[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door AppleMoose »

Dat je kunt aangeven dat je niet aan die wensen kunt voldoen ben ik het volledig mee eens.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Karl »

Ronaldussen schreef:(...) Aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat een restaurant aan alle allergieën volledig tegemoet komt. Het is simpelweg onmogelijk te voorkomen dat er sporen van noten/gluten etc. in je eten terecht komt. (...).
Dat was toch ook nie thet punt? Het punt is of men het weet. Kom regelmatig tegen dat een frietzaak niet weet of het frietje in soja-olie of zonnebloemolie gebakken wordt. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door AppleMoose »

Karl schreef:
Ronaldussen schreef:(...) Aan de andere kant kun je ook niet verwachten dat een restaurant aan alle allergieën volledig tegemoet komt. Het is simpelweg onmogelijk te voorkomen dat er sporen van noten/gluten etc. in je eten terecht komt. (...).
Dat was toch ook nie thet punt? Het punt is of men het weet. Kom regelmatig tegen dat een frietzaak niet weet of het frietje in soja-olie of zonnebloemolie gebakken wordt. :')
Het punt was of men het weet en/of er rekening mee houdt. Ik gaf aan dat het niet altijd een kwestie is van te weinig besef of onwil, maar dat het soms ook praktisch niet mogelijk is om er rekening mee te houden. Als je bijvoorbeeld een glutenvrij gerecht wilt serveren in je restaurant heeft dat enorme consequenties voor in je keuken en voor bedienend personeel. Veel restaurants kunnen dat gewoon niet bieden. Het is als gast heel makkelijk te zeggen dat ze niet beseffen wat voor gevolgen het kan hebben wanneer je iets voorgeschoteld krijgt met iets waar je allergisch voor bent en/of eisen dat ze er maar rekening mee moeten houden want *klant is koning*. Niet dat Daniël zo'n klant zou zijn, maar ik wilde gewoon even de andere kant laten zien en duidelijk maken dat het niet altijd met een laag/geen besef van.. te maken heeft of pure onwil.
Natuurlijk heb je er altijd mensen tussenzitten wie het geen fluit interesseert (de omzet haal ik toch wel-mentaliteit) en dat is hen wel kwalijk te nemen natuurlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door JWM »

Soms schieten verpakkingen ook door als ik vrij groot op een doosje eieren 'Allergie-informatie: Let op! Bevat ei'' zie staan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door AppleMoose »

Absoluut. Wat dat betreft begint het hier wel een beetje op de VS te lijken :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daantje »

Maar eieren dan niet want logisch en eiersalade of eierkoeken wel? Waar leg je dan de grens?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door AppleMoose »

Zolang het product in de productnaam staat aangegeven, hoef je het wat mij betreft niet extra te vermelden. Ook niet als het product (bijvoorbeeld ei) in de ingrediëntenlijst staat. Alleen wanneer een product geen ingrediënt is, maar om een of andere manier wel sporen daarvan kan bevatten, is zo'n waarschuwing wat mij betreft nuttig.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daniel »

Je ziet bij sommige producenten dat ze ingrediënten die een allergeen zijn vetgedrukt in de ingrediëntenlijst zetten, dat lijkt me de meest logische oplossing eigenlijk. Op die manier vallen ze wel op maar hoef je ze niet extra te vermelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Karl »

Ronaldussen schreef:Het punt was of men het weet en/of er rekening mee houdt. Ik gaf aan dat het niet altijd een kwestie is van te weinig besef of onwil, maar dat het soms ook praktisch niet mogelijk is om er rekening mee te houden. Als je bijvoorbeeld een glutenvrij gerecht wilt serveren in je restaurant heeft dat enorme consequenties voor in je keuken en voor bedienend personeel. Veel restaurants kunnen dat gewoon niet bieden. Het is als gast heel makkelijk te zeggen dat ze niet beseffen wat voor gevolgen het kan hebben wanneer je iets voorgeschoteld krijgt met iets waar je allergisch voor bent en/of eisen dat ze er maar rekening mee moeten houden want *klant is koning*. Niet dat Daniël zo'n klant zou zijn, maar ik wilde gewoon even de andere kant laten zien en duidelijk maken dat het niet altijd met een laag/geen besef van.. te maken heeft of pure onwil. Natuurlijk heb je er altijd mensen tussenzitten wie het geen fluit interesseert (de omzet haal ik toch wel-mentaliteit) en dat is hen wel kwalijk te nemen natuurlijk.
Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen of verkeerd gelezen. Maar dan nog, nu klinkt het een beetje alsof je vraagt om een hazelnotengebakje zonder dat je noten eet...
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Kennen jullie dit verhaal nog?

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... -1.4300475

De Allergenenwet moet dit soort ongelukken voorkomen. Alhoewel dit de fout van de jongen zelf was. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het natuurlijk zeer triest is dat dit gebeurd is.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door microshit »

Gisteren de Maestro burger maar eens geprobeerd. Best wel lekker, alleen jammer dat er een ander soort kaas op zit. Als in: deze gaat er compleet onsmakelijk uit zien als de burger eventjes moet blijven liggen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Dat komt omdat de kaas die op de Maestro zit verse kaas is en geen cheddar kaas.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daniel »

Die cheddar die op je hamburger zit is overigens eigenlijk helemaal geen cheddar :P

Toch weer een van de meer bizarre onthullingen in de Keuringsdienst van waarde net: die cheddarplakjes die zo mooi smelten op je cheeseburger bestaan voor maar 25% uit cheddar. Eigenlijk kan je het amper nog een cheeseburger noemen daarmee... want die plakjes bestaan namelijk maar voor de helft uit kaas (mix van cheddar en Goudse kaas) en voor de rest uit allerlei toevoegingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door ArrivaBas »

Ik dacht al bij mijn laatste cheeseburger bij de Mac... :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Die cheddar die op je hamburger zit is overigens eigenlijk helemaal geen cheddar :P

Toch weer een van de meer bizarre onthullingen in de Keuringsdienst van waarde net: die cheddarplakjes die zo mooi smelten op je cheeseburger bestaan voor maar 25% uit cheddar. Eigenlijk kan je het amper nog een cheeseburger noemen daarmee... want die plakjes bestaan namelijk maar voor de helft uit kaas (mix van cheddar en Goudse kaas) en voor de rest uit allerlei toevoegingen.
Ja, blijft een fantastisch programma :D Ik heb ook net gekeken. De aflevering over risotto was ook leuk.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Mr-W »

Paar van mijn vrienden hebben maagklachten gekregen van de MCD in Breda Centrum -o- Ben ik even blij dat ik Chinees heb gehaald :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Hainje »

Ik lees op internet over grotere bakjes frietsaus bij de MD. Per wanneer worden die verkocht? Of is het gewoon zodra de oude voorraad op is?
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Klopt. Die worden momenteel geleverd bij de restaurants. Wij hebben er al tig dozen van staan. Maar uiteraard gaat eerst de oude voorraad op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Suus »

Wordt vast een reden om de frietsaus weer 25 cent duurder te maken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Die is afgelopen december al duurder geworden. Prijswijzigingen zijn over het algemeen maar 1 keer per jaar (in December)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Hainje »

Tja als je goedkoop wil eten moet je zelf een maaltijd in elkaar flansen. :P
🍉
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Gideon »

Het eten is wel goedkoper, maar je bent er zelf ook tijd aan kwijt.
Dus afhankelijk van wat iemand zou maken, dan kan het soms mee of tegenvallen.
Soms is het zelf maken wel wat lekkerder en je kan wat smaak toevoegen.

Bdw, ziek worden kan je bij elk restaurant of filiaal. Eigenlijk niet zo erg
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Die nieuwe fritessauscupjes zijn behoorlijk populair. Vrijwel elke gast heeft het erover.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door JWM »

Deze ga ik sparen :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #3

Bericht door Michael »

Ik vraag me af in hoever zo'n soort reclame eigenlijk is toegestaan. Je zet een bedrijf (in dit geval de McDonald's) daarmee publiekelijk in een negatief daglicht. Wellicht zou dit als smaad gezien kunnen worden?

Overigens hier de reactie van McDonald's op de reclame van Wakker Dier:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten