OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Maar welke klapjosti parkeert dat ding dan in de gierende spits op een perronspoor wat gewoon gebruikt wordt?? Opbokken naar Ctw met dat ding verdorie. Of naar een van AAAAAAAAAAAAAL die opstelsporen achter de jaarbeurs of zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Was het trouwens een viertje of een zesje? Want ik zeg nou wel dat het de defecte trein was, maar er stond ook een SLT-VI op Utrecht OZ rond 7.50 uur. Kan ook nog zijn dat ze die naar spoor 14 hebben laten rijden om richting Cartesiusweg te gaan wat kennelijk niet gelijk kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Dat weet ik niet. Hij reed uiteindelijk weg richting Lunetten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Dan was het een zesje... stonden namelijk vanmiddag twee van die dingen op Utrecht OZ tegen één vanmorgen :wink:

In de t2856, die tijdens een flinke regenbui op station Gouda arriveerde, een originele omroep: "Station Gouda. Paraplu bij de hand"
Verder kwam de t1965 wel heel erg bovengemiddeld vroeg op Rotterdam Centraal binnen, namelijk tegelijk met de t2856 die notabene met -2 reed. De gebruikelijke situatie is dat het ding pas binnenkomt als ik al van spoor 14 naar 4 gelopen ben. De -4 werd overigens niet doorgezet op weg naar Dordrecht, daar kwam 'ie met "slechts" -2 binnen. En owja, het ding reed (net als gisteren) met een IRM-VI i.p.v. ICRm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:
Bee schreef:Waarom rijdt de eerste t4700 uit Alkmaar altijd op zondag met een Ddar? Andere dagen gewoon sprintertjes. Is dat voor het uitgaanspubliek af te voeren?
Dat is de 4715, en die rijdt doordeweeks ook gewoon met DD-AR, dat is omdat de 4715 na Almo doorgaat als LM naar Lls voor de 3900, en die heeft DD-AR nodig. Tenslotte lopen er 's avonds in Alkmaar ook wat Darretjes uit omdat de 4700 's avonds richting Alkmaar bijna geheel DD-AR is. In het weekend (ook zondag) rijden er standaard 2 Darretjes de gehele dag in de 4700, geen idee waarom dat is. Maar dat zou weleens jouw eerst 4700 kunnen zijn vanuit Alkmaar :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Ja ja, het is weer zo ver. Vandaag kon er echt niets fout gaan! :lol: Het sprintertje Rhn was keurig op tijd om 7:16 weg :!: De IC naar Nm van 7:23 was keurig op tijd weg met mij aan boord :pos:

Maar gelukkig weet de FC Vingerverf dan altijd nog wel weer een goederentrein voor het sprintertje te gooien :mrgreen: :pos: Chapeau!! Weet je, we gaan gewoon meer geld rekenen voor deze geweldige prestatie :!:

Wanneer dringt het nou eens tot die botte schedelvullende pasta door dat je in de spits gewoon moet opdonderen met die k*tcargo's :evil:

Prorail: eet poep en hou op met bestaan. Snel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Maar hoe groot werd daardoor je vertraging? Kwartiertje ofzo?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Hahahaha, :lol: KUT voor je, ik lach me rot.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Maar hoe groot werd daardoor je vertraging? Kwartiertje ofzo?

Jep :) Dus? De genocide in Rwanda is erger dus ik moet niet zeuren?

:P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Nou vanmiddag werd de sneltrein naar Den Haag op de geplande vertrektijd van de Thalys (12:26) weggestuurd uit Amsterdam Centraal. Dus ja het kan nog erger :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Er rijdt/reed ICM in de s4000, vertrok in Gouda om 16:15 richting Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Nou vanmiddag werd de sneltrein naar Den Haag op de geplande vertrektijd van de Thalys (12:26) weggestuurd uit Amsterdam Centraal. Dus ja het kan nog erger :P
Hoe dat erg is weet ik niet en ik ga het niet opzoeken ook. Maar kijk, als ik op een hobbyrondje van 800 km en 14 overstaps ergens tegen een kwartiertje aan loop, best. Maar als ik op gewoon EEN fucking ritje, terwijl ik ook nog probeer op tijd op m'n werk te komen, door dit soort onnodig gekut een kwartier oploop, dan word ik daar pissig van ja. Zeker als dat 2 dagen op rij gebeurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Er rijdt/reed ICM in de s4000, vertrok in Gouda om 16:15 richting Rotterdam.
En dat ging ook weer terug als t4058 rond 17.20 uur in Gouda ri. Amsterdam -> Enkhuizen :wink:

Andere opvallendheid: waarom is het Oranjeretour-bandje in het gebied van post Utrecht anders als in het gebied van post Rotterdam???
Het gaat om het einde van de omroep...
In Utrecht: "...is ook geldig in bus, tram en metro van het GVB Amsterdam"
In Rotterdam: "...is ook geldig in bus, tram en metro van het openbaar vervoerbedrijf in Amsterdam"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

In aanvulling op Fles' cargo frustratie. Kan Prorail er ook ff mee kappen de afvalboer uit het zuiden steeds pal voor de t12763 te gooien. Ding vertrekt om 17:46 uit Ut en de IC van 17:47 mag daar tot Pt achter hobbelen.
- Vertrek om 17:46 is NIET het cargopad naar Amf, das 10-15 minuten eerder, pal achter de s2800
- De 12763 loopt hierdoor elke dag +10 op in gunstige gevallen, +15 in minder gunstige gevallen
- De t763 loopt hierdoor vertraging op
- De t1763 loopt hierdoor vertraging op
- Reizigers missen hun aansluiting in Zl.

Is hier een reden voor, of is dit in het kader van milieuvriendelijk. In dat geval: Is 2 IC's die steeds optrekken, afremmen, optrekken, afremmen etc. op het gehele stuk Ut - Pt milieuvriendelijker dan een cargo ff 5 minuten stilzetten op Ut, waar ie toch al flink in de ankers moet.

Verder idd ICM in de s4000, waar ook een setje van 3x V in reed. Kruising moet ongeveer in Gd zijn geweest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Die kruising is zeker weten in Gouda geweest ja... heb van Oudewater tot Rotterdam Centraal achter die vertraagde s4000 aan mogen hobbelen met de t2856.
De t12763 was trouwens ook al ietwat aan de late kant in Gouda, vast omdat de t4058 met ICM er ook al vertraagd voor zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Neu, de s4000 niet gezien tussen 17:02 en 17:15 te Rta. Vertraging zal dus wel een andere reden hebben gehad. Desondanks keurig op tijd voor de inrijder te Ut. Toen ging het allemaal weer minder vlot.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, dan zal dat ding ergens onderweg vertraging hebben opgelopen. Om 17.02 uur had 'ie inderdaad al weg moeten zijn uit Rta (V. 17.01 volgens het boekje), maar in Gouda had die t4058 toch echt +5 en hield 'ie dus het spoor bezet voor jouw trein.
Volgende keer wel zwaaien he, ik heb je treintje nog binnen zien komen op Gouda :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

JeePee schreef:In aanvulling op Fles' cargo frustratie. Kan Prorail er ook ff mee kappen de afvalboer uit het zuiden steeds pal voor de t12763 te gooien. Ding vertrekt om 17:46 uit Ut en de IC van 17:47 mag daar tot Pt achter hobbelen..
Nee, is toch maar tijdelijk die trein. En cargo rules :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

In dat zo bewierookte mofrika van jou, Bee Er 628, is vrachtverkeer gewoon verboden op zondag op de Autobahn. Het KAN dus wel.

Gewoon alleen cargo's rijden in daluren. 10:00 - 15:00 en 20:00 - 05:00. Vertraging? Wacht maar op je volgende window. Opdonderen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Het gaat hier alleen wel om het spoor en niet om de Autobahn, en daar gelden gelukkig andere regels.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Het gaat hier alleen wel om het spoor en niet om de Autobahn, en daar gelden gelukkig andere regels.
Het idee is natuurlijk hetzelfde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Nouja, verbieden gaat wat ver, maar als ProRail nu eens extra hoge tarieven voor cargopaden rekent tijdens de spitsuren, hebben ze ook gelijk weer wat extra dekking voor de spoorbijdrage, en kan die van de NS een stuk minder ver omhoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door BR628 »

Tuurlijk, we laten de cargo gewoon 4u aan de kant staan. Lekker makkelijk, jij zit immers toch niet in de cabine. Gaat hem dus niet worden, en dat is maar goed ook. Als prutsfail gewoon goed werk doet, kunnen cargo's ook in de spits makkelijk tussen de reizigersmeuk door.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Nogmaals, de betreffende trein rijdt niet eens in een cargopad, maar eigenlijk in het IC pad. Niets mis met cargo's in de spits, maar wel in hun pad. Kleine afwijking ok, maar nu gaat ie elke keer ruim 10 minuten na zijn pad weg. Dat kan dus niet. 2 Treinen in pad --> gaat de DRGL op zijn gat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

en als er wat mis gaat, dan gaan reizigerstreinen voor lijkt me.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten