Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door Daniel »

Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity
Geplaatst op: dinsdag 28 april 2009 om 21:13
Laatst bijgewerkt: dinsdag 28 april 2009 om 21:13

In een intercity tussen Bern en Freiburg is maandag een flesje met varkensgriep-virus geexplodeerd. Het gaat om de voor mensen ongevaarlijke variant van de stam H1N1. Twee personen raakten door de explosie lichtgewond.
De flesjes waren luchtdicht verpakt en werden met droogijs, vast koolstofdioxide, gekoeld. Deze verpakking voldeed aan alle regelgeving zei Laurent Kaiser, directeur van het laboratorium voor virologie in Geneve. Het droogijs was echter per ongeluk meeverpakt in de luchtdichte verpakking en veroorzaakte een overdruk door verdamping waardoor het pakketje explodeerde.

Origineel artikel: Schweizer Fernsehen
Vertaling: OVNL Webredactie

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door Wubbo »

Fles, waarom moest ik aan jou denken toen ik de kop van dit artikel las? ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Fles, waarom moest ik aan jou denken toen ik de kop van dit artikel las? ;-)
Ik dacht eerst "Moet dat niet "Flesje's varkensgriep-virus explodeert" zijn?" :lol:

Overigens wel zorgwekkend dat dat soort dingen gewoon per reizigerstrein vervoerd worden, ook al is het in dit geval dan een "onschadelijke variant" :|
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door BR628 »

We're all gonna DIE :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door Vinny »

Overigens wel zorgwekkend dat dat soort dingen gewoon per reizigerstrein vervoerd worden,
Ja want anders was hij per badslipperexpress gestuurd, en dan had hij natuurlijk extra vertraging veroorzaakt voor het reguliere Intercity- en Stoptrein vervoer. En dan had je dus ook een ontplofte Fles gehad... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Flesjes varkensgriep-virus exploderen in Zwitserse Intercity

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Overigens wel zorgwekkend dat dat soort dingen gewoon per reizigerstrein vervoerd worden,
Ja want anders was hij per badslipperexpress gestuurd, en dan had hij natuurlijk extra vertraging veroorzaakt voor het reguliere Intercity- en Stoptrein vervoer. En dan had je dus ook een ontplofte Fles gehad... :P
Waarom wordt er sowieso met ziektekiemen op en neer gesleept? En kan dat niet met een ambulance of helicopter, of een koerier, gewoon over de WEG, waar je niet allerlei onwetende reizigers onnodig blootstelt aan risico's?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten