Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

Welnee, die aanwezigheid van toiletten maakt niets uit. NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door marvinkok »

Was de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] ook geen kanshebber? Of ben ik dan in de war met SNG...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

reisthijs schreef:Welnee, die aanwezigheid van toiletten maakt niets uit. NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt.
Dat argument komt met de voorgestelde dienstregeling 2017 te vervallen, SLT komt dan de Randstad nauwelijks meer uit. Een van de weinige echte voordelen voor reizigers van het knippen van verbindingen in Dordrecht en 's-Hertogenbosch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

Ik kan je even niet volgen, welk argument vervalt er dan?
marvinkok schreef:Was de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] ook geen kanshebber? Of ben ik dan in de war met SNG...
Volgens Nedtrain zullen de Flirts in het Oosten en Zuiden van het land gaan rijden, dan zou de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] inderdaad goed kunnen. Dordrecht-Den Bosch dus ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

De SLT-stellen komen in de dienstregeling 2017 de Randstad nauwelijks meer uit, en binnen de randstad zijn er weinig trajecten waarbij de Sprinter de enige verbinding vormt en de reis langer duurt dan benodigd is voor een trein met WC. De Flirt-stellen zullen worden ingezet op de uitlopers van series waar nu SLT naar het buitengebied rijdt, dus in Brabant, en de sprinters ten zuiden van Dordrecht. De regel "NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt." komt daarmee te vervallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

Zulke trajecten zijn er dus wel in en om de Randstad, en dat blijft ook zo (dat hoeven niet per se series te zijn waar nu SLT rijdt) die regel blijft gewoon van toepassing.

Er is ook nergens gezegd dat ALLE sprinters buiten de Randstad met Flirt gaan rijden. En SLT mag heus nog wel een beetje buiten de Randstad blijven rijden, ook op uitlopers, die knips waar je het over hebt zijn alleen in het zuiden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Als SLT straks toiletten heeft maakt het ook niet meer uit waar het straks komt te rijden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Achteraf gezien was het natuurlijk gewoon onhandig om materieel zonder toiletten aan te schaffen, maar die fout wordt nu gelukkig rechtgezet.

Iets anders: Op de Facebook-pagina van Op de Rails staat een foto van een NS-FLIRT bij de fabriek in Polen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door SLToilet »

Meltrain schreef:Achteraf gezien was het natuurlijk gewoon onhandig om materieel zonder toiletten aan te schaffen, maar die fout wordt nu gelukkig rechtgezet.

Iets anders: Op de Facebook-pagina van Op de Rails staat een foto van een NS-FLIRT bij de fabriek in Polen.
Die gelijkenis met het treinstel daarachter is wel heel duidelijk :Y maar uiteindelijk is er onder de ramen veel meer wit en minder blauw+grijs. Hopelijk komen er snel meer foto's (ook in wat mooier weer) waarover ik beter mijn oordeel kan vellen over het uiterlijk.

Is er al iets bekend over wanneer dit treinstel naar Nederland komt?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

De laatste geruchten die ik gehoord heb was halverwege maart, dus in enkele weken. Aangezien dat stel op de foto er 'af' uitziet heb ik geen enkele reden om te denken dat het later zal zijn, eerder vroeger. Als dat zou zou zijn zou dat goed nieuws zijn, als het eerste stel vroeger komt dan gepland kan er eerder begonnen worden met de toelating, en daarna met het opleiden van het personeel. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Voor de toelating zijn ze al met die Rnet stellen bezig he. 'tis dus vooral opleiding wat er nodig zal zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Gekko123 »

Al dient er dan alsnog een toelating te zijn. ieder stel dient voor de toelating minimaal een x aantal kilometers storingsvrij gereden te hebben. Daarnaast zal het mij niets verbazen als ILT ook nog wel wat meer wil zien, vanwege de extra bakken. Verder zal er ook nog wel het een en ander moeten gebeuren rondom gekoppeld rijden (al dan niet in combinatie met een R-NET-stel).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ligt het aan mij of ziet het front er rondom de koplampen nog niet "af" uit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Denk dat er alleen nog logo's op moeten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

*even dweilen*
De eerste 4-delige FLIRT met nummer 2501 komt op 18 maart uit Polen naar Mt.
De eerste 3-delige FLIRT met nummer 2201 komt op 25 maart uit Polen naar Mt.
Bron: Somda
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Is er ook een link naar dat betreffende topic? Want die Flirt 3 bekijken is wel leuk. :D
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Logische nummering eigenlijk ook, want de Civity's waren al voor de 2300 en 2700 aangekondigd, dan houd je alleen nog de 2200 en 2500-reeksen over, aangezien de 2800-nummers nog te recent verdwenen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Wel opvallend dat voor de Rnet Flirts de nummers van de SGM-II wel opnieuw zijn gebruikt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ja, dat is op het moment eigenlijk de enige onlogica. En dat er niet bij 2000 maar bij 2010 is gestart is ook wat vreemd. Dan had ik nog eerder 2031-2036 verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Dit worden de nieuwe NS treinen (FLIRT)

Bericht door Mr-W »

De Nederlandse Spoorwegen hebben 58 treinen van het type FLIRT bij de Zwitserse fabrikant Stadler besteld. De eerste nieuwe trein wordt binnen een paar weken in Nederland verwacht. Vanaf eind december zullen de treinen in de reizigersdienst komen.
treinreiziger.nl
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Die Mondriaankunst maakt het interieur naar mijn mening enigszins onrustig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Die kunst past juist in een mooie traditie van NS om het interieur van de treinen van moderne abstracte kunst te voorzien. Anders krijg je van die steriele inwisselbare treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Mr-W »

ArrivaBas schreef:Die Mondriaankunst maakt het interieur naar mijn mening enigszins onrustig.
Ik vind het aandeel kunst wel meevallen vergeleken de CAF sprinter.
Zelf vind ik het interieur tegenvallen als ik vergelijk met regionale vervoerders. Het is wel erg minimaal vooral in de 1. klas.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Ik vind de stoelen er mooi uitzien, in elk geval beter dan SLT. Verder vind ik de stoelen van hetzelfde niveau als de stoelen uit het filmpje van Syntus.
Wel had ik bij de foto van de bakovergang bijna het idee dat het een foto van het ISS was. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten