Mag ik even kwijt #188

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Aking »

:') :X -o-
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door dylanwild94 »

JeffreyMeijer schreef:Guttegut. Het lijkt wel Somda te worden op deze manier -o- :roll:
+1
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Z2N »

In plaats van te klagen, is het niet misschien beter om het argument 'ik heb autisme dus...' achterwege te laten? Als je meedoet aan een debat en je begrijpt iets niet, antwoord dan gewoon niet of stel een vraag. Op die manier voorkom je dit soort verhitte debatten... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door JWM »

Hainje schreef:Pfff, ik heb anders zelf ook autisme hoor.
Maar goed, ik pik het signaal van die plaatjes bij deze op en zal ze achterwegen laten als daar kennelijk zoveel irritatie over ontstaat.
Gewoon met mate. Zo moeilijk is het niet. Dat autismeplaatje heb ik de laatste tijd iets te vaak langs zien komen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:In plaats van te klagen, is het niet misschien beter om het argument 'ik heb autisme dus...' achterwege te laten? Als je meedoet aan een debat en je begrijpt iets niet, antwoord dan gewoon niet of stel een vraag. Op die manier voorkom je dit soort verhitte debatten... (A)
De reden dat ik dat plaatje postte is omdat mensen met autisme sommige subtiele dingen (zoals een ;) achter een bericht) niet goed begrijpen. Dus ik klaag verder niet, ik probeerde de boel juist wat te verklaren. Maar goed, kennelijk zit ik op een ander denkniveau dan jullie ofzo. Heb verder ook weinig zin om hier verder aandacht te besteden, voor diepgravende discussies moet ik in ieder geval niet hier zijn dat heb ik inmiddels wel in de gaten.
JWM schreef:Gewoon met mate. Zo moeilijk is het niet. Dat autismeplaatje heb ik de laatste tijd iets te vaak langs zien komen.
Oh had zelf de indruk dat het wel meeviel met de frequentie van dat plaatje.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Z2N »

Hainje schreef:
Z2N schreef:In plaats van te klagen, is het niet misschien beter om het argument 'ik heb autisme dus...' achterwege te laten? Als je meedoet aan een debat en je begrijpt iets niet, antwoord dan gewoon niet of stel een vraag. Op die manier voorkom je dit soort verhitte debatten... (A)
De reden dat ik dat plaatje postte is omdat mensen met autisme sommige subtiele dingen (zoals een ;) achter een bericht) niet goed begrijpen. Dus ik klaag verder niet, ik probeerde de boel juist wat te verklaren. Maar goed, kennelijk zit ik op een ander denkniveau dan jullie ofzo. Heb verder ook weinig zin om hier verder aandacht te besteden, voor diepgravende discussies moet ik in ieder geval niet hier zijn dat heb ik inmiddels wel in de gaten.
De reden dat ik het vroeg was omdat ik zelf niet autistisch ben, maar wel een aantal mensen ken die er last van hebben. Ik pas echter mijn gedrag er niet op aan, en ik heb het gevoel dat normaal doen en geen dubbele maatstaven gebruiken ervoor zorgt dat zaken soepeler lopen. Dus, in het kader van de diepere discussie: moeten we niet gewoon stoppen met dubbele maatstaven proberen aan te houden, en eenieder die wat wil zeggen in mag ik even kwijt de mogelijkheid geven om datgene kwijt te kunnen laten? :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door JWM »

Even voor de helderheid waarmee deze hele kwestie begon, met dit bericht (viewtopic.php?p=431634#p431634) doel ik op Aking en niet op ArrivaBas.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:
Hainje schreef:
Z2N schreef:In plaats van te klagen, is het niet misschien beter om het argument 'ik heb autisme dus...' achterwege te laten? Als je meedoet aan een debat en je begrijpt iets niet, antwoord dan gewoon niet of stel een vraag. Op die manier voorkom je dit soort verhitte debatten... (A)
De reden dat ik dat plaatje postte is omdat mensen met autisme sommige subtiele dingen (zoals een ;) achter een bericht) niet goed begrijpen. Dus ik klaag verder niet, ik probeerde de boel juist wat te verklaren. Maar goed, kennelijk zit ik op een ander denkniveau dan jullie ofzo. Heb verder ook weinig zin om hier verder aandacht te besteden, voor diepgravende discussies moet ik in ieder geval niet hier zijn dat heb ik inmiddels wel in de gaten.
De reden dat ik het vroeg was omdat ik zelf niet autistisch ben, maar wel een aantal mensen ken die er last van hebben. Ik pas echter mijn gedrag er niet op aan, en ik heb het gevoel dat normaal doen en geen dubbele maatstaven gebruiken ervoor zorgt dat zaken soepeler lopen. Dus, in het kader van de diepere discussie: moeten we niet gewoon stoppen met dubbele maatstaven proberen aan te houden, en eenieder die wat wil zeggen in mag ik even kwijt de mogelijkheid geven om datgene kwijt te kunnen laten? :Y
Hier ben ik het wel mee eens. Ik zelf heb PPD-NOS en ben door mijn ouders niet anders behandeld dan ieder ander kind dat ze kregen.
Blijf gewoon jezelf als je te maken krijg met iemand die een aandoening heb in het autistischspectrum en accepteer die persoon gewoon in hoe hij is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Aking »

JWM schreef:Even voor de helderheid waarmee deze hele kwestie begon, met dit bericht (viewtopic.php?p=431634#p431634) doel ik op Aking en niet op ArrivaBas.
Wel mooi dat er welgeteld VIER smileys in mn bericht staan, maar dat ik dan degene ben die niet in staat is juist te interpreteren :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Durashift »

Aking schreef:
JWM schreef:Even voor de helderheid waarmee deze hele kwestie begon, met dit bericht (viewtopic.php?p=431634#p431634) doel ik op Aking en niet op ArrivaBas.
Wel mooi dat er welgeteld VIER smileys in mn bericht staan, maar dat ik dan degene ben die niet in staat is juist te interpreteren :')
Eens. Aan de andere kant.. jij kon ook even op je 'handen gaan zitten'.. Je had hier dat, persoonlijk gerichte, bericht niet hoeven schrijven.. toch?

Wat JMW in het A'dam regio draadje schreef, las ik als 'een schot voor open doel'.

Wat was voor jou, Aking, de reden om hier, in dit draadje, daarop door te gaan?

Het zit, voor mij, op de grens van plagen / pesten..
Ik lees het als buitenstaander en doe er verder weinig mee.. maar ik kan mij voorstellen dat jullie beiden een andere relatie tot elkaar hebben en dan is zo'n opmerking misschien niet zo handig.. Het voegt weinig toe, toch?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door dylanwild94 »

Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Durashift »

bjorn keith schreef:Dat ik sinds kort een YouTube kanaal heb voor mijn pianomuziek. Ik speel inmiddels zo'n 9 jaar piano met veel plezier en het leek me leuk om af en toe is wat te delen via YouTube filmpjes. :D Ik speel hoofdzakelijk klassieke muziek, maar niet alleen maar. Op onderstaande link is mijn kanaal te vinden:

https://www.youtube.com/channel/UCHcee2 ... tP7N_MVfTw
Leuk dat je dit op beeld zet. Succes ermee.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door ArrivaBas »

Ik had gisteren voor het eerst beeld in mijn livestream van Train Fever :D ! Wat ben ik toch een kneus in OBS :') ...
Wie benieuwd is en gisteren gemist heeft, kom op 8 april nog es kijken op Twitch.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

Hoera, ik heb een woning *O* Over hooguit een maandje zal ik definitief de IJssel oversteken om eindelijk op mezelf te gaan wonen *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Ardan »

Gefeliciteerd en alvast een welkom aan de goede kant van de IJssel *O*
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door waldo79 »

Gefeliciteerd met je eigen honk :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

Thnx :pos:
@Ardan: Het grappige is dat ik mijn vorige stagebegeleider zat te plagen met dat ze aan de verkeerde kant van de IJssel woonde, nu kom ik in dezelfde plaats te wonen :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Hoera, ik heb een woning *O* Over hooguit een maandje zal ik definitief de IJssel oversteken om eindelijk op mezelf te gaan wonen *O*
Gefeliciteerd!! *bus*
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:Het grappige is dat ik mijn vorige stagebegeleider zat te plagen met dat ze aan de verkeerde kant van de IJssel woonde, nu kom ik in dezelfde plaats te wonen :mrgreen:
Ha, jullie maken die grap dus ook al :D
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Michael »

Ronaldussen schreef:Hoera, ik heb een woning *O* Over hooguit een maandje zal ik definitief de IJssel oversteken om eindelijk op mezelf te gaan wonen *O*
Gefeliciteerd *O*
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door JWM »

Aking schreef:
JWM schreef:Even voor de helderheid waarmee deze hele kwestie begon, met dit bericht (viewtopic.php?p=431634#p431634) doel ik op Aking en niet op ArrivaBas.
Wel mooi dat er welgeteld VIER smileys in mn bericht staan, maar dat ik dan degene ben die niet in staat is juist te interpreteren :')
Je had er nog 58 smileys achter kunnen zetten, op het moment dat je het hier nog eens gaat behandelen nadat je er daar al 2x op in was gegaan snap je duidelijk de bedoeling ervan niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Meltrain »

Vandaag is het al weer op de dag af exact 8 jaar geleden dat ik (en vele anderen ;) ) hier lid werden. Een mooi moment dus voor mijn 10.000e bericht. :)

Ik hoop nog lang lid te blijven van dit forum en ik hoop ook nog vele berichten te plaatsen, maar tegelijkertijd hoop ik ook dat de leuke sfeer, die we een beetje kwijt zijn, weer terugkomt. Als we allemaal nou iets aardiger tegen elkaar zijn en tegelijkertijd geen hele privé-discussies uitvechten op het forum, help dat de sfeer al enorm.
Aan de andere kant helpt het ook, vooral bij mensen met Autisme (waartoe ik zelf overigens ook behoor), om even tien tellen na te denken of je een bericht echt wilt schrijven. Dit voorkomt een hoop mogelijke irritaties bij andere forummers.

Hoe dan ook: ik zie de toekomst van OVNL met vertrouwen tegemoet en ik wil zelf ook nog lang mijn bijdrage leveren aan dit mooie forum.

Op naar de volgende 8 jaar en 10.000 berichten! *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door AppleMoose »

@Hainje en Michael: Dank jullie wel!
@Ardan: Uiteraard ;) Beetje rivaliteit hoort erbij :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Milco »

Gefeliciteerd Ronaldussen! *O*
Meltrain schreef:Vandaag is het al weer op de dag af exact 8 jaar geleden dat ik (en vele anderen ;) ) hier lid werden. Een mooi moment dus voor mijn 10.000e bericht.
Je hebt vast niet gepland om op deze dag je 10.000e bericht te posten? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #188

Bericht door Daniel »

Ik vond het een mooiere dag voor m'n 23363ste bericht anders :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten