De Mol (2016)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Nr. 7:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Mooie en spannende aflevering. Vraag me wel af of hoe de Belgische dierenbescherming naar dit programma kijkt. In een eerdere aflevering moesten lama's het al ontgelden, nu kreeg ik toch wel medelijden met een gans :P
Spoiler: show
Hanne en Gilles halen veel geld binnen terwijl het weer uitgerekend Cathy is die bij de vogelspot opdracht de teller op 0 zet. Cathy blijft dus erg verdacht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Ik denk precies hetzelfde :D En inderdaad, dat van Cathy was me ook opgevallen.. het kan gewoon niet anders of zij is de Mol.
Spoiler: show
Stijn :cry:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De Mol (2016)

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:
Spoiler: show
Stijn :cry:
Huilen idd. :cry:

Toch blijft het iets knulligs hebben, deze serie. Ik heb het idee dat er niet echt gemold is, dat opdrachten echt falikant zijn mislukt door toedoen van iemand. Dan was het eerder de hele groep die faalde...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Het was zeker in het begin ook niet dat ik wist dat Cathy de Mol is, maar puur omdat de anderen het níét konden zijn :P En als je er dan een beetje op gaat letten dan zie je het echt wel :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Vanavond de finale *O*
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Misschien rekken ze het nog een weekje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De Mol (2016)

Bericht door Hainje »

Je weet het nooit met die Belgen.
🍉
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De Mol (2016)

Bericht door MdJ »

Niets is wat het lijkt :D
Bij twijfel: gebruik beton.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Hij staat online:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De Mol (2016)

Bericht door MdJ »

JWM schreef:Hij staat online:

[youtubelinkje]https://www.youtube.com/watch?v=b1MdwrOgrpM[/youtubetubelinkje]
Oke, dat had ik echt niet verwacht :o :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Mijn complimenten voor de makers :Y
Spoiler: show
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Heel benieuwd naar de aflevering van volgende week want Gilles heeft wel erg veel geld binnen gebracht. Of is dat alleen maar beeldvorming omdat hij zo vreselijk fanatiek is?
Cathy erg sterke kandidaat!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Wauw, wat was dit een fantastische serie! Ik verheug me nu al op volgend seizoen!
Spoiler: show
Okee, ik heb Gilles een aantal keren verdacht maar de laatste tijd zat ik echt op Cathy, had niet gedacht dat Gilles het echt zou zijn. Toen zij de winnaar bleek ging ik even heel snel na 'maar wie dan wel?' Ik kwam er niet zo snel uit want ook Hanna vond ik vaak verdacht. Topfinalisten, geweldige Mol en een verdiende winnaar!
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De Mol (2016)

Bericht door MdJ »

Ik vond het lastig om te benoemen, maar volgens mij kan ik wel een beetje verwoorden.

Er werd wat meer uitgelegd. Ook de opdrachten, hoe de opdrachten eigenlijk moeten worden uitgevoerd werd wat meer uitgelegd.

Daar waar in Nederlandse versie wat meer groepsopdrachten waren: met de hele groep dezelfde opdracht doen, was de Belgische versie wat meer individuele opdrachten. Daarnaast waren er best veel Huis-Tuin en Keuken opdrachten (zoals het laatste raadsel van Gilles met waarheid/liegen, de pijlen bij Gilles vs Stijn over de vrijstelling, de eerste opdracht met het lint en het flesje drinken)

Daarnaast waren er nogal wat vertrouwens-opdrachten: vrijstellingkooi en sleutel, en de hangen aan de brug-opdracht. In de Nederlandse versie heb je aar niet zo veel.

Naast de hogere geldbedragen, werd de groep ook vaak in tweeën gesplitst die totaal andere opdrachten kregen die in eerse instantie niets met elkaar te maken hadden (penalties schieten + andere opdracht).

Ik zie veel verschil, maar weet nog niet of ik het eigenlijk beter vind in de NL-versie of juist de BE-versie. :oops:

Wel leuk dat de kandidaten zo fanatiek waren, ook als de TV erbij was. Was duidelijk dat de kandidaten heel erg voor hun zelf gingen en de opdrachten wilden laten slagen, in plaats van zichzelf verdacht te maken.
Bij twijfel: gebruik beton.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Ik heb het een aantal jaren niet bijgehouden in Nederland, maar is er ooit zo'n geniale mol geweest als Gilles?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

De Nederlandse opdrachten zijn ook minder spectaculair, want STEL JE VOOR dat die halve BN'ers wat overkomt!
Ik vind beide versies erg leuk, de Nederlandse is wat spannender gemaakt. Maar hier wordt het spel wel op een totaal andere manier gespeeld (vooral jezelf verdacht maken om anderen op een dwaalspoor te brengen). In de Vlaamse versie is men vooral erg fanatiek, dat spreekt me erg aan. Je kijkt naar een écht spel in plaats van een toneelstuk.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

In de Vlaamse versie is men vooral erg fanatiek, dat spreekt me erg aan. Je kijkt naar een écht spel in plaats van een toneelstuk.
Je kijkt nooit helemaal naar 'echt spel', want er zit nog een complete crew omheen. Zo had je bijvoorbeeld vorige week dat Gilles en Hanne langs de vogelspothut moesten sluipen. Daar loopt ook gewoon een cameraploeg achteraan...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Haha, daar moest ik toen ook even aan denken, dat het best lullig zou zijn als ze door de cameraman werden opgemerkt :P
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Voor wie er geen genoeg van kan krijgen, het laatste uurtje van de Vlaamse mol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Je bent er wel heel snel bij, ik zat ook al de site in de gaten te houden :P
Zelf begon ik vooral bij die bedevaart aan Gilles te twijfelen want hij kende alles wel érg snel uit zijn hoofd. Gauw kijken wat hij allemaal geflikt heeft :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De Mol (2016)

Bericht door Ardan »

Leuk al die kijkjes achter de schermen!
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Mol (2016)

Bericht door JWM »

Zowel Stijn als Bruno zaten op Cathy in de cruciale fase van het spel. Heeft ze slim gespeeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten