OVer je reiservaringen in maart 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Vanochtend werd ik redelijk vroeg wakker met een schitterende zonsopkomst, dus besloot ik met de hond te gaan wandelen in Scheveningen. Nu was de hond nog nooit met de trein geweest, dus dat was het eerste stukje even spannend, maar al na één station lag ze rustig op de vloer en na de strandwandeling sliep ze zelfs in de tram en in de trein.
Wanneer was jij in Scheveningen? Ik was daar van 11:30 tot 14:00.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Van 10:05 tot 11:28.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ArrivaBas »

Zijn wij elkaar net misgelopen :wink: . Mijn ouders vonden het namelijk ook leuk om naar Scheveningen te rijden. En natuurlijk ging onze hond ook mee *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

ArrivaBas schreef:Zijn wij elkaar net misgelopen :wink: . Mijn ouders vonden het namelijk ook leuk om naar Scheveningen te rijden. En natuurlijk ging onze hond ook mee *O*
Ik was vandaag aan het touren met de bus door den haag. Ik was rond 13:00 op de pier met mijn ouders.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

Ben ik nou de enige die in m'n achtertuin naar het strand gaat?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hendrik »

Dat heet een zandbak... :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ArrivaBas »

busfanNL schreef:
ArrivaBas schreef:Zijn wij elkaar net misgelopen :wink: . Mijn ouders vonden het namelijk ook leuk om naar Scheveningen te rijden. En natuurlijk ging onze hond ook mee *O*
Ik was vandaag aan het touren met de bus door den haag. Ik was rond 13:00 op de pier met mijn ouders.
Wit/zwarte (pasgetrimde) shih tzu gezien? Dan is dat mijn hond.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

Helaas niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ArrivaBas »

Iedereen gaat op zondag naar Scheveningen hier... En ze lopen elkaar allemaal mis. :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door busfanNL »

Ja. Je kon me herkennen aan mijn felblauwe jas en mijn s4 mini met blauw hoesje.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door huibe »

Zal ik dan maar alvast melden dat ik aanstaande zaterdag in Scheveningen te vinden ben. Maar zonder hond en niet op het strand of boulevard.

Plaats van handeling Sportpark Houtrust.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Dat heet een zandbak... :P
Gelukkig niet, dat noem je zijpe en/of Oosterschelde. :wink:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hendrik »

Haha, snapte ik wel hoor! :wink:

Vanmorgen tegen half 8 was Zuidplein Hoog (Rotterdam) niet bereikbaar. Het leek erop dat iemand was aangereden door een RET-bus. In elk geval werd de weg aldaar versperd. Bussen gingen via de 'parkeerroute' naar Zuidplein 'Laag'.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Centraal viel de IC Direct van 17:54 naar Amsterdam uit. Op het spoor 11 daarnaast stond wel alvast de IC Direct van 18:09 naar Amsterdam klaar, waar de reizigers dan maar in gingen zitten. Totdat er rond 17:39 de 954 nog maar even voor werd gezet, die ging toch niet naar Breda rijden. Ik ben toch heel benieuwd welke trein nu om 18:09 naar Amsterdam is gereden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

In Amsterdam viel die van 18:10 (en alles daarna) uit. Uiteraard werden mensen verwezen naar de sprinter naar hoofddorp van 18:13, want waarom zou je ze naar de qua comfort vergelijkbare thalys van 18:17 sturen :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Z2N »

Ik kan me voorstellen dat ze bij de marechaussee niet echt staan te springen om dat idee... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Want?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Z2N »

Als zomaar jan en alleman zonder kaartje met naam op een internationale trein gaat zitten in de richting van een land in noodtoestand, is dat niet heel erg geruststellend. De normale situatie is ook niet compleet veilig, maar ik kan me voorstellen dat men dit liever niet heeft.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Hainje »

Noodtoestand? Nog steeds? Mijn God, demagogie regeert nog steeds in Frankrijk/Parijs zo te merken. :')
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Z2N »

Ik heb voor mijn kaartjes voor het Majestic Casual-festival in het Palais de Tokio begin juni ook gewoon een lijst met te nemen veiligheidsmaatregelen gekregen, de Vigipirate-maatregelen staan namelijk nog steeds op maximaal (alerte Attentat). De protesten van afgelopen woensdag tegen de hervorming van het arbeidsrecht waren de eerste grote protesten (meer dan 100.000 mensen op straat) sinds de aanslagen van november, voor Franse begrippen was dat een enorm lange periode.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Als zomaar jan en alleman zonder kaartje met naam op een internationale trein gaat zitten in de richting van een land in noodtoestand, is dat niet heel erg geruststellend. De normale situatie is ook niet compleet veilig, maar ik kan me voorstellen dat men dit liever niet heeft.
Ja want je komt ook absoluut niet zonder kaartje de thalys in... :')

Een week of 2 geleden in Lille geweest en welgeteld 0 controle gehad... En die controle terug was ook best een wassen neus, uiteraard weigerde het veiligheidspersoneel ook maar een woord in het niet Frans te spreken, maar een vierkantsleutel en divers gereedschap was geen enkel probleem... :') :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Meltrain »

De 2827 rijdt niet en de 527 rijdt met 7 bakken ICM. Conclusie: reeds vanaf Rtd staan de gangpaden vol (of in elk geval in mijn bak). :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ArrivaBas »

Aking schreef:In Amsterdam viel die van 18:10 (en alles daarna) uit. Uiteraard werden mensen verwezen naar de sprinter naar hoofddorp van 18:13, want waarom zou je ze naar de qua comfort vergelijkbare thalys van 18:17 sturen :X
Vergeet niet dat je voor een Thalys officieel een plaats moet reserveren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Ja dus? NS moet officiëel die ICD ook gewoon laten rijden... Hun verneuken de boel (om wat voor reden dan ook), dan lossen hun het ook maar zo goed mogelijk voor mij, de reiziger/klant(!) op.

Als ik dus een toeslag heb betaald voor een hogesnelheidstrein, dan wil ik dus met een andere hogesnelheidstrein, en NIET eerst met een fokking stoptrein (of sprinter, whatsinthename) en dan ook nog moeten overstappen op een andere trein ergens onderweg :N :roll: -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

In Gouda is al sinds vanochtend spoor 10 buiten gebruik. De intercity's naar Den Haag gaan van spoor 8 en de Sprinters naar Den Haag gaan van spoor 11.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten