Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

busfanNL schreef:Of een Arriva bus met TCR chauffeur. Dat gebeurd af en toe ook op goerree overflakkee.
Als een TCR chauffeur op een Arriva of CXX bus gaat rijden of van welke vervoerder dan ook dan gebeurt dit alleen in noodgevallen en niet structureel. Want iedere keer als een TCR chauffeur in een bus van zijn opdrachtgever gaat rijden dan zal de opdrachtgever dit factureren aan TCR.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Vanaf 15 Februari gaat de weg bij Station Rosmalen 2 weken dicht !!
geld ook voor de T.M. Kortenhorstlaan bij deze bushalte's van Lijn 3 en die bij het Station zal er dus twee weken geen bus rijden. Gaan denk ik heel die weg aanpassen ook voor de bus dat ie in de halte strook kan rijden.

(leuk infotje voor de mensen die foto's gaan/willen maken in Den Bosch)
altijd leuk om een stadsbus in andere route op foto te hebben toch?

Afbeelding
Ik neem aan dat het werk nu klaar is? Ik ben er langs gekomen, maar ik moet zeggen dat ik het verschil niet zie!
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Omleiding geldt tot 26-Feb. De halte is voor de ingang van het stationsplein geplaatst ipv erna en heeft abri+verhoging. Ook de T.M. Kortenhorstlaan is verhoogd. Bij het station is er nog een gat van +-20cm tussen stoeprand en wegdek. Dat moet dus eerst gevuld worden voordat je met de bus kan halteren. Verwachting is dat de T.M. Kortenhorstlaan ook ri Rs station wordt opgehoogd en dat de daar haven verdwijnt. Alle haltes zijn dus aan de weg en hebben geen haven. Eerst halte om tijd af te wachten wordt dus de Molenstraat of indien MAT als je vanaf de A59 komt.

Ik zag daarstraks te Ht een oude mercedes Qliner integro. Reed op lijn 800. Stond ook ArrivaTouring op.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Update voor gisteren, bij halte Station hebben ze nu het asfalt weggefreesd, dus daar kun je sowieso niet meer langsrijden. Ben benieuwd of het zaterdagavond tijdens mijn dienst wel gedaan is.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Update voor gisteren, bij halte Station hebben ze nu het asfalt weggefreesd, dus daar kun je sowieso niet meer langsrijden. Ben benieuwd of het zaterdagavond tijdens mijn dienst wel gedaan is.

er ligt nieuwe asfalt en hij was op weg naar huis zag ik weer open, alleen voor Lijn 3 nog niet.
Er staat nog geen halte bord bij de abri en ook nog niet bij de T.M. Kortenhorstlaan.
Hoop dat de andere halte van Lijn 3 bij station en de T.M. Kortenhorstlaan ook worden vernieuwd met abri+verhoging.
Maar dan mag de halte haven bij de T.M. Kortenhorstlaan van mij wel blijven, anders loopt het verkeer beetje te vast.
Ook omdat er net voor die halte een in en uit weg is van een straat en je moet er oversteken met auto om links af te gaan vanuit die straat.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 27 feb 2016, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

2 foto's van de eerste twee vernieuwd haltes in Rosmalen voor Lijn 3

Foto 1: Station Rosmalen. (halte aan overkant wordt ook vernieuwd als het goed is) zoals ie nu is is levens gevaarlijk.
Afbeelding

Foto 2: T.M. Kortenhorstlaan. Hoop dat de halte haven aan overkant waarvan ik foto maak blijft.
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zag het idd, vond het alleen niet handig om 3x achter elkaar een reactie te geven. Vanmiddag ga ik eens aanvoelen hoe het daar rijdt en halteert.
De bekende brug van Den Bosch bij de watertoren is wel flink krap om met lijn 3 te draaien. Scheelde niet heel veel met de achterkant.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Ik zag het idd, vond het alleen niet handig om 3x achter elkaar een reactie te geven. Vanmiddag ga ik eens aanvoelen hoe het daar rijdt en halteert.
De bekende brug van Den Bosch bij de watertoren is wel flink krap om met lijn 3 te draaien. Scheelde niet heel veel met de achterkant.

Weet nog niet of je bij de nieuwe haltes kan stoppen met de bus zoals ik al zei er staat nog geen halte paal/bord bij de twee vernieuwde haltes. En over de brug ja het is een noodbrug dus idd krap maar over tijdje gaat ie dicht en gaan ze bouwen "eindelijk" en uhmm ik zie geen 3 reacties van mij maar 2 :wink: de reactie met foto's had ik later gisterenavond gemaakt omdat ik iemand moest ophalen van Station Rosmalen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Klopt, een derde toevoegen vond ik niet handig. Halte is gewoon te gebruiken.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ja ik zag het toen straks, bij de vernieuwde halte voor het station moeten ze nog wel de halte bord/paal neer zetten.
Bij die andere staat ie al weer terug :D hahaha

Nu denk ik nog die andere 2 haltes vernieuwen :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busdriver1 »

Over de eftelingbussen: nog èèn week. De bussen worden gereden door chauffeurs van Arriva touring van Maandag tot en met Vrijdag. Er zijn hiervoor 4 bussen uit Groningen gehaald t.w. 1 enkele bus en 3 gelede bussen van Arriva. In het weekend rijden er chauffeurs van de stallingen met eigen bussen.
TCR is voorlopig niet meer aan het riiden omdat er klachten waren van buschauffeurs van Arriva dat ze hun werk niet deden zijnde een degelijke ondersteuning van de reguliere lijnen. Over dit onderwerp kan ik verder niet ingaan.
Verder blijkt dat het in deze periode totaal niet druk was doordeweeks wegens het slechte weer. Daardoor was de ondersteuning niet echt noodzakelijk.
We wachten af wat het verder wordt.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Bushobby »

busdriver1 schreef:Over de eftelingbussen: nog èèn week. De bussen worden gereden door chauffeurs van Arriva touring van Maandag tot en met Vrijdag. Er zijn hiervoor 4 bussen uit Groningen gehaald t.w. 1 enkele bus en 3 gelede bussen van Arriva. In het weekend rijden er chauffeurs van de stallingen met eigen bussen.
TCR is voorlopig niet meer aan het riiden omdat er klachten waren van buschauffeurs van Arriva dat ze hun werk niet deden zijnde een degelijke ondersteuning van de reguliere lijnen. Over dit onderwerp kan ik verder niet ingaan.
Verder blijkt dat het in deze periode totaal niet druk was doordeweeks wegens het slechte weer. Daardoor was de ondersteuning niet echt noodzakelijk.
We wachten af wat het verder wordt.
Ik begreep van de week dat er enkele collega's van TCR via ander uitzendbureau voor Arriva Touring de Efteling verzorgen. Arriva Toruing en TCR werken wel vaker samen. Denk dat dit nu ook het geval is. Verder staan er VDL ambassadors in de Brabant kleur van TCR te wachten op apparatuur van Arriva voor boordcomputers. Zelf gezien van de week. Ze rijden nu met oudere bussen door omdat daar nog een andere versie apparatuur in zit van de vorige concessies van Arrriva. Beter iets van opbrengst dan helemaal niks zal Arriva denken. Als ik kijk hoe TCR altijd zijn werk verzorgt denk ik dat het probleem nu toch echt bij Arriva ligt. TCR rijdt al jaren voor Arriva. Telkens weer zijn ze de flexibele schil op het allerlaatste moment. Maar goede spullen qua apparatuur krijgen ze jaren nadien. TCR zou alleen in West Brabant rijden was volgens mij ooit de bedoeling. Echter zie ik ze nu ook al in Oost Brabant rijden. Dit zegt heel wat over de beschikbare capaciteit aan bussen in de markt. Dan moet het touringcarseizoen nog beginnen. Ben benieuwd hoe Arriva dan zal acteren. In Brabant Oost rijden er momenteel veel touringcars op versterkingswerk. TCR kan dan wel her en der met oudere bussen rijden. Maar OV materiaal is nog altijd beter dan tourbussen lijkt mij.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik denk niet dat het zo zeer om de bussen gaat maar om de kosten. TCR betaalt zijn chauffeurs minder uit als andere vervoersbedrijven. Daarnaast zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook veel minder bij TCR in vergelijking met andere vervoersbedrijven. En TCR heeft veel chauffeurs in dienst die al met pensioen of met pre-pensioen zijn.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Bushobby »

Bijzonder. Arriva Touring zal echt dezelfde CAO hanteren als TCR. Hierin zit echt geen verschil. Secundaire voorwaarden is al jaren verleden tijd bij de besloten vervoer bedrijven. Ik denk dat het probleem anders is. Deze vestiging (eigenlijk overal waar ik kom in Nederland) is tegen uitbesteding ongeacht welke vervoerder het ook zou doen. De vaste Arriva chauffeurs willen dit zelf zoveel mogelijk uitvoeren. Ben benieuwd wat ze met al die korte ritjes van nog geen uur gaan doen. Ze rijden nu nog geen eens zelf de Efteling diensten weg. Er is geen vaste kracht binnen heel Nederland die in vaste dienst is bij de vervoerder en nog wil komen voor 2 uurtjes. Ik ben sinds een paar jaar oproepkracht (na 30 jaar kantoorwerk) en verzorg allerlei transporten voor schadeherstelbedrijven en dergelijke. Als ik zie hoe de gemiddelde OV chauffeur praat over zijn of haar bedrijf. Dan snap ik waarom de OV bedrijven zoveel uitbesteden. Particuliere bedrijven zijn veel flexibelere dan de grote OV bedrijven. Iedereen die zegt van ik ben er tegen moet eerst maar is zelf in de spiegel kijken. Laat TCR nu is met 50 bussen rijden in de ochtendspits en 15 in de middag spits (als ze het al halen in Brabant). Geen 1 chauffeur die dit wil rijden als ze er werkelijk naar betaald zouden worden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:Ik denk niet dat het zo zeer om de bussen gaat maar om de kosten. TCR betaalt zijn chauffeurs minder uit als andere vervoersbedrijven. Daarnaast zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook veel minder bij TCR in vergelijking met andere vervoersbedrijven. En TCR heeft veel chauffeurs in dienst die al met pensioen of met pre-pensioen zijn.
Toen vorig jaar de Brabantliners nog door TCR versterkt werden (meer dan nu die enkele rit op lijn 400), hoorde ik van een TCR- chauffeur dat hij weer is opgeroepen nadat hij net met pensioen was gegaan. Toen concessie West- Brabant net was gestart, werd er ook versterking gereden binnen bijvoorbeeld Breda op de lijn 325,326 en 327 tussen het Centraal Station en Avans. Daarnaast rijdt TCR het gros (zo niet alle) buitenstedelijke scholierenlijnen in deze concessie. Kortom: chauffeurs zijn waarschijnlijk gewoon gevraagd om terug te komen bij TCR om Arriva te helpen bij de start van de nieuwe concessie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

TCR heeft nog genoeg werk in West Brabant. Ze rijden voor zover ik weet vrijwel alle scholierenlijnen (behalve de 626, 627 en 634 die worden door Arriva zelf gereden.) In de middagspits rijdt TCR ook nog versterking op lijn 123 en 132. De versterkingsritten van lijn 132 zijn trouwens wel slim geregeld. Die starten namelijk bij de Vlaszak. Hierdoor neemt de TCR bus de meeste reizigers mee.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:TCR heeft nog genoeg werk in West Brabant. Ze rijden voor zover ik weet vrijwel alle scholierenlijnen (behalve de 626, 627 en 634 die worden door Arriva zelf gereden.) In de middagspits rijdt TCR ook nog versterking op lijn 123 en 132. De versterkingsritten van lijn 132 zijn trouwens wel slim geregeld. Die starten namelijk bij de Vlaszak. Hierdoor neemt de TCR bus de meeste reizigers mee.
Lijn 627 wordt deels door TCR vanuit stalling breda gereden en lijn 634 wordt volledig door TCR gereden vanuit stalling Waalwijk.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

TCR rijdt sinds de nieuwe dienstregeling niet meer op lijn 627. Dat lijn 634 volledig door TCR gereden wordt klopt niet. Arriva heeft speciaal voor lijn 634 een Ambassador uit de 80** serie in Brabant gehouden voor deze lijn.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Okee. :? Dan pas ik de wiki aan.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:TCR rijdt sinds de nieuwe dienstregeling niet meer op lijn 627. Dat lijn 634 volledig door TCR gereden wordt klopt niet. Arriva heeft speciaal voor lijn 634 een Ambassador uit de 80** serie in Brabant gehouden voor deze lijn.
Is die Arriva- dienst op lijn 634 ook sinds de nieuwe dienstregeling?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Arriva rijdt lijn 634 nog steeds helemaal zelf. Meestal met de 8066 (VDL Ambassador) en de 8611 (VDL Citea)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Van de week was het die testbus met afwijkende bestickering. (Ik weet het nummer niet, dus het zou zomaar de 8066 of 8611 kunnen zijn)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat was de 8611 dan. De 8610 of 8611 is trouwens bij wijze van proef voorzien van een start-stop systeem.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

de 8611 heeft een start-stop systeem, na 3 haltes is de lol er wel af :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Iemand vertelde mij net dat hij in Roeselare een Hybride Citea in de Brabantse huisstijl heeft gezien. Weet iemand hier meer vanaf toevallig?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten