Thalys lanceert budget-optie Izy
Thalys lanceert budget-optie Izy
Thalys biedt goedkopere maar tragere reis van Brussel naar Parijs
halys biedt vanaf april goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Het vervoersbedrijf bestaat twintig jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy.
Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro. Dat maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend.
De treinen die voor het nieuwe traject worden ingezet zijn groen en paars in plaats van de bekende huisstijlkleur bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding van het budgetmerk is soberder.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4223097/thalys- ... arijs.html
halys biedt vanaf april goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Het vervoersbedrijf bestaat twintig jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy.
Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro. Dat maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend.
De treinen die voor het nieuwe traject worden ingezet zijn groen en paars in plaats van de bekende huisstijlkleur bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding van het budgetmerk is soberder.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4223097/thalys- ... arijs.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Krijgen we nu het heen en weer, Thalys laat weer treinen rijden over de route via Quévy? Je kiffe! :D
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Dat lijkt mij sterk, de reistijd is 2u15, dat red je niet via Quévy. De tekeningen wijzen ook op TGV-materieel. Ik vermoed ook dat een deel van de reistijd verloren gaat aan het instappen dat 30 minuten vooraf moet gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Op de site is overigens ook nog sprake van het aanbod "klapstoeltjes voor 15 euro" en "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Vermoed overigens wel dat de treinen een andere route nemen. Op de site variëren de reistijden van 2:08 tot 2:25. Alleen hebben treinen via de oude klassieke route het nooit sneller kunnen doen dan 2:20 (TEE).
Vermoed overigens wel dat de treinen een andere route nemen. Op de site variëren de reistijden van 2:08 tot 2:25. Alleen hebben treinen via de oude klassieke route het nooit sneller kunnen doen dan 2:20 (TEE).
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Een ommetje via Lille misschien? Dat heb ik naar het zuiden van Frankrijk ook wel eens moeten doen.Dennenboom schreef:Op de site is overigens ook nog sprake van het aanbod "klapstoeltjes voor 15 euro" en "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Vermoed overigens wel dat de treinen een andere route nemen. Op de site variëren de reistijden van 2:08 tot 2:25. Alleen hebben treinen via de oude klassieke route het nooit sneller kunnen doen dan 2:20 (TEE).
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Ik lees elders dat de trein tussen Parijs en Arras via het normale net rijdt en op het overige traject via de HSL.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Kan het zijn dat het "Thalys paden" zijn die anders worden ingevuld? Een Thalys naar Oostende ofzo die vervangen wordt door deze dienst?
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Nee, de Thalys Oostende - Brussel en Luik - Namur - Parijs zijn begin vorig jaar al "tijdelijk" opgeheven. Er worden ook geen ritten van Thalys geschrapt per 3 april.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Volgens de Belgische pers rijden ze in Frankrijk niet over de LGV maar over de gewone lijn, vandaar ook dat hij er 1 uur langer over doet.Z2N schreef:Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Benieuwd hoe ik dat voor me moet zien... Als ie vol is kan je je ticket weg gooien? Of mag je dan met de volgende mee? (of ga je staan)?Dennenboom schreef: "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Van wat ik er uit op maak is dat dus tussen Arras en Parijs, tussen Arras en Brussel zou er dan over de LGV Nord/HSL 1 rijden. Alleen de aansluiting bij Arras is enkelsporig, waardoor voor de richting Lille/Brussel -> Arras twee drukke spoorbanen gekruisd moeten worden (spoorbanen in noordelijke richting van LGV Nord en spoorlijn Arras - Douai). Hierdoor is Arras jarenlang voorgehouden dat zij geen volwaardige aansluiting konden krijgen op het in Nord-Pas-de-Calais zeer succesvol gebleken TER-GV netwerk, maar nu blijkt dat het voor een Thalys-partner inneens wel kan. Best onlogisch in mijn ogen... :NStéphane schreef:Volgens de Belgische pers rijden ze in Frankrijk niet over de LGV maar over de gewone lijn, vandaar ook dat hij er 1 uur langer over doet.Z2N schreef:Dat zal dan lekker uit te leggen zijn aan de regio Nord-Pas-de-Calais: in Arras zit men te springen om meer TER-GV's tussen Arras en Lille, maar de SNCF claimt al jaren dat er geen ruimte is op de LGV Nord. Nu ineens is er wel ruimte voor een trein uit België, ondanks dat deze over dezelfde enkelsporige aansluing moet... :?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Staan natuurlijk, je hebt immers betaald om vervoerd te worden.Aking schreef:Benieuwd hoe ik dat voor me moet zien... Als ie vol is kan je je ticket weg gooien? Of mag je dan met de volgende mee? (of ga je staan)?Dennenboom schreef: "kijk maar of er plaats is voor 10 euro"
Er staat dat je geen garantie hebt op een zitplaats maar dat er bij beschikbaarheid wel een zetel wordt toegewezen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Ik zou niet weten welke wet het zou verbieden, het is alleen wel nieuw voor de SNCF en haar dochters omdat ze tot nu toe altijd met verplichte reservering werkten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
Ik heb geen onderschrift
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Tja, in een trein zitten nooit gordels en ook in treinen die 140 of 160 km/h mogen rijden, mag je staan...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Helemaal nieuw is het niet, de bar in een TGV heeft ook alleen maar staanplaatsen.Bee schreef:Ik zou niet weten welke wet het zou verbieden, het is alleen wel nieuw voor de SNCF en haar dochters omdat ze tot nu toe altijd met verplichte reservering werkten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Een bus kan andere voertuigen tegen komen op de weg. Onveiligd. Een trein rijdt op beveiligde railsHendrik schreef:Tja, in een trein zitten nooit gordels en ook in treinen die 140 of 160 km/h mogen rijden, mag je staan...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Een bus en een trein zijn ook niet echt vergelijkbaar he? Van een bus die een noodstop maakt of uit moet wijken wordt je niet echt blij als je staat. Uitwijken is bij een trein niet aan de orde en een noodstop gaat ook iets gecontroleerder.sirvinniei schreef:Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Je kunt prima staan en lopen in een trein die 300 km / h gaat mits de spoorligging maar goed is. Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
In bussen is dat altijd zo'n heerlijk iets dat niet consequent wordt toegepast. In de bus van Hilversum naar Amstel moet je riemen om, maar tussen Haarlem en Amsterdam Zuid/Zuidoost zijn ze niet eens in de bus aanwezig.sirvinniei schreef:Dus bij T100 bussen moeten er verplicht gordels inzitten, maar bij treinen die 3 keer zo hard gaan zijn er geen wetten tegen dat je niet zou mogen staan?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
We hebben het over twee treinen per dag, op rustige tijdstippen. Daar ga je niks voor verbouwen, die rijd je alleen als er nog ergens plek over is.Vinny schreef:Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
Op die paar momenten dat Izy rijdt is er blijkbaar nog wel wat ruimte.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
in een vliegtuig loop je ook naar de wc als ie in de wolken zit, die gaat 3x zo hard als een trein die 300 rijdt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten