Thalys lanceert budget-optie Izy

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door sirvinniei »

Ja, maar snelheid is relatief; als een voertuig een constante snelheid gaat voel je er niks van, maar bij een versnelling/afremming lijkt me het juist lastig als je staat (vandaar ook dat tijdens het opstijgen mensen moeten blijven zitten)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:
Vinny schreef:Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
We hebben het over twee treinen per dag, op rustige tijdstippen. Daar ga je niks voor verbouwen, die rijd je alleen als er nog ergens plek over is.

Op die paar momenten dat Izy rijdt is er blijkbaar nog wel wat ruimte.
Ik ken de stad als een redelijk grote stad, maar het valt inderdaad wel mee, volgens de wiki maar 50.000 inwoners. Toch lijkt me de vervoersvraag wel iets groter dan twee treinen per dag ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door baladid »

We praten hier wel over TGVs, hè. Hoogeveen (50000 inwoners) zou al blij zijn met een IC...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Klaasje »

Je moet een gemeente en de plaats niet door elkaar halen..
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door baladid »

Oké, de plaats Hoogeveen heeft 39.000 inwoners, Arras heeft er 41.000.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Z2N »

Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs). Bovendien heeft de agglomeratie van Arras 105.000 inwoners, dat zijn er meer dan Leeuwarden, of Goes, Vlissingen en Middelburg bij elkaar. En al deze plaatsen hebben ten minste twee keer per uur een directe sneltrein. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door isadora »

Oh ja, maar geheel off-topic, Arras is onvergelijkbaar fraaier dan Hoogeveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door reisthijs »

Z2N schreef:Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs).
Als ze het in Arras vooral om spitstreinen gaat snap ik jouw ophef over de Izy niet? Die rijdt nu juist buiten de spits.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Bericht door Z2N »

Toch nog maar een lesje Franse basisdienstregeling: In Frankrijk wordt een 'basisdienst' gezien als een dienst die tussen een provincieplaats en een grotere plaats minimaal drie keer per dag rijdt, in de ochtendspits, in de middag en in de avondspits. Mocht er in de spits meer dan één trein gevuld kunnen worden worden er aan de randen van de spits extra treinen toegevoegd, daarna wordt er pas gekeken naar treinen op overige momenten. Die middagtrein is echter wel een belangrijk deel van de basisdienst.

Arras vraagt om een verbeterde verbinding met Lille, nadat een eerdere aansluiting met het kleinere Calais leidde tot een ware boom in het aantal reizigers. Veel verbindingen zijn daar dan ook overbelast, met (en dus niet voor het eerst met Izy!) stelselmatig staanplaatsen. In mijn ogen is deze eis niet onterecht, met een verkorting van de reistijd tot 21 minuten wordt de plaats feitelijk een deel van de agglomeratie van Lille, wat in deze oude mijnplaats niet negatief zou zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten