OVer je reiservaringen in maart 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Meltrain »

De 2827 vertrok vanochtend met +7 vanaf Rotterdam Centraal omdat "iemand op het balkon achter de machinistencabine de inhoud van zijn maag had geleegd". :roll:
Omdat we voor Gouda ook nog achter een Sprinter zaten, kwamen we met ongeveer +9 aan te Utrecht Centraal. Hier was de 1727 (waarmee gecombineerd had moeten worden) al weg en werd onze trein opgeheven.
Hierdoor moest ik maar verder met de 527 en liep ik een kwartier vertraging op.

Tijdens mijn overstap zag ik nog wel dat het dak van Utrecht Centraal lekt ter hoogte van de toegangen naar spoor 8/9.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door reisthijs »

Ah, dus daar kwamen die spetters vandaan die ik vanochtend voelde. (Het deerde niet, ik was toch al natgeregend.)

Ik vertok gisteravond met +4 uit Amsterdam, dat bleek te zijn wegens een "dringende schoonmaakactie", de details werden me gelukkig bespaard.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef: Tijdens mijn overstap zag ik nog wel dat het dak van Utrecht Centraal lekt ter hoogte van de toegangen naar spoor 8/9.
Hetzelfde verhaal ter hoogte van de sporen 20/21 :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Dat hele nieuwe deel aan de jaarbeurszijde is zo lek als een mandje, rondom elke lift kwam het aardig naar beneden zetten... :') :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Daniel »

Daar heb ik het eerlijk gezegd nog niet gemerkt, wel in het deel dat nu nog maar voor de helft af is. Als het een beetje regent loopt de boel daar onder vanuit de richting van de tijdelijke wand. En er lijkt op perron 8 ook nog altijd iets te lekken vanuit het freshfoodcourt of een leiding die daar onder loopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Lijkt Breda wel als ik het zo lees.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door DrechtBlub »

Heerlijke reis gisteren. De bus naar het station was op tijd, de trein naar den haag was 5 minuten te laat maar haalde het verschil in, de tram was optijd, de bus was optijd, de volgende bus was ook optijd, de vogende tram was ookal optijd, daarna nog een optijd rijdende tram, en nog eentje, en nog eentje, optijd rijdende metro, nog een optijd rijdende tram en daarna ook optijd met de bus naar huis, hoe is het mogelijk?
Ik blub in het Drecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Het is een zionistisch complot!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Ik had gisterenavond een trein die werd opgeheven vanwege een aanrijding die nooit heeft plaatsgevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Waar werd die trein opgeheven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

In Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Daarnet op Utrecht Centraal een meisje dat bij de kaart automaat probeerde van haar gratis dagkaart je af te komen maar dat maar niet voor elkaar kreeg... :')

Heb hem maar meegenomen naar Amsterdam, misschien kan ik hem daar nog aan iemand slijten :)

(dus als er iemand op de route Ut-Hdr nog een gratis dagkaart kan gebruiken :P)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Gisterenochtend (5 maart 2016) kwam er om 10:50 een ICE stel (4602) met stop en go door Gouda richting Utrecht (zonder passagiers, vermoedelijk uit Leidschendam). Een half uur later stond hetzelfde stel in Utrecht gereed om met passagiers naar Duitsland te vertrekken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Geert »

Vanavond het traject Brussel Zuid/Midi - Den Haag HS afgelegd zonder enige controle. De twee HC's op deze trein (Benelux) hadden het verschrikkelijk druk met moppen tappen en klagen over NS terwijl ze hun 1e-klascoupe niet uit kwamen (behalve om te sleutelen).

Oh ja, en terwijl we met een paar mensen en beide HC's op het balkon stonden omdat het aankomstspoor in Den Haag HS nog niet vrij was werd en passant nog even de machinist afgezeken. Lekker professioneel bezig hoor :neg:
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hageneis »

Er was toch ook laatst een jochie van 8 met de trein van Brussel naar Rotterdam gegaan? Die zal ook wel geen conducteur zijn tegengekomen. Het is dat een taxichauffeur in Rotterdam het niet vertrouwde dar die hem bij de politie afleverde...

Maar ook weer een slechte beurt voor het treinpersoneel.
Laatst gewijzigd door Hageneis op ma 07 mar 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Mooi wel, net in de IC naar Rotterdam vlak voor gouda: "geheel volgens dienstregeling, hoe kan het ook anders" om vervolgens met +2 in Rotterdam aan te komen... Nou, zo dus! :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Als ik me niet vergis is alles onder de +5 op tijd en dus geen vertraging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Volgens de statistieken zal dat misschien zo zijn, volgens de klok ben je toch ECHT te laat en NIET volgens dienstregeling...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Daniel »

Ach, ik heb al vaak genoeg mogen horen dat we geheel volgens dienstregeling om 7.24 uur in Utrecht aankwamen. Op de stationsklok was het op dat moment nog 7.21 uur, maar dat terzijde :P Kan voor sommige reizigers toch rennen voor een krappe overstap schelen om gewoon de juiste tijd te melden, heb nog nooit te horen gekregen dat we te vroeg aan zouden komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Zugführer »

Ik wel :mrgreen:
"Dames en heren, we rijden nu 2 minuten vroeger dan gepland Utrecht Centraal binnen!" op triomfantelijke toon.
Wel al weer een hele tijd geleden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Onderweg van Rotterdam Blaak naar Gorinchem. Op Blaak was ik met de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] van 11:14 vertrokken, iets te laat omdat de Benelux naar Brussel over spoor 3 werd gestuurd.

Voor binnenkomst in Dordrecht stonden we opeens naast de sprinter naar Breda te wachten, waarna we zes minuten hebben moeten wachten tot we mochten binnenrijden op spoor 4. Wat bleek, op spoor 5 stond die Beneluxtrein weer, maar de locomotief was foetsie. Het informatiesysteem kon het niet helemaal handelen, want op spoor 5 stond de trein naar Vlissingen aangekondigd en op spoor 4 de Benelux terwijl dat dus precies andersom was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Afgelopen maandag ben ik een dagje meegeweest op de bus in de regio Ijsselmond. Als ik vanaf Zwolle naar Breda ga, reis ik normaalgesproken via Utrecht. Maar ik besloot voor de verandering maar eens de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] rechtstreeks te nemen. Dus zodoende nam ik plaats in de 3673. Ter hoogte van Olst kwam het bericht dat er een persoonsaanrijding bij Velp had plaatsgevonden. Dus op Deventer overgestapt om alsnog via Utrecht te reizen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door gliderfighter »

Maandag bij de kruising busbaan-weg bij Knooppunt Noord te Schiphol is de gehele zijkant van een gelede bus eraf gereden door een vrachtwagen. Vandaag maakte ik het zelf mee, een vrachtwagem trok op en merkte de rode stoplichten niet op en kwam op 1,5m na vol remmen tot stilstand. Was dit niet gebeurd was ik er niet ongeschonden vanaf gekomen.
Helaas rijden veel dumpers nu op de wegen door de baanvernieuwing op Schiphol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Vanochtend werd ik redelijk vroeg wakker met een schitterende zonsopkomst, dus besloot ik met de hond te gaan wandelen in Scheveningen. Nu was de hond nog nooit met de trein geweest, dus dat was het eerste stukje even spannend, maar al na één station lag ze rustig op de vloer en na de strandwandeling sliep ze zelfs in de tram en in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door trolly »

Bee schreef:...sliep ze zelfs in de tram en in de trein.
Niet erg enthousiast over het openbaar vervoer, dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten