Thalys lanceert budget-optie Izy
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Ja, maar snelheid is relatief; als een voertuig een constante snelheid gaat voel je er niks van, maar bij een versnelling/afremming lijkt me het juist lastig als je staat (vandaar ook dat tijdens het opstijgen mensen moeten blijven zitten)
Ik heb geen onderschrift
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Ik ken de stad als een redelijk grote stad, maar het valt inderdaad wel mee, volgens de wiki maar 50.000 inwoners. Toch lijkt me de vervoersvraag wel iets groter dan twee treinen per dag ;)reisthijs schreef:We hebben het over twee treinen per dag, op rustige tijdstippen. Daar ga je niks voor verbouwen, die rijd je alleen als er nog ergens plek over is.Vinny schreef:Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
Op die paar momenten dat Izy rijdt is er blijkbaar nog wel wat ruimte.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
We praten hier wel over TGVs, hè. Hoogeveen (50000 inwoners) zou al blij zijn met een IC...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Je moet een gemeente en de plaats niet door elkaar halen..
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Oké, de plaats Hoogeveen heeft 39.000 inwoners, Arras heeft er 41.000.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs). Bovendien heeft de agglomeratie van Arras 105.000 inwoners, dat zijn er meer dan Leeuwarden, of Goes, Vlissingen en Middelburg bij elkaar. En al deze plaatsen hebben ten minste twee keer per uur een directe sneltrein.
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Oh ja, maar geheel off-topic, Arras is onvergelijkbaar fraaier dan Hoogeveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Als ze het in Arras vooral om spitstreinen gaat snap ik jouw ophef over de Izy niet? Die rijdt nu juist buiten de spits.Z2N schreef:Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Thalys lanceert budget-optie Izy
Toch nog maar een lesje Franse basisdienstregeling: In Frankrijk wordt een 'basisdienst' gezien als een dienst die tussen een provincieplaats en een grotere plaats minimaal drie keer per dag rijdt, in de ochtendspits, in de middag en in de avondspits. Mocht er in de spits meer dan één trein gevuld kunnen worden worden er aan de randen van de spits extra treinen toegevoegd, daarna wordt er pas gekeken naar treinen op overige momenten. Die middagtrein is echter wel een belangrijk deel van de basisdienst.
Arras vraagt om een verbeterde verbinding met Lille, nadat een eerdere aansluiting met het kleinere Calais leidde tot een ware boom in het aantal reizigers. Veel verbindingen zijn daar dan ook overbelast, met (en dus niet voor het eerst met Izy!) stelselmatig staanplaatsen. In mijn ogen is deze eis niet onterecht, met een verkorting van de reistijd tot 21 minuten wordt de plaats feitelijk een deel van de agglomeratie van Lille, wat in deze oude mijnplaats niet negatief zou zijn.
Arras vraagt om een verbeterde verbinding met Lille, nadat een eerdere aansluiting met het kleinere Calais leidde tot een ware boom in het aantal reizigers. Veel verbindingen zijn daar dan ook overbelast, met (en dus niet voor het eerst met Izy!) stelselmatig staanplaatsen. In mijn ogen is deze eis niet onterecht, met een verkorting van de reistijd tot 21 minuten wordt de plaats feitelijk een deel van de agglomeratie van Lille, wat in deze oude mijnplaats niet negatief zou zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten