Concessie Midden Overijssel (Syntus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 3060 uit Twente rijdt op lijn 43 naar Arnhem. Wat die daar doet?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Moet dat niet in het veluwetopic?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ja, dat was mijn bedoeling, maar heb het hier geplaatst perongeluk. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Wijzigingen dienstregeling Midden Overijssel ingaande 28 februari 2016
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Haltenaam Isala Sophia
De haltenaam Isala Sophia Hoofdingang in Zwolle wijzigt in Isala Ziekenhuis.
Lijn 2 Zwolle Holtenbroek - Station Ittersumerbroek
De vertrektijden van lijn 2 wijzigen iets in de wijk Holtenbroek.
Lijn 4 Zwolle Aa-landen - Station Ittersumerbroek
De vertrektijden van lijn 4 wijzigen iets in de wijk Aa-landen.
Lijn 166 Zwolle - Raalte
Van Zwolle richting Raalte wijzigen de vertrektijden iets in de spits.
Lijn 167 Ommen - Zwolle
De halte Kruispunt NS in Dalfsen vervalt.
Lijn 649 Zwolle - Dedemsvaart
Van Zwolle richting Dedemsvaart wijzigen de vertrektijden van de laatste twee ritten ’s
middags. Deze komen nu 3 minuten later aan in Dedemsvaart.
Met ingang van 28 februari worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd om de
dienstregeling verder te verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen.
Haltenaam Isala Sophia
De haltenaam Isala Sophia Hoofdingang in Zwolle wijzigt in Isala Ziekenhuis.
Lijn 2 Zwolle Holtenbroek - Station Ittersumerbroek
De vertrektijden van lijn 2 wijzigen iets in de wijk Holtenbroek.
Lijn 4 Zwolle Aa-landen - Station Ittersumerbroek
De vertrektijden van lijn 4 wijzigen iets in de wijk Aa-landen.
Lijn 166 Zwolle - Raalte
Van Zwolle richting Raalte wijzigen de vertrektijden iets in de spits.
Lijn 167 Ommen - Zwolle
De halte Kruispunt NS in Dalfsen vervalt.
Lijn 649 Zwolle - Dedemsvaart
Van Zwolle richting Dedemsvaart wijzigen de vertrektijden van de laatste twee ritten ’s
middags. Deze komen nu 3 minuten later aan in Dedemsvaart.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Toe ik wou kijken naar veranderingen in de tabellen van de lijnen zag ik niets anders dan wat in de busboekjes staat. Kan zijn dat de tabellen nog niet op de site staan maar daar zijn ze anders wel laat mee
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Op koningsdag is zijn de stadsdienstlijnen 1 tot en met 5 in Zwolle gratis, aangezien de koning naar Zwolle komt. Daarnaast zet Syntus extra bussen in vanwege de verwachte drukte.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het was vandaag in Zwolle klein beetje chaos met de bus...
Bussen die op verkeerde haltes geparkeerd staan. Personeelsautos niet aanwezig op de juiste plekken en vertragingen rond de 10 minuten waren geen uitzondering.
Ook de informatie welke lijnen reden was slecht. Zo reden lijn 6 & 10 wel. En lijn 7, 8, 9 & 12 weer niet terwijl er werd gezegt dat er werd gereden als op een weekdag zonder vakantieperiode (stadsdienst).
Bussen die op verkeerde haltes geparkeerd staan. Personeelsautos niet aanwezig op de juiste plekken en vertragingen rond de 10 minuten waren geen uitzondering.
Ook de informatie welke lijnen reden was slecht. Zo reden lijn 6 & 10 wel. En lijn 7, 8, 9 & 12 weer niet terwijl er werd gezegt dat er werd gereden als op een weekdag zonder vakantieperiode (stadsdienst).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vraag is waarom in hemelsnaam de lijnen 6 en 10 reden. Kan me niet voorstellen dat er vandaag mensen naar de Voorsterpoort wilden, behalve voor dat feest gebeuren, maar daar is lijn 6 niet voor.
Zelfde situatie qua informatievoorziening ook in Kampen. Normaal gesproken rijdt er op Hemelvaart geen stadsbus door Kampen heen en op de bevrijdingsdagen 1x in de 5 jaar ook niet. Maar nu beide op dezelfde dag viel ineens wel. Had niemand verwacht dus lege bussen hele dag.
Zelfde situatie qua informatievoorziening ook in Kampen. Normaal gesproken rijdt er op Hemelvaart geen stadsbus door Kampen heen en op de bevrijdingsdagen 1x in de 5 jaar ook niet. Maar nu beide op dezelfde dag viel ineens wel. Had niemand verwacht dus lege bussen hele dag.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De reden dat er op 5 mei bussen reden in de Kop van Overijssel en Midden Overijssel is dat ze daar besloten hebben vakantiedienstregeling te rijden i.p.v. zaterdag(5 mei) of zondag(hemelvaartsdag).
In Twente reed men wel zondagdienstregeling met als gevolg grote problemen op de stadsdienst Enschede.
Door de keuze van Midden Overijssel reed er op 5 mei ook 1x per 2 uur een bus op lijn 81 Ommen-Westerhaar, zonder aansluiting in Westerhaar.
Oftewel geen eenduidig beleid van de provincie
In Twente reed men wel zondagdienstregeling met als gevolg grote problemen op de stadsdienst Enschede.
Door de keuze van Midden Overijssel reed er op 5 mei ook 1x per 2 uur een bus op lijn 81 Ommen-Westerhaar, zonder aansluiting in Westerhaar.
Oftewel geen eenduidig beleid van de provincie
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
http://www.destentor.nl/regio/dalfsen/s ... -1.5966384
Betekent dit dat Lemelerveld verstoken wordt van OV op een paar scholierenlijntjes na?Geschrapt
De busverbinding Dedemsvaart-Zwolle (lijn 29) over Nieuwleusen blijft intact, maar veel andere lijnen worden geschrapt, zoals Raalte-Lemelerveld en station Dalfsen (162), Zwolle, Hoonhorst, station Dalfsen, Oudleusen en Ommen (lijn 167/667) en de scholierenlijn van Lemelerveld naar Ommen (645). "De Dalfser kernen raken zo vrijwel verstoken van openbaar vervoer", concludeerde Wiltvank. "Dat druist in tegen beleid dat gericht is op bereikbaarheid, duurzaamheid en algemeen belang."
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zou dat document waar de gemeente naar verwijst ook ergens online staan?
Lijn 162 had ik toch ook laten rijden voor ontsluiting Lemenerveld.
Lijn 162 had ik toch ook laten rijden voor ontsluiting Lemenerveld.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ja, en dat vind ik niet heel vreemd. Ze moeten gewoon een combinatie van belbus + scholierenlijnen invoeren, zodat je in ieder geval de hele week zou kunnen reserveren.sirvinniei schreef:Betekent dit dat Lemelerveld verstoken wordt van OV op een paar scholierenlijntjes na?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Overijssel wil geen belafhankelijk verkeer. Dit vinden ze namelijk te duur. De regiotaxi is vanuit de provincie ook al wegbezuinigd.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Met deze plannen jaag je dus echt iedereen de bus uit... over een paar jaar geen enkele buslijn meer in Overijssel? (Want daar begint het nu wel op te lijken).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Er gaan maar 15% niet-scholieren met deze bus mee, kan hierin dus niet een kans liggen voor goed OV? Er is kennelijk heel wat te winnen in deze provincie voor OV. Ik denk dat je hiervoor ook de inwoners moet betrekken, want zij moeten er gebruik van gaan maken.
Daarnaast rijden veel buslijnen parallel aan een treinspoor. Hierin kan zeker weten verbetering plaatsvinden. Laat spoor de HOV-as worden en zorg ervoor dat bussen de dwarsverbindingen gaan verzorgen met goede aansluitingen op de trein. Hierbij integraal OV-abbonement voor alle treinen en bussen in Overijssel en wellicht kun je dan een beter netwerk bieden dan nu.
Daarnaast rijden veel buslijnen parallel aan een treinspoor. Hierin kan zeker weten verbetering plaatsvinden. Laat spoor de HOV-as worden en zorg ervoor dat bussen de dwarsverbindingen gaan verzorgen met goede aansluitingen op de trein. Hierbij integraal OV-abbonement voor alle treinen en bussen in Overijssel en wellicht kun je dan een beter netwerk bieden dan nu.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Volgens mij gaat het om dit document:CamilleKreemers schreef:Zou dat document waar de gemeente naar verwijst ook ergens online staan?
https://dalfsen.pvda.nl/wp-content/uplo ... 16_171.pdf
Het schrappen van zo ongeveer alle streekbussen behalve Zwolle - Dedemsvaart en Deventer - Raalte gepaard met het wegbezuinigen van de regiotaxi zal rampzalige gevolgen hebben voor de leefbaarheid in de kleinere kernen, het geld dat de provincie ermee bespaart gaat als gevolg daarvan alsnog verloren.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik mag toch hopen dat er nog enkele extra verbindingen bestaan zal blijven?
Lijn 29 tussen Coevorden en Dedemsvaart
Lijn 30 tussen Hoogeveen en Hardenberg
Lijn 162 tussen Dalfsen en Raalte
Lijn 40 tussen Zwolle en Meppel
Een deel van de stadsdienst van Zwolle en Deventer
Ik zie overigens de volgende eisen aan het kernnet staan:
werkdagen overdag 2x/uur en de gehele dag 1x/uur. Daar vallen heel veel lijnen buiten.
Lijn 29 tussen Coevorden en Dedemsvaart
Lijn 30 tussen Hoogeveen en Hardenberg
Lijn 162 tussen Dalfsen en Raalte
Lijn 40 tussen Zwolle en Meppel
Een deel van de stadsdienst van Zwolle en Deventer
Ik zie overigens de volgende eisen aan het kernnet staan:
werkdagen overdag 2x/uur en de gehele dag 1x/uur. Daar vallen heel veel lijnen buiten.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Denk dat lijn 162 volledig geschrapt gaat worden, misschien met alleen enkele spitsritten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vreemd dat friesland en zeeland, die veel dunner bevolkt zijn wel 18/7 (vraagafhankelijk) openbaar vervoer kunnen regelen voor hun inwoners.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
ligt puur aan keuzes binnen de provincie. Wel hebben alle genoemde provincies een kernnetwerk met snelle verbindingen. In Overijssel loopt het echter grotendeels parallel aan de trein, waardoor er intern concurrentie aanwezig is. Dit zal een deel van de oorzaak zijn van de lage kostendekkingsgraad.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik vind het best grappig dat ze alleen denken vanuit het schrappen van lijnen in plaats van een hogere bezettingsgraad willen realiseren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Grappig? Eerder triest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Treinstations sluiten is erg effectieve oplossing. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Olst en Wijhe sluiten lijkt mee een prima oplossing: dan kan de IC eens fatsoenlijk doorrijden tussen Deventer en Zwolle, is de aansluiting in Zwolle beter of kan de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in Deventer aansluiting geven van/op de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]. (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten