Verbouwing station Breda

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Zugführer »

De koppeling van de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] is nu inderdaad tijdelijk vanwege de werkzaamheden, maar in december worden ze (opnieuw) gekoppeld, als de plannen zoals ze er nu liggen tenminste doorgaan.

Wat het sporengebruik betreft, de IC Roosendaal > Zwolle en SPR Lage Zwaluwe > Tilburg lijken in ieder geval van hetzelfde spoor gebruik te gaan maken, want de dienstregeling van de [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] wordt in de avonduren en in het weekend aangepast waardoor hij 3 minuten na vertrek van de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] aan gaat komen in Breda, aldus de adviesaanvraag
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door RobertT »

Ja,ik zie het nu ook in de aanvraag staan.Dan vraag ik me toch af wat ze precies met de sprinters doen op die tijden,want dan zou je dus 2 sprinters tegelijk binnen hebben staan in Bd.Immers,de 15100 komt om 11 binnen en vertrekt om 24 als 13600,terwijl de 13600 om 01 binnen komt en om 11 nog niet weg is als 15100.
Dan zou je dus kunnen puzzelen met een 1900 in beide richtingen op 1 vertrekspoor.
Ter aanvulling heb ik even zitten puzzelen,dan krijg je dus als voorbeeld
3:IC 3600>ZL EN SPR 13600>UT
4:IC 1900>VL EN IC 1900>GVC
5:ICD 900>ASD
6:IC 3600>RSD EN SPR 15100>GVC
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Zugführer »

Daar zat ik ook aan te denken, de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] in beide richtingen op één spoor. Dan kan hij mooi in beide richtingen de sprinter inhalen die op de buitenste sporen staat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Wubbo »

Die 900 kan toch ook keren op het spoortje achter station Breda (spoor 852)? Dat is daar tenslotte voor gebouwd.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:Dat staat er niet.
Er staat dat de sprinter uit Utrecht maar tot Den Bosch rijdt, maar dat heeft geen gevolgen voor de koppeling in Breda. Die blijft gewoon bestaan.
Daar misschien niet voor, maar wel voor de huidige koppeling op Den Bosch tussen de sprinter uit Utrecht en de sprinter naar Breda. Daarmee heeft het natuurlijk indirect gevolgen voor de totale rit Woerden- Utrecht- Den Bosch- Breda- Dordrecht- Rotterdam- Den Haag.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Michael »

Ik zag vanmorgen dat er bij spoor 2 wel een perron is aangelegd. Alleen veel korter dan de overige perrons (een DDZ6 zal nog net passen denk ik). Deze zal zoals eerder vermeld niet voor reizigerstreinen gebruikt gaan worden. Er loopt geen enkele toegang naar toe. De enige manier om er te komen is vanaf spoor 3 het spoor oversteken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Michael »

De lekkages in de stationshal zijn als het goed is na volgende week definitief verleden tijd. De komende dagen worden de dilatatievoegen op het busstation gerepareerd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Michael »

De laatste bouwronde is vorige week ingegaan. Spoor7/8 is nu afgesloten en wordt nu afgewerkt. De loopbrug is afgelopen nacht ook wat korter gemaakt. Deze loopt nu nog maar tot spoor 5/6
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Chrysa »

Is er eigenlijk bekend of er in de nu nog lege winkelruimtes ooit nog iets gaat komen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Aking »

Er gaat vast ooit iets inkomen, de vraag is alleen wanneer en wat :P
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Widejo »

Tsja, het afstoten van de retailtak binnen NS heeft ook zijn nadeel. Ik verwacht dat een volledig gevuld station zelfs na oplevering niet aan de orde gaat zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Wubbo »

De retailtak van NS is nog niet afgestoten. Toch zie je op meer stations leegstand.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Z2N »

Overigens blijft het nog steeds zo dat NS de controle houdt op de Retail op de stations, dus van echt afstoten is ook geen sprake.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Widejo »

Maar de tijd van opvullen door middel van "eigen formules" en franchise in beheer van NS Poort is voorbij.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Z2N »

Hoezo? De formules blijven in eigen beheer, alleen het personeel dat voor de dagelijkse exploitatie verantwoordelijk is gaat over naar een andere exploitant. Overigens is er nog niets definitief, binnen NS is niet iedereen voor, en ook de vakbonden zijn tegen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Michael »

Vandaag is de laatste steen gelegd bij het station:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/alle ... -1.6051219
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Daniel »

Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Michael »

Ik denk omdat het er gewoon wat leuker uitziet. Iets anders kan ik niet zo gauw bedenken.

Sinds gisteren is de voetgangerstunnel tussen de Belcrumzijde en Centrumzijde geopend. De loopbrug is hierdoor buiten gebruik en gaat later nog weggehaald worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P
Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Aking »

Personeel kan altijd over het spoor natuurlijk :Y (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.
Nee zelfs dat niet, d'r zit geenenkele deur ofzo in de aan het perron grenzende muur. Via het spoor is dus de enige optie om er weg te komen, maar naar het schijnt mag NS-personeel tegenwoordig al niet meer gepland door de ballast lopen.
De machinist van de ICD-wisselloc kan nu als 'ie wil wel buitenom wandelen i.p.v. door het gangetje in de loc, maar beetje duur om daar speciaal een heel perron voor aan te leggen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Aking »

Het is tegenwoordig zelfs zo bizar dat bij af-/aankoppelen (langs het perron) het nevenspoor buiten dienst moet :X
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Wubbo »

Daar geloof ik weinig van. Ik zie het in Gouda en Utrecht in ieder geval nooit gebeuren, terwijl daar regelmatig gesplitst en gecombineerd wordt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Aking »

Sorry, ik had het niet over splitsen/combineren maar over het (handmatig) aankoppelen en afkoppelen van bijvoorbeeld een loc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Breda

Bericht door Daniel »

Dat is meen ik wel alleen van toepassing als er geen hekjes staan, want om weer een beetje on topic te komen zouden er anders weinig treinen meer tussen Breda en Tilburg kunnen rijden. Immers wordt de loc op het tailtrack gelegen tussen de sporen van/naar Tilburg aan de ICD gekoppeld in Breda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten