OVer je reiservaringen in maart 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door wouter15 »

Ook in de maand kan je weer al je reiservaringen kwijt op OV in Nederland, en wel in dit topic!
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hendrik »

Gelukkig dat dit ook in de maand kan! :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Groetjes uit de Thalys, die al een minuut of 5 stilstaat voor sloterdijk... Zojuist de bekende serie piepjes, dus d'r zal wel wat aan de hand zijn.

Edit: tadaa, "een trein met pan" voor ons :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Ardan »

Oh de bordbistro is stuk? :D
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Ondertussen rijden we weer en zitten we ergens bij lelylaan, ovinfo meldt wegens inzet van hulpdiensten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Z2N »

Onwel geworden reiziger op trein 5846, deze is er op Sloterdijk uit gehaald.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

Kreeg vanmiddag een document waarin bewezen stond dat de fiets mee mag in R-net 436. Ik heb het meteen maar geprobeerd, en de eerste keer was het gelijk raak: Meneer de chauffeur 't documentje laten zien (afkomstig van Prov. Z-Holland), maar nee hoor, meneer werkte voor Arr...*kuch kuch* Connexxion, niet voor de Provincie. In de bus van een kwartier later eerst ook geweigerd, maar toen ik 't liet zien was het "vooruit dan maar". In de 133 (waar het helemaal niet mag) kon ik gelijk doorlopen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door OV Hoekschewaard »

Connexxion is te beroerd om het te communiceren naar ons als chauffeurs. Ik wist het ook alleen maar door dit forum, dus je kunt het mijn collega's niet kwalijk nemen dat ze je weigeren.

Bovendien vind ik het ook een kwalijke zaak als dalijk alle scholieren met de fiets de bus in willen als het plotseling gaat regenen. Dat wordt dan een flinke chaos in de bus.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond wilde ik van Schiphol de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 18:10 hebben. De ICD van 18:05 vertrok met +3 vanaf hetzelfde spoor. Op 2 zag ik een Sprinter verdacht lang uit z'n neus staan te peuteren. De [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] kwam uiteindelijk met +4 binnenrijden en vertrok met +7 en door het slakkengangetje in de tunnel liep dat op tot +10. Volgens de NS app (die de storing pas om 18:19 weergaf) was er een persoon op het spoor. Gelet op de snelheid in de tunnel was hij dus lekker gaan wandelen in de tunnel waarschijnlijk. Maar dat is toch best wel duidelijk dat dat geen looppad is?
Uiteraard werd er in de trein weer eens niks hierover omgeroepen...
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

OV Hoekschewaard schreef:Connexxion is te beroerd om het te communiceren naar ons als chauffeurs. Ik wist het ook alleen maar door dit forum, dus je kunt het mijn collega's niet kwalijk nemen dat ze je weigeren.

Bovendien vind ik het ook een kwalijke zaak als dalijk alle scholieren met de fiets de bus in willen als het plotseling gaat regenen. Dat wordt dan een flinke chaos in de bus.
Als je er niks vanaf weet: oké. Maar alse ik een chauffeur wil uitleggen dat het wel mag, en dat ik daarvoor ook een bericht van CXX voor heb, dan vind ik het toch raar dat daar geen discussie over mogelijk is. Het was niet zo dat het extreem druk was in de bus. En het is inderdaad raar dat CXX daar niet over communiceert, want ze hebben er zelf voor gekozen om deze service aan te bieden, het was geen concessie-eis.

En als alle scholieren opeens met de bus willen: dan kunnen ze lang wachten, want wel maximaal 2 fietsen per bus en alleen in de daluren.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

Weten de TCR chauffeurs het ook. :roll:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

Als CXX chauffeurs hier niets over weten,dan lijkt het me sterk dat de TCR chauffeurs hier iets over weten. Voor hen is het in principe ook niet belangrijk,want ze rijden bijna alleen maar in de spits.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

Dat is waar. Toch zag ik in de daluren twee TCR bussen op zuidplein vandaag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Ik kwam er overigens vandaag achter dat de thalys een speciaal afsluitbaar compartiment heeft wat geclaimd kan worden door de douane. Inclusief haken om handboeien (en de daaraan vast zittende mensen) te bevestigen :') :X
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hendrik »

Klopt, TCR rijdt ook buiten de spits. Al is het aandeel van TCR in de spits wel groter.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Ik kwam er overigens vandaag achter dat de thalys een speciaal afsluitbaar compartiment heeft wat geclaimd kan worden door de douane. Inclusief haken om handboeien (en de daaraan vast zittende mensen) te bevestigen :') :X
Kinky Afbeelding
🍉
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef:Klopt, TCR rijdt ook buiten de spits. Al is het aandeel van TCR in de spits wel groter.
Doordeweeks tijdens de daluren (tussen 10.00 en 14.00) rijdt TCR niet op de lijnen die vanaf Zuidplein vertrekken. Dat er tijdens de daluren wel eens een TCR bus op Zuidplein staat komt omdat de TCR chauffeurs die in Rotterdam wonen de bussen daar wel eens parkeren na de ochtendspits.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:Dat is waar. Toch zag ik in de daluren twee TCR bussen op zuidplein vandaag.
Ik doelde op lijn 436, maar dat had ik duidelijker aan moeten geven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Aking schreef:Ik kwam er overigens vandaag achter dat de thalys een speciaal afsluitbaar compartiment heeft wat geclaimd kan worden door de douane. Inclusief haken om handboeien (en de daaraan vast zittende mensen) te bevestigen :') :X
Kinky Afbeelding
Dat dacht m'n reisgenote ook, helaas liggen de handboeien nog in Servië :p
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
busfanNL schreef:Dat is waar. Toch zag ik in de daluren twee TCR bussen op zuidplein vandaag.
Ik doelde op lijn 436, maar dat had ik duidelijker aan moeten geven.
Sorry. Ook mijn fout :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Meltrain »

Opvallend: de 5118 heeft +10, maar de 1918 stopt extra te Rlb en Rtb. :D
Er ging nog wel een klein dingetje fout: volgens de borden moest op Rlb van spoor 2 vetrokken worden, maar het werd spoor 1.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door microshit »

Zo stopte 820 (IC Eindhoven-Alkmaar) extra in Culemborg vandaag
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Op www.ovtijden.com staat dat trein 3635 heeft gereden als trein 303635 wegens een seinstoring. Maar toen deze wou vertrekken uit Breda gaf DDZ 7635 er de brui aan. Toen hij wegreed (met 2 panto's op, dat zie ik zelden bij DDZ) kwam hij net zo snel weer tot stilstand. Ook na de trein gereset te hebben wou hij nog steeds niet weg. Ze hebben toen als mogelijk oplossing 3637 eraan gekoppeld en toen deed ie het dus wel weer waardoor er dus 12 bakken DDZ naar Roosendaal gingen. Ik vraag me af of dat heeft gepast op Etten-Leur.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door SLToilet »

Diezelfde seinstoring speelde ook parten op mijn reis. Gelukkig was het snel opgelost. Komt anno 2016 ook niet vaak voor dat een IC 1900 richting Gvc op spoor 5 stopt!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Rond hoelaat was dat dat jij met de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar Gvc op spoor 5 stopte?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten