zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
bettaieb1
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 21:31

zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door bettaieb1 »

goedemorgen,

zondagmiddag liep een buitenlander (type Bulgaar) in de trein papiertjes uit te delen met een verzoek om geld voor zijn zieke vrouw met leukemie.
Sommige mensen gaven hem geld of legde foldertje op tafeltje. Hij liep eerst een paar coupé's door en kwam dan terug om bij iedereen te bukken om zgn. in de prullenbak te zoeken of ze het foldertje hadden weggegooid. Deze truc ken ik,je bent dan afgeleid en let niet meer op je handbagage.

Ik was even beduusd, maar ben hem later achterna gegaan en gezegd dat hij weg moest gaan. Maar ik begrijp niet waar de conducteurs waren??? Want ook al zou hij alleen maar bedelen, dat lijkt me toch ook niet toegestaan...

Heeft iemand anders deze man ook gezien? Kleine gezette man, met onguur uiterlijk en oorring.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door webguy »

Het zijn bendes - altijd melden bij conducteurs met een signalement. Mocht je er geen een zien kan je je melding ook op Twitter doorgeven aan @NS_online, of op een station bij de alarmzuil/info knop.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik zie ze ook vaak tussen Haarlem en Sloterdijk als ik bij vrienden langs ga. Het is me al paar keer opgevallen dat ze heel erg naar mijn iPhone keken en devices van andere reizigers. Het zijn ook iedere keer weer dezelfde 3-4 verschillende jongens. Meestal 1 à 2 per trein.

Vind het ongelofelijk dat er op trajecten waar ze veel actief zijn nergens handhaving te bekennen is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Mikos »

Draai het nu eens om, n-evo. Jij bent zo'n zakkenroller. Wat doe je dan? En waar is de handhaving dan?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Post »

Die zoekt die gewoon op, netjes vooraf melden bij de conducteur. Ik ga hier bedelen en misschien wel wat stelen. Kunt u met mij mee lopen? Dan kunt u de kaartjes controleren en dan steel ik meteen de portomonee. :Y
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Zugführer »

n-evo schreef:Ik zie ze ook vaak tussen Haarlem en Sloterdijk als ik bij vrienden langs ga. Het is me al paar keer opgevallen dat ze heel erg naar mijn iPhone keken en devices van andere reizigers. Het zijn ook iedere keer weer dezelfde 3-4 verschillende jongens. Meestal 1 à 2 per trein.

Vind het ongelofelijk dat er op trajecten waar ze veel actief zijn nergens handhaving te bekennen is.
Wordt het wel genoeg gemeld dan?
Ik heb het toevallig een paar weken terug precies hetzelfde meegemaakt tussen Sloterdijk en Haarlem. Kende het concept al uit Italië, maar hier was het nieuw voor mij. Maar ja, ik heb daar geen melding van gemaakt of zo. Als niemand dat doet weten conducteurs/politie etcetera dat natuurlijk ook niet en kun je ze het moeilijk kwalijk nemen dat ze er niet zijn...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Z2N »

Er wordt veel melding van gemaakt, maar je kan er niet veel aan doen: je hebt maar een beperkte hoeveelheid V&S'ers, en zet je die op 1 lijn, dan komen ze daarna net zo snel op een andere lijn. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door n-evo »

Mikos schreef:Draai het nu eens om, n-evo. Jij bent zo'n zakkenroller. Wat doe je dan? En waar is de handhaving dan?
Snap geen bal van wat je wil zeggen.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Post »

Dat je als zakkenroller/bedelaar de conducteur uit de weg gaat. -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: zakkenroller in trein zondag 14 febr. Heiloo-Amsterdam

Bericht door Z2N »

Eerlijk gezegd is er als HC niet erg veel dat je kan doen, alleen als je een bedelaar op heterdaad betrapt kan je iemand overdragen aan de politie voor een proces verbaal, en dan alsnog komen ze er vaak mee weg omdat er geen woon- of verblijfplaats bekend is om een boete naartoe te sturen. Sowiezo heeft de politie niet de mankracht om alle meldingen te behandelen, dus gebeurt er niet altijd iets mee. Bovendien wachten de bedelaars vaak met handelen totdat de HC naar een ander deel van de trein is verhuisd, en dan doe je er echt niets meer tegen.

Toevallig heb ik gisteren nog kennis mogen maken met de wondere wereld van dit soort criminele bendes, met een bedelaar op Ut-Ed. Tijdens het inbellen kreeg ik een nogal niet-verraste reactie van de medewerker van het Alarmcentrale-infonummer, het is helaas een bekend traject.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten