Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Even een vraagje: blijven de wensbussen rijden?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, dat had ik wel gelezen dat Arriva daarmee doorging.busfanNL schreef:Even een vraagje: blijven de wensbussen rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva neemt de treinen over van Veolia (dat is verplicht) maar ze hebben er veel meer nodig voor de nieuwe concessie.CamilleKreemers schreef:Arriva kan toch materieel overnemen van Veolia?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Heeft Limburg dan HOV-lijnen?regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja en dacht ook Venlo - Panningen - Weert - Hasselt. Of in ieder geval die wilt Arriva invoeren. En gaan ze eindelijk die lelijke haltepaaltjes weghalen in Limburg of moet Arriva die ook gaan gebruiken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Of laat Arriva eens gek doen en de Volvo 7900 te bestellen voor de stad- en streek. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Doe dat maar niet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er zijn ook betere zetels te krijgen in Volvo's 7900 (denk ik). Kijk maar naar die streekgeledes van Veolia Brabant .Michael schreef:Doe dat maar niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wat is er mis met de 8900 voor chauffeurs dan?Michael schreef:Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
Ik hoop echt dat die haltepalen weg gaan, als er iets onduidelijk is zijn die het wel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die dingen zijn van Veolia, en ze zijn inderdaad onpraktisch, die palen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Toen ik in limburg was heb ik een hele paal twee keer rond gelopen voordat ik de goeie dienstregeling had gevonden. :')
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik heb twee vragen:
1. Komen er sprinter (city) busjes?
2. Ik heb geruchten gehoord dat TCR als onderaannemer gaat rijden in de concessie Limburg. Klopt dit?
1. Komen er sprinter (city) busjes?
2. Ik heb geruchten gehoord dat TCR als onderaannemer gaat rijden in de concessie Limburg. Klopt dit?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
1. Denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Ze hebben sowieso materieel nodig voor rustige lijnen.
2. Arriva heeft bijna overal TCR als onderaannemer, dus dat zal ook wel. ;)
2. Arriva heeft bijna overal TCR als onderaannemer, dus dat zal ook wel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Plutona schreef:Heeft Limburg dan HOV-lijnen?regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?
Maak daar maar Hamont van. Volvo 8900 is inderdaad een goede kandidaat voor een HOV bus.regenmaker schreef:Ja en dacht ook Venlo - Panningen - Weert - Hasselt. Of in ieder geval die wilt Arriva invoeren.
Arriva zal nog eerder bussen van Duitse fabrikanten bestellen dan die dingen, die overigens fijner waren dat de Stadscitea's :')ArrivaBas schreef:Er zijn ook betere zetels te krijgen in Volvo's 7900 (denk ik). Kijk maar naar die streekgeledes van Veolia Brabant .Michael schreef:Doe dat maar niet.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva wilde een HOV-lijn van lijn 50 maken. Iets à la Volans dacht ik.Plutona schreef:Heeft Limburg dan HOV-lijnen?regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
Lijn 50 Maastricht - Aachen ofzo?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Onder andere de betaaltafel zit vrij ver van de chauffeur af. Vooral als je wat kleiner bent heb je daar veel last van en ze zijn hartstikke traag (Maar wellicht komt dat omdat Arriva standaard de Kick Down functie uit zet)gliderfighter schreef:Wat is er mis met de 8900 voor chauffeurs dan?Michael schreef:Zijn mooie bussen inderdaad. Voor de chauffeurs zijn ze alleen minder praktisch.regenmaker schreef:Hoop dat Arriva Volvo 8900 gaat bestellen voor de HOV lijnen. Vind ik mooie bussen. ;)
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Tafel klopt, maar als je je dashboard verzet, komt ie al tegen de tafel aan of je kan de geldlade er niet uit krijgen.
Ik heb vernomen dat de 1+2e versnelling weggehaald/uitgeschakeld zijn. Maar man man man het is toch zo een fijne bus.
Ik heb vernomen dat de 1+2e versnelling weggehaald/uitgeschakeld zijn. Maar man man man het is toch zo een fijne bus.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij gebruikt geen enkele vervoerder ronde palen, dus met het vertrek van Veolia zullen ook die palen wel verdwijnen.gliderfighter schreef:Ik hoop echt dat die haltepalen weg gaan, als er iets onduidelijk is zijn die het wel
Iets wat hier enigszins mee verband houdt is het volgende. In de nieuwe concessie wordt niet de vervoerder, maar de provincie verantwoordelijk voor de dynamische reisinformatie bij de haltes. Limburg grijpt dit moment aan om bij zo'n 170 haltes DRIS-panelen te plaatsen, die met ingang van de nieuwe concessie operationeel moeten zijn. Zie deze link voor meer informatie en een overzichtslijst met beoogde haltes voor DRIS.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zit in die haltepalen van Veolia niet ook zo'n elektronisch dingetje waarmee je de eerste bussen kan zien?
Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft heel weinig DRIS'sen, maar wel bij bijna elke bushalte zo'n klein schermpje met info over de eerstvolgende drie bussen.
Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft heel weinig DRIS'sen, maar wel bij bijna elke bushalte zo'n klein schermpje met info over de eerstvolgende drie bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij zit er in die cilinders geen digitale reisinfo. Ik kan het mis hebben, omdat ik slechts enkele bushaltes ken, en die hebben geen digitale reisinfo.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij sommige haltes zit onderin die cilinders inderdaad een klein schermpje met de vertrektijden van de eerste bus(sen) (zoals hier).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nou zijn die dingen in Zuid-Holland wel vele malen duidelijker dan die in Limburg. Laatstgenoemden tonen door hun kleine formaat alleen lijnnummer en aantal minuten en dan ook nog steeds wisselend als er meerdere lijnen komen. Bij een lijn die zich verderop de route vertakt (of waar niet alle ritten heel de route rijden) heb je er dus wat weinig aan.Bee schreef: Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft heel weinig DRIS'sen, maar wel bij bijna elke bushalte zo'n klein schermpje met info over de eerstvolgende drie bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je komt in ieder geval weer een stukje verder, maar handig is het niet nee. ;)Daniel schreef:Nou zijn die dingen in Zuid-Holland wel vele malen duidelijker dan die in Limburg. Laatstgenoemden tonen door hun kleine formaat alleen lijnnummer en aantal minuten en dan ook nog steeds wisselend als er meerdere lijnen komen. Bij een lijn die zich verderop de route vertakt (of waar niet alle ritten heel de route rijden) heb je er dus wat weinig aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva heeft een offerte opgevraagd bij TCR voor ruim 32.000 ritten maar Arriva heeft ook nog bij twee andere vervoerders een offerte opgevraagd. Welke twee vervoerders dat zijn weet ik helaas niet.busfanNL schreef:Ik heb twee vragen:
1. Komen er sprinter (city) busjes?
2. Ik heb geruchten gehoord dat TCR als onderaannemer gaat rijden in de concessie Limburg. Klopt dit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten