In Brussel is tramlijn 81 bij Montgomery een klein stukje ingekort. Onder de keerlus ligt de Montgomerytunnel en precies onder het gedeelte waar de keerlus boven de tunnel loopt is een dekplaat die onderdeel vormt van het tunnelplafond 8 centimeter verzakt. Als gevolg daarvan is de tunnel afgesloten voor al het verkeer. Tram 81 maakt nu geen gebruik van de keerlus maar van een overloopwissel vlak voor de keerlus. Tram 81 kan daardoor echter niet bij de officiële beginhalte komen.
Eerder al werd de Stephaniatunnel grotendeels afgesloten voor het autoverkeer, dit heeft echter geen gevolgen gehad voor het bovenliggende tramverkeer.
Bron: Brusselnieuws.
Brussel: tram 81 ingekort wegens zwakke tunnel
Brussel: tram 81 ingekort wegens zwakke tunnel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brussel: tram 81 ingekort wegens zwakke tunnel
Wat is de algehele toestand van de Brusselse tram- en (pre)metrotunnels? Gezien de grote problematiek met die van het wegverkeer klinkt het niet bepaald hoopgevend...
Re: Brussel: tram 81 ingekort wegens zwakke tunnel
Wel, openbaar vervoer is zo ongeveer het enige wat wél goed georganiseerd loopt in het Brusselse Gewest en de MIVB schijnt de tunnels dan ook in redelijk goede staat te hebben. Dat mag ook wel, hun tunnelbudget is bijna het dubbele dan wat er voor de autotunnels jaarlijks wordt uitgegeven. Uiteraard zijn er wel incidenten geweest (b.v. lekkage aan het dak in station Kunst-Wet), maar dat gebeurt in Nederland ook.
De stations is een ander verhaal, de renovatie en verbouwing daarvan moet gebeuren in overleg en met geld van de federale overheid en die projecten slepen maar aan. Kunst-Wet en Schuman zijn net na circa vijf jaar verbouwen voltooid, Rogier en Louise zijn "bijna" af en De Brouckère, Centraal Station, Montgomery, Beurs en Anneessens zijn nu aansluitend aan de beurt voor een grote renovatie.
De stations is een ander verhaal, de renovatie en verbouwing daarvan moet gebeuren in overleg en met geld van de federale overheid en die projecten slepen maar aan. Kunst-Wet en Schuman zijn net na circa vijf jaar verbouwen voltooid, Rogier en Louise zijn "bijna" af en De Brouckère, Centraal Station, Montgomery, Beurs en Anneessens zijn nu aansluitend aan de beurt voor een grote renovatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten