Mag ik even kwijt #18

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door webguy »

Tja, als ik m voor de looks had gekocht had ik inderdaad wat anders gekocht...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Jurjen »

webguy schreef:Tja, als ik m voor de looks had gekocht had ik inderdaad wat anders gekocht...
Waar heb je hem dan voor gekocht? Neem aan dat het ding geen HSDPA ondersteund bijvoorbeeld?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door webguy »

Het is idd EDGE, geen 3G dus. Mja, het paste binnen het budget dat ik had, en het is een PalmOS telefoon. PalmOS is gewoon het OS ;) Verder heeft Palm geen 3G telefoon (ook nieuwere modellen niet) met PalmOS ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

Ik wou zeggen :D Palm OS wtf Childhood Memories :D Ik vond onder een paar meter afgedankte shizzle bij mn huidige klant nog een Tungsten T3 :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door webguy »

T3 is idd een best apparaat. Zet er TCMCP op en je hebt een prima SD-vretende PMP voor al je CSI en Films ;) Heeft namelijk een 320x480 scherm.
Ik heb 320x320 dus en dan heb je altijd balken :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

Ik heb op een of andere manier een zere voet opgelopen... toen ik van 't werk vertrok had ik nog nergens last van, maar nu is 'ie best pijnlijk. Hoe ik daar nu weer aan kom :roll:

En ik word gek van TNT Express... op 't werk tot twee keer toe een monster naar een klant verstuurd en tot twee keer toe zat het bij aankomst niet meer in de fles. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen hoor: deksel zat helemaal met duck-tape vastgeplakt, fles in een plastic zak en die weer in een passende piepschuim mal in een passende doos. Had er bij de tweede poging nog wel extra veel "breekbaar"-stickers op geplakt en nog gaat het mis.
Maandag maar de derde poging ondernemen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

Wat zat erin? Varkensgriep-virusjes? Probeer de SBB eens :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

Neuj, bijtende chemicaliën. Gevaarlijk genoeg? En ik kan maar beter FS proberen want het moest naar Italië :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Met de FS weet je uberhaubt niet of je ooit ergens aankomt, aldus een bevriende studente uit Italië :P Die doen werkelijk maar wat en doen vooral geen moeite een overzichtelijke dienstregeling te maken, zo is haar mening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door JeePee »

Bee schreef:....zo is haar mening.
Die overigens erg breed gedeeld wordt :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

@Bee: kennelijk geldt er iets soortgelijks voor de Italiaanse post dan :P

En ja, we gaan het beleven want er mag maandag zelfs een tweetal pakketjes die kant op. Duur grapje, niet alleen het versturen kost al een eurotje of 50 maar de uren die ik eraan besteed zijn ook niet gratis.
Eerst het product maken, in flessen doen, goed inpakken en volgens alle richtlijnen bestickeren (want ja, het zijn natuurlijk wel chemicaliën). Dan nog de hele zendingsdocumentatie invullen, printen en erbij voegen en dan ben je ondertussen wel 1-2 uurtjes verder hoor met een beetje pech.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Aan toeristen in Rome wordt dan ook altijd de tip gegeven de post te versturen met de Vaticaanse posterijen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Met de FS weet je uberhaubt niet of je ooit ergens aankomt, aldus een bevriende studente uit Italië :P Die doen werkelijk maar wat en doen vooral geen moeite een overzichtelijke dienstregeling te maken, zo is haar mening.
Dan zijn de zaken toch wel veranderd. In de jaren 1999-2003 ben ik veel in Italië geweest met de trein, en mijn ervaring was dat het goedkoop en luxe was. De snelheid liet wel eens te wensen over, maar de treinen waren tenminste punctueel. Overzichtelijk is de dienstregeling in Nederlandse ogen waarschijnlijk toch niet met treinen die eens in de anderhalf uur gaan, of - op de wat meer gebruikte sporen - eens in de acht minuten (en dan dus 8 - 16 - 24 - 32 - 40 - 48 - 56 - 02) en niet 8 - 15 - 23 - 30 - 38 - 45 - 53 - 00) :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Nouja:
- Er is en zeer opmerkelijk klokpatroon
- Er zijn treinen die elke dag van de week een andere eindbestemming hebben, en waardoor je tig kolommen hebt in een spoorboekje voor dezelfde trein
- acht verschillende treinsoorten met namen die eerder koffiesoorten lijken en met bijbehorende tarievenstelsel
- een Prorail achtige instantie hebt die werkzaamheden slecht aankondigd en die maanden uitlopen als normaal beschouwd
- Ontzettend smerige treinen, vooral rond de wat grotere steden zijn de oude stoptreinen rijdende vuilnisbakken

En verder stoptreinen die op de HSL Florence - Rome mogen rijden maar alsnog niet sneller dan 160 gaan, waar je dan met de Eurostar Italia achter boemelt... :|

Dat is gebaseerd op mijn ervaringen van afgelopen zomer, en op haar langdurige ervaring in de eerste 20 jaar van haar leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Ik heb op een of andere manier een zere voet opgelopen... toen ik van 't werk vertrok had ik nog nergens last van, maar nu is 'ie best pijnlijk. Hoe ik daar nu weer aan kom :roll:
Ik tilde vanmiddag een zwaar pak A 3 papier van de grond, moest uitkijken dat ik niet door mijn rug ging :?.
Reiziger Ddrs schreef:En ik word gek van TNT Express...
Is DHL geen optie ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:En ik word gek van TNT Express...
Is DHL geen optie ?
Neuj, de kosten spelen ook nog een rol namelijk... het is zelden noodzakelijk dat een pakketje de volgende dag al op z'n bestemming is. En vooral erg belangrijk is het aantal landen waarnaartoe over de weg vervoerd mag worden door de betreffende vervoerder, er is namelijk niemand bij ons op 't lab gecertificeerd om de papieren voor het vervoer van gevaarlijke goederen over het water en door de lucht te tekenen dus kunnen we dat niet zelf.
Over de weg is een stuk simpeler, vooral omdat de meeste monsters niet zo gek groot zijn en als LQ verzonden mogen worden. Dan hoeft er alleen een UN-nummer op en niet alle gevaarsymbolen enzo, plus dat dat soort zendingen via internet geboekt kunnen worden (voor gevaarlijke goederen in grotere hoeveelheid dan LQ kan het alleen telefonisch).

Over tillen gesproken... ik voelde het ook wel vanmorgen nadat ik een collega aanbood even te helpen met het verplaatsen van wat betonnen tegels van een nieuw binnengekomen pallet naar een pallet dat al langer aanwezig was. En daarna ook nog lopen sjouwen met allerlei andere binnengekomen lab-benodigdheden. Moet toch duidelijk nog even oefenen met de palletwagen, vloog diverse keren uit de bocht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Vinny »

- Er zijn treinen die elke dag van de week een andere eindbestemming hebben, en waardoor je tig kolommen hebt in een spoorboekje voor dezelfde trein
Dat is het voordeel van spoorboekjeloos reizen. Ik zocht gewoon op de vertrekstaat uit wanneer mijn trein vertrok en dan kwam ik later die dag nog wel een keer terug op het station. Dus daar heb ik idd weinig van meegekregen. De verhalen die nu over Italië de ronde doen grenzen aan horror-scenario's. Vooral sommige nachttreinen waar de criminaliteit welig tiert zijn slecht aangeschreven. Maar zelf heb ik er dus nooit wat van gemerkt. Wel schattige regionale treintjes in de buurt van Napels, waarvan je je echt afvraagt of zo'n boemeltje het nog wel zou doen. Maar ook die reden redelijk volgens een patroonmatige dienstregeling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door STF »

Zoek de verschillen!

Omstreeks 1980:
Afbeelding

Heden 2009:
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daan »

Kunnen we niet beter gaan opnoemen wat er niet is veranderd? :lol:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door MdJ »

Fff... 15 gewonden, iig 2 doden, mogelijk 4 doden (Tvgelderland, nog niet bevestigd, bij koninginnedag in Apeldoorn...

Een Suzuki Swift, FZ-VL-03 uit 1993 kwam van de parallelbaan van de Jachtlaan. Is door 2 mogelijk 3 afzettingen heen gereden bijna tegen de bus, maar is uiteindelijk tegen de Naald bij paleis 't Loo.

Apeldoorn en Rotterdam heeft de festiviteiten afgelast.

Instand Update Een aanslag/opzet is zeer mogelijk: De stoet had een vertraging van 20 minuten en de auto heeft zowat de hele optocht gevolgd.
Laatst gewijzigd door MdJ op do 30 apr 2009, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daan »

Echt heel bizar... :shock: :cry:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door webguy »

Heel erg bizar... Ik volg het grotendeels op Twitter en de NOS :) Wel leuk om zo te volgen maar je moet erg filteren. Ik ben erg benieuwd wat er nou achter zit/zat en wat die man bezielde.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door STF »

Leuke manier van Koninginnedag vieren in Apeldoorn...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door MdJ »

Officieel: 17 gewonden, 4 doden. Opzet is in het spel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Meltrain »

Inmiddels is één (misschien nu al twee of meer?) van de gewonden overleden.
Het aantal doden is dus al minimaal vijf. :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 124 gasten