Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Jef400 »

Daarom. Volgens mij is dit schoppen om het schoppen.

@Widejo
Punt 1: Welke Euregio. Je kan vanuit Vlissingen ook naar Middelburg en met de bus naar Hulst om in Vlaanderen te komen. St-Niklaas heb je ook prima verbindingen met een overstap in Gent naar Brussel.

Punt 2: Aanname die nergens op gebaseerd is, zelfs Feyenoord wordt nog eerder landskampioen voor dat een gefundeerd argument is. Toerisme is een leuke, maar niet meer dan dat. die reizen om het plezier om ergens te komen. Niet om zo snel mogelijk van A naar B te geraken.

Punt 3: De overstap wordt verbeterd. Daarnaast heb jij het over Brabant. Niet over de Brabantse Stedenruit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Widejo schreef:
Zugführer schreef:Complimenten voor deze inhoudelijke post :pos:
Ja sorry hoor, maar dit is bij nader inzien toch geen discussie waard! Ik vraag mij af hoe ze op zo'n dienstregeling komen? Het gaat volledig tegen de geluiden in die komen vanuit de reizigers in verschillende delen van het land.

- opnieuw geen aanpassingen in de dienstregeling m.b.t. de dienstregeling in Zeeland/West-Brabant, zelfs een verslechtering door 'langer' stil te staan op Roosendaal en het uitwijken van een snelle verbinding met Brussel naar Breda zonder enige reistijdwinst Vlissingen-Breda.
- 20 minuten wachten voor een overstap in Eindhoven naar Maastricht? Trein vanuit Zuidwest Nederland naar Limburg (Zuid) is een klap volledig oninteressant.
- Nog altijd geen directe treinverbindingen Zeeland op Brabant!

En ga zo maar door. Om over Dordrecht dan nog maar niks te zeggen. De HSL is in deze heilig verklaard en komt als grote winnaar uit de bus.
Punt 1: Er komt juist wél een reistijdwinst Vlissingen-Breda, doordat de 3600 (IC Zwolle-Roosendaal) straks wél verknoopt komt met de Zeeuwse IC. Dat is nu juist de reden dat die Zeeuwse IC iets langer gaat stilstaan in Roosendaal.
Verder is er niet zo veel te wijzigen in Zeeland, want er is maar één lijn en die lijn heeft weinig reizigers. Meer dan 2 treinen per uur zijn niet rendabel en dus is dit de enig mogelijke dienstregeling zonder dat Zeeland gaat meebetalen en dat wil Zeeland tot nu toe niet.

Punt 2: maar daarentegen een goede overstap op de IC naar Heerlen en Venlo. Dus je behoudt gewoon een goede overstap naar Limburg, alleen ten zuiden van Sittard zul je voor Maastricht op de sprinter moeten overstappen en kun je voortaan voor Heerlen blijven zitten. Hiervoor is gekozen, omdat ander de verbinding Zuidelijke Randstad/Zeeland<->Venlo(/Roergebied) achteruit zal gaan. Netto is deze keuze dus beter voor veruit de meeste reizigers.

Punt 3: waar liggen Bergen op Zoom en Roosendaal dan? En met de rest van Brabant is logisch, want de Zeeuwen hebben liever een rechtstreekse trein naar de Randstad dan naar Breda en Tilburg en meer dan de huidige 2 treinen in Zeeland is onrendabel gezien de geringe reizigersaantallen op de Zeeuwse lijn en Zeeland wil zelf (momenteel) niet financieel meebetalen aan extra treinen. Dan kun je dus niet meer verwachten.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Widejo »

Schoppen om te schoppen is het niet! Er zijn voldoende geluiden vanuit de regio die roepen om verbetering van de dienstregeling in Zuidwest-Nederland. De afgelopen jaren is er vrijwel niets mee gedaan en nu is er zelfs sprake van een algemene verslechtering. Persoonlijk heb ik daar gewoon geen enkel begrip voor, wellicht dat daar dan ook de ontevredenheid vandaan komt. Tuurlijk is het vooruitgang dat de Randstad betere verbindingen krijgt met de Brabantse Stedenrij en zeker fijn dat ook rondom Arnhem/Nijmegen veel word opgelost en Düsseldorf en de rest van het Rührgebiet nog sneller te bereiken is per trein. Ik zie ook positieve punten.

Breda behoort geografisch tot West-Brabant. Bergen op Zoom - Breda is 40 minuten per trein. Goes - Breda is 70 minuten.
Het daarbij behorende achterland profiteert niet. Het achterland van Roosendaal (Oudenbosch/Zevenbergen) gaat daarbij achteruit door het verknippen van de sprinter. Is dat een goede verbinding?
Er staat al een overstaptijd van 13 minuten voor de Zeeuwse IC op de IC naar Breda/Zwolle. Andersom zijn het 14 minuten. Wat brengt die langere wachttijd buiten een verslechtering voor de verbinding Zeeland-Randstad?

Welke Euregio? - De Vlaams-Nederlandse Delta. De haven van Antwerpen is nog altijd afhankelijk van "onze" Westerschelde en "ons" Volkerak-Zoommeer.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Wat betreft de verbinding Zeeland/Roosendaal - België, NS onderkent ook dat alleen een stoptrein voor Roosendaal-Antwerpen onvoldoende is, en is op zoek naar een betere oplossing. Alleen voor een goed alternatief is wel de medewerking van de Belgen vereist, en die zijn er niet zo happig op helaas.
Widejo schreef:Het daarbij behorende achterland profiteert niet. Het achterland van Roosendaal (Oudenbosch/Zevenbergen) gaat daarbij achteruit door het verknippen van de sprinter. Is dat een goede verbinding?
Het blijft mogelijk om in Dordrecht over te stappen op een IC richting de Randstad. Is dat een slechte verbinding?
Widejo schreef:Er staat al een overstaptijd van 13 minuten voor de Zeeuwse IC op de IC naar Breda/Zwolle. Andersom zijn het 14 minuten. Wat brengt die langere wachttijd buiten een verslechtering voor de verbinding Zeeland-Randstad?
Noem jij dat fatsoenlijke overstaptijden?!
Het wordt straks een nette overstap van ongeveer 5 minuten, dan duurt Bergen op Zoom - Breda ineens nog maar een half uur.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:
Widejo schreef:Het daarbij behorende achterland profiteert niet. Het achterland van Roosendaal (Oudenbosch/Zevenbergen) gaat daarbij achteruit door het verknippen van de sprinter. Is dat een goede verbinding?
Het blijft mogelijk om in Dordrecht over te stappen op een IC richting de Randstad. Is dat een slechte verbinding?
Het maakt het op zich nog geen slechte verbinding, wel een minder aantrekkelijke verbinding. Die kleine stationnetjes tussen Dordrecht en Breda/Roosendaal zijn toch vooral gericht op Rotterdam voor bv. forensen, steden van de omvang van Dordrecht heb je immers ook al dichterbij binnen de eigen regio.
Resultaat is daarmee dat dus zo'n beetje alle reizigers zullen moeten gaan overstappen terwijl ze nu nog een rechtstreekse verbinding hebben, waarbij de hinder van de overstap amper wordt gecompenseerd door een kortere reistijd. Immers, dat gaat pas voor Rotterdam Centraal en verder een beetje spelen want zo extreem lang duurt Dordrecht - Rotterdam ook niet per Sprinter. Voor reizigers naar Rotterdam Lombardijen, ook wel een logisch uitstapstation voor werklocaties in het zuiden van Rotterdam, stapelen de nadelen al helemaal op doordat die van Sprinter naar Sprinter moeten gaan overstappen: die krijgen dus een overstap erbij maar doen net zo lang of zelfs langer over hun reis.

De grootste gevolgen zullen waarschijnlijk merkbaar worden voor station Dordrecht Zuid. Dat is nu nog aantrekkelijk omdat je wat verder van huis instapt, maar wel rechtstreeks kunt reizen. Dat voordeel verdwijnt, waarmee het aantrekkelijker wordt per stadsbus of ander vervoer naar station Dordrecht te reizen en daar de trein te pakken. Die bus stopt immers veel dichter bij huis en gaat net zo vaak tot vaker dan de trein.

Het enige voordeel van het knippen van de Sprinter zou er zijn als die weer symmetrisch ingelegd wordt. Dat zou bv. op Zevenbergen handiger aansluitingen op de streekbussen opleveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Geert »

Over hoeveel reizigers hebben we het? Zevenbergen, Oudenbosch en Lage Zwaluwe zijn niet bepaald metropolen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Breda Prinsenbeek, Oudenbosch, Zevenbergen, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid bij elkaar opgeteld zijn 5800 instappers (cijfers 2014) waarvan een klein deel uiteraard ook nog de andere kant op zal reizen.
Op zich dus nog een redelijk aantal reizigers waarvan een deel (grofweg 3200) nog voordeel kan hebben van de hogere frequentie in de daluren omdat er dan twee sprinters van/naar Breda gaan rijden.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoever de Sprinters uit Brabant en die naar Rotterdam in Dordrecht uit elkaar komen te liggen qua tijdligging. Op die manier zou je wat meer kunnen zeggen over de gevolgen voor bv. reizen naar Lombardijen vanuit West-Brabant (waar de IC-overstap geen alternatief is). Ook de spoorbezetting in Dordrecht speelt nog een rol bij de gevolgen: er kan veel, maar het wordt bv. fysiek vrij onmogelijk om zowel de overstapstroom uit Gorinchem op de IC naar Rotterdam als de gecreëerde overstapstroom uit West-Brabant op de IC naar Rotterdam beide altijd cross-platform te bieden. Dat gaat hooguit om- en om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Voor reizigers naar Rotterdam Lombardijen, ook wel een logisch uitstapstation voor werklocaties in het zuiden van Rotterdam, stapelen de nadelen al helemaal op doordat die van Sprinter naar Sprinter moeten gaan overstappen: die krijgen dus een overstap erbij maar doen net zo lang of zelfs langer over hun reis.
[Droommodus]Misschien gaan er ooit weer IC's stoppen te Rlb.[/droommodus]
Serieuzere vraag: wat zou de reden zijn van de knip van de Sprinter Roosendaal - Den Haag in Dordrecht. Dat Dordrecht - Breda wordt losgeknipt kan ik nog wel begrijpen vanwege de doortrekking naar Ht en de (vermoedelijke) inzet van andere materieel, maar wat zou de reden zijn om ook Roosendaal - Dordrecht als "eilandje" te rijden?
De enige reden die ik me kan voorstellen heeft met de inzet van materieel te maken, aangezien ten zuiden van Dordrecht kleinere eenheden ingezet (kunnen) worden dan te noorden van Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Zugführer »

Ja precies dat lijkt me. Dat is ook één van de redenen voor het knippen van de sprinter Den Haag - Breda en verder. Efficiënter inzetten van materieel. Hoewel de sprinter tussen Dordrecht en Breda misschien juist wat drukker gaat worden nu de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] er voorbij gaat rijden (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Wat ik ervan begrepen heb gaat dat inderdaad om materieelinzet. Niet alleen het rijden in kleinere eenheden (dat kun je ook anders oplossen in Dordrecht), maar ook het voorkomen van het inzetten van materieel dat relatief snel is (SLT) op baanvakken waar dat niet perse hoeft.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef:
Daniel schreef: Voor reizigers naar Rotterdam Lombardijen, ook wel een logisch uitstapstation voor werklocaties in het zuiden van Rotterdam, stapelen de nadelen al helemaal op doordat die van Sprinter naar Sprinter moeten gaan overstappen: die krijgen dus een overstap erbij maar doen net zo lang of zelfs langer over hun reis.
[Droommodus]Misschien gaan er ooit weer IC's stoppen te Rlb.[/droommodus]
Serieuzere vraag: wat zou de reden zijn van de knip van de Sprinter Roosendaal - Den Haag in Dordrecht. Dat Dordrecht - Breda wordt losgeknipt kan ik nog wel begrijpen vanwege de doortrekking naar Ht en de (vermoedelijke) inzet van andere materieel, maar wat zou de reden zijn om ook Roosendaal - Dordrecht als "eilandje" te rijden?
De enige reden die ik me kan voorstellen heeft met de inzet van materieel te maken, aangezien ten zuiden van Dordrecht kleinere eenheden ingezet (kunnen) worden dan te noorden van Dordrecht.
Dit komt simpelweg omdat die sprinters veelal gewoon lucht vervoeren, dus lange SLT's in [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie], [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie], [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] is net als DDZ in de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] kapitaalvernietiging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Over hoeveel reizigers hebben we het? Zevenbergen, Oudenbosch en Lage Zwaluwe zijn niet bepaald metropolen...
Met een knip in Dordrecht hebben deze stations niet meer dat Utrecht Centraal binnen één overstap te bereiken is. Daarmee worden het wel afgelegen stations in het NS-netwerk. Volgens mij is dat tamelijk uniek. Ik heb ooit wel eens een matematische analyse gelezen dat dit ook goed de doodsteek van de stations kan betekenen. Zeker Lage Zwaluwe zit qua in- en uitstappende reizigers toch wel erg in de "gevarenzone".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Lage Zwaluwe blijft wel zijn 'binnen 1 overstap in Ut'-status houden met de sprinter Dordrecht - 's-Hertogenbosch.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Is Utrecht zo'n Mekka dan dat het Heel Belangrijk is het met hooguit één overstap te bereiken? Volgens mij boeit het echt niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Utrecht is niet het Mekka van Nederland, maar wel het centrale knooppunt. Het spoorsysteem is zo opgebouwd dat wanneer je voor Utrecht Centraal een keer extra moet overstappen dat ook geldt voor veel andere stations. Hiermee wordt de trein voor de lange afstand een dermate slechte optie voor veel reizigers dat ze dan alternatieven zoeken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Persoonlijk vind ik een groot deel van de voorstellen voor de komende dienstregeling gewoon niet logisch. Ik ben meer van mening dat datgene wat goed loopt, juist niet veranderd moet worden. Het kan wel zijn dat het financieel beter is, maar als het ten koste gaat van de dienstverlening, vind ik dat je eerst moet kijken wat echt belangrijk is.

Mijn persoonlijke advies zou op dit moment zijn: eerst goedwerkende treinen aanschaffen voor zowel sprinter als intercitydiensten en zodra er weer voldoende materiaal is, de dienstregeling veranderen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Dat zou betekenen dat allerlei nieuwe infrastructuur die dit jaar of de afgelopen jaren is opgeleverd niet of matig gebruikt wordt, zoals de HSL en de viersporige Zuidtak. Dat is ook zonde van het geld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door CamilleKreemers »

Dat zou inhouden dat er tot 2020 niks veranderen mag, terwijl de politiek in het huidige contract eisen heeft geplaatst voor de dienstregeling.
Zo MOET er 6x/uur ETMET plaatsvinden tussen Eindhoven en Amsterdam en MOET er een HSL-verbinding Den Haag - Eindhoven worden geboden voor 2018. Ook zijn er genoeg trajecten waar het nu al de spuigaten uitloopt qua drukte.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Gothic-Writer schreef:Mijn persoonlijke advies zou op dit moment zijn: eerst goedwerkende treinen aanschaffen voor zowel sprinter als intercitydiensten en zodra er weer voldoende materiaal is, de dienstregeling veranderen.
Eind dit jaar zou er weer voldoende materieel moeten zijn (mede door aanschaf van nieuwe sprinters), en dan verandert de dienstregeling, dus eigenlijk doet NS toch al wat jij adviseert?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Instroom FLIRT, terugkeer DDM1, terugkeer ICR op Den Haag - Eindhoven, einde infrabeperkingen in Utrecht waardoor de IC Rotterdam - Utrecht niet langer door hoeft te rijden naar Deventer, wegvallen van drie concessies waardoor materieel vrijkomt: genoeg reden om de materieelinzet eens goed te herzien.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Klaasje »

Gothic-Writer schreef:Persoonlijk vind ik een groot deel van de voorstellen voor de komende dienstregeling gewoon niet logisch. Ik ben meer van mening dat datgene wat goed loopt, juist niet veranderd moet worden. Het kan wel zijn dat het financieel beter is, maar als het ten koste gaat van de dienstverlening, vind ik dat je eerst moet kijken wat echt belangrijk is.

Mijn persoonlijke advies zou op dit moment zijn: eerst goedwerkende treinen aanschaffen voor zowel sprinter als intercitydiensten en zodra er weer voldoende materiaal is, de dienstregeling veranderen.
De grap is dat de voorstellen niet per se meer materieel hoeven te kosten. Het kan best zijn dat het juist maakt dat de boel efficiënter vervoerd kan worden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door OmniLezer »

OmniLezer schreef:De NS dienstregeling van 2016 is wel okee, maar de dienstregeling van 2017 wordt iets minder leuk.
http://www.treinreiziger.nl/reizen/nieu ... gen-147412

Kortom een aantal van de wijzigingen.

Sprinter 5000/5100(Den Haag- Dordrecht)
-Rijden maar tot Dordrecht en niet meer tot Roosendaal/Breda.
InterCity 1900 (Den Haag- Eindhoven)
- Rijdt via HSL en slaat Dordrecht over. Deze rijdt ook niet meer naar Venlo.
Intercity 2600(Dordrecht- Lelystad)/Intercity 2200(Vlissingen- Amsterdam)
-Rijdt tot Dordrecht en IC 2200 rijdt door naar Vlissingen.
-IC 2200 staat langer stil in Roosendaal
-Intercity 2600 stopt in Amsterdam niet meer op Lelylaan, A'dam Centraal en Sloterdijk
Sprinters 4100, 4200, 14100(Rotterdam- Hoek van Holland)
-Rijden niet meer en pas 2018 rijden de metro's van Nesselande/Binnehof naar Hoek van Holland.
Sprinter 9800(Den Haag- Utrecht)
-Stop in Woerden duurt nu 8 minuten
Intercity 1500(Enkhuizen- A'dam)
-Rijdt net als IC 14500 tot Amsterdam en niet meer naar Amersfoort
Inercity International
-Rijdt niet meer via Dordrecht/Rossendaal, maar Via HSL.
Intercity 9200 (Roosendal- Zwolle)
-Stop tussen Arnhem en Nijmegen niet meer op tussengelegen stations.

OVERIG
-Op Leeuwarden-Zwolle komt er in 2x/u een intercity en een sprinter Leeuwarden- Meppel en Meppel Zwolle.
-Sprinters van Limburg worden in 2017 uitgevoerd door Arriva.
-De Veolia treindiensten worden allemaal overgenomen door Arriva.
-Tussen Amsterdam en Utrecht rijden er 4 sprinters per uur in spits en dal.
-Tussen Assen en Groningen meer Sprinters

Dit zijn niet alle wijzigingen. Die kan je vinden als je op de link klikt.

Mijn mening over dat HSL gedoe is dat ik er erge in heb. Er vielen zoveel Fyra's uit door wind en allerlei problemen. Als dat ook met de IC uit Eindhoven gaat gebeuren, kan je er net zo goed een uurdienst handhaven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Moshi »

^^^ Die wijzigingen gaat dit hele topic toch al over. Wat is er nieuw? :?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Wordt de 3600 (Zwolle-Roosendaal) omgenummerd tot 9200, of is dat een typfoutje?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

Lijkt mij een (storende) tikfout.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten