De Mol (2016)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Spoiler: show
Nee, Hanne verdenk ik echt niet. In de Taxi komt Hanne uiteindelijk met het Planetarium terwijl Cathy vervolgens nog flink probeert haar op andere gedachten te brengen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Wubbo »

Goed, nu weten we dus nog niets. Tim en Annemiek zitten allebei op Klaas, Klaas zit op Tim. Ik blijf bij mijn voorspelling:
Wubbo schreef: Dan wordt Annemieke de winnaar en Tim de verliezer in de finale.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Vinny »

Juist omdat de kandidaten nu allebei weten wie de mol is, wordt er ineens veel meer geld naar binnen geharkt. Dat is denk ik ook wel echt het verschil met vorig jaar toen de kandidaten het nog niet wisten en bovendien sommige kandidaten gingen "mollen" om anderen op een dwaalspoor te brengen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Nr. 5 staat online:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Spoiler: show
Niet heel veel wijzer geworden, wel een leuke aflevering! Ik blijf op Cathy en ze zit er nog steeds in :)
Het lijkt eigenlijk wel of het meer om de spellen, de kandidaten en de reis gaat. Soms moet ik er echt bewust bij gaan nadenken 'oh ja, er was ook nog een mol bij!' Ik kan ook niks aan verborgen aanwijzingen ontdekken, maar misschien zijn die er ook wel niet en is de Nederlandse versie gewoon erg ver doorontwikkeld omdat het er elk jaar was.
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Frank »

Ik vind het wel erg leuk om te volgen :) . Sommige dingen lijken meer op de oudste Nederlandse seizoen, wat natuurlijk absoluut geen minpunt is :wink: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

De Belgische versie is wat meer basic. Geen jokers en vrijstellingen in alle kleuren van de regenboog bijvoorbeeld en ook de pot is niet fysiek aanwezig in het spel. Daarnaast is de montage anders, in Nederland wordt al tijdens de opdrachten teruggeblikt door de kandidaten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

In de vooruitblik naar volgende week lijkt het er toch echt op dat Gilles (presentator dus) jokers in zijn hand heeft. Hij zegt er ook bij 'dit kan het verschil maken tussen blijven of vertrekken'.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Nou, ze spelen in iedergeval een minder prominente rol dan in de Nederlandse versie :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Z2N »

Nou, Klaas. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Hainje »

Spoiler!!!!!!
🍉
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door MdJ »

Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Hainje »

Ja eh da telt nie!!!1! xoxoxo
🍉
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door albertjan96 »

Ik snapte de meerwaarde van een live-finale niet zo. Het grootste deel van de aflevering sta je alleen maar buiten in de kou naar een scherm te kijken...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

huibe schreef:Dat werd ook al gedacht bij de klim opdracht toen er slechts 1500 (?) uit de kist werd gehaald.
Bleek dus een molactie te zijn met een extra sleutel. Vind op die manier mollen te makkelijk en niet leuk want het is in de montage ook volledig uit beeld gebleven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Mja, het bekend maken van de molacties is altijd wel een anticlimax.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Is de nieuwe Vlaamse er al? Ben aan het zoeken op youtube maar kan hem nog niet vinden..

Edit: oh, ik zie nu pas dat het op maandagavond wordt uitgezonden.. ik dacht in het weekend omdat JWM het vaak op maandag postte :P Nog even wachten :)
Ik doe ook maar wat
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door BR628 »

Je kan de aflevering alleen zien als je de link hebt, dus 'gewoon' ff vinden op youtube is er niet bij volgens mij. Of doe ik wat verkeerd?

Sowieso hulde voor de Vlaamse mol-serie. Veel leuker dan de Nederlandse m.i.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Op de officiële site van het programma (https://demol.vier.be) staan de afleveringen gewoon online, als filmpje op YouTube.

Hier is nummero 6:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Oh. TUURLIJK kan het zo makkelijk zijn :')

Gauw kijken :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Cathy staat nog bij het bootje. De telefoon gaat over en ze doet niks. Dat hóórt ze toch? En je zag haar duidelijk reageren bij die koptelefoonopdracht... dat lijkt me trouwens echt slopend om daarbij de Mol te zijn :shock:
Die metrorun-opdracht was wel gaaf :D En ik ga die even nog een keer kijken want ik meen een verborgen aanwijzing te hebben gezien.
Spoiler: show
Bruno eruit verwachtte ik wel een beetje. En iedereen zit op Cathy, maar hij begon te twijfelen.. en ligt er dus uit. Of heb ik nou gewoon last van tunnelvisie? Klaas heb ik immers ook niet gezien omdat ik me aan één hint vasthield..
Edit: mjeh, vals alarm denk ik over de verborgen aanwijzing. Presentator-Gilles staat in de metro om iedereen op te halen. Boven hem hangt een advertentie met de tekst 'El candidato que está en boca de todos'. Dat betekent 'de kandidaat die op ieders lippen ligt'. En volgens mij is het een reclame over een drank.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De Mol (2016)

Bericht door Aking »

Ook bestaande advertenties kunnen daar natuurlijk bewust zijn opgehangen/in beeld gebracht. Zodat iedereen denkt "mjah dat zal wel niks zijn, want dat is gewoon een advertentie van X" (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

In NL hebben we WIDM nu al voor het zestiende jaar achter elkaar gehad dus het is eigenlijk ook niet zo gek dat de verborgen aanwijzingen inmiddels ridicuul doordacht zijn (die tekentjes op de muur in het klooster, komaan :') ).
Maar ik zat nu toch weer even te denken.. wat zou het wél kunnen zijn, als het toch echt is? De kandidaat die op ieders lippen ligt? Bij de koptelefoonopdracht kwam Cathy meteen over ieders lippen, iedereen begon met haar aan te spreken.. behalve Cathy zelf, die raaskalde maar wat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Mol (2016)

Bericht door Meltrain »

Extra beelden van de Vlaamse Mol:
https://www.youtube.com/watch?v=08NrmygHT0Q
Spoiler: show
:')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Hijsfijn _O-
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten