood-witte Ambassadors rijden. Het leek er op dat er geen logo's e.d. meer op zaten. Wellicht waren het bussen van/voor TCR, maar dat weet ik verder niet. Maar iemand anders wellicht wel... :P
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door PatrickM »

Hopelijk voor R-net. Ik denk dat omdat ik vandaag via iemand van de Provincie Zuid-Holland te horen heb gekregen dat cxx er mee bezig is om de dienstregeling van de 436 aan het aanpassen is op de reizigersstromen.

Ze zullen inderdaad wel voor TCR zijn, want die heeft al ex-Veolia amba's overgenomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten