Diverse materieelprojecten bij NS
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welnee, die aanwezigheid van toiletten maakt niets uit. NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Was de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] ook geen kanshebber? Of ben ik dan in de war met SNG...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat argument komt met de voorgestelde dienstregeling 2017 te vervallen, SLT komt dan de Randstad nauwelijks meer uit. Een van de weinige echte voordelen voor reizigers van het knippen van verbindingen in Dordrecht en 's-Hertogenbosch.reisthijs schreef:Welnee, die aanwezigheid van toiletten maakt niets uit. NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik kan je even niet volgen, welk argument vervalt er dan?
Volgens Nedtrain zullen de Flirts in het Oosten en Zuiden van het land gaan rijden, dan zou de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] inderdaad goed kunnen. Dordrecht-Den Bosch dus ook.marvinkok schreef:Was de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] ook geen kanshebber? Of ben ik dan in de war met SNG...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De SLT-stellen komen in de dienstregeling 2017 de Randstad nauwelijks meer uit, en binnen de randstad zijn er weinig trajecten waarbij de Sprinter de enige verbinding vormt en de reis langer duurt dan benodigd is voor een trein met WC. De Flirt-stellen zullen worden ingezet op de uitlopers van series waar nu SLT naar het buitengebied rijdt, dus in Brabant, en de sprinters ten zuiden van Dordrecht. De regel "NS zet op meerdere trajecten waar je een uur of meer in de sprinter kan zitten SLT in gewoon omdat dat het handigst uitkomt." komt daarmee te vervallen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zulke trajecten zijn er dus wel in en om de Randstad, en dat blijft ook zo (dat hoeven niet per se series te zijn waar nu SLT rijdt) die regel blijft gewoon van toepassing.
Er is ook nergens gezegd dat ALLE sprinters buiten de Randstad met Flirt gaan rijden. En SLT mag heus nog wel een beetje buiten de Randstad blijven rijden, ook op uitlopers, die knips waar je het over hebt zijn alleen in het zuiden.
Er is ook nergens gezegd dat ALLE sprinters buiten de Randstad met Flirt gaan rijden. En SLT mag heus nog wel een beetje buiten de Randstad blijven rijden, ook op uitlopers, die knips waar je het over hebt zijn alleen in het zuiden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- AppleMoose
- Berichten: 6030
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als SLT straks toiletten heeft maakt het ook niet meer uit waar het straks komt te rijden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Achteraf gezien was het natuurlijk gewoon onhandig om materieel zonder toiletten aan te schaffen, maar die fout wordt nu gelukkig rechtgezet.
Iets anders: Op de Facebook-pagina van Op de Rails staat een foto van een NS-FLIRT bij de fabriek in Polen.
Iets anders: Op de Facebook-pagina van Op de Rails staat een foto van een NS-FLIRT bij de fabriek in Polen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die gelijkenis met het treinstel daarachter is wel heel duidelijk :Y maar uiteindelijk is er onder de ramen veel meer wit en minder blauw+grijs. Hopelijk komen er snel meer foto's (ook in wat mooier weer) waarover ik beter mijn oordeel kan vellen over het uiterlijk.Meltrain schreef:Achteraf gezien was het natuurlijk gewoon onhandig om materieel zonder toiletten aan te schaffen, maar die fout wordt nu gelukkig rechtgezet.
Iets anders: Op de Facebook-pagina van Op de Rails staat een foto van een NS-FLIRT bij de fabriek in Polen.
Is er al iets bekend over wanneer dit treinstel naar Nederland komt?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De laatste geruchten die ik gehoord heb was halverwege maart, dus in enkele weken. Aangezien dat stel op de foto er 'af' uitziet heb ik geen enkele reden om te denken dat het later zal zijn, eerder vroeger. Als dat zou zou zijn zou dat goed nieuws zijn, als het eerste stel vroeger komt dan gepland kan er eerder begonnen worden met de toelating, en daarna met het opleiden van het personeel. :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de toelating zijn ze al met die Rnet stellen bezig he. 'tis dus vooral opleiding wat er nodig zal zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Al dient er dan alsnog een toelating te zijn. ieder stel dient voor de toelating minimaal een x aantal kilometers storingsvrij gereden te hebben. Daarnaast zal het mij niets verbazen als ILT ook nog wel wat meer wil zien, vanwege de extra bakken. Verder zal er ook nog wel het een en ander moeten gebeuren rondom gekoppeld rijden (al dan niet in combinatie met een R-NET-stel).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ligt het aan mij of ziet het front er rondom de koplampen nog niet "af" uit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Denk dat er alleen nog logo's op moeten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
*even dweilen*
De eerste 4-delige FLIRT met nummer 2501 komt op 18 maart uit Polen naar Mt.
De eerste 3-delige FLIRT met nummer 2201 komt op 25 maart uit Polen naar Mt.
Bron: Somda
De eerste 4-delige FLIRT met nummer 2501 komt op 18 maart uit Polen naar Mt.
De eerste 3-delige FLIRT met nummer 2201 komt op 25 maart uit Polen naar Mt.
Bron: Somda
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is er ook een link naar dat betreffende topic? Want die Flirt 3 bekijken is wel leuk. :D
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Logische nummering eigenlijk ook, want de Civity's waren al voor de 2300 en 2700 aangekondigd, dan houd je alleen nog de 2200 en 2500-reeksen over, aangezien de 2800-nummers nog te recent verdwenen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wel opvallend dat voor de Rnet Flirts de nummers van de SGM-II wel opnieuw zijn gebruikt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, dat is op het moment eigenlijk de enige onlogica. En dat er niet bij 2000 maar bij 2010 is gestart is ook wat vreemd. Dan had ik nog eerder 2031-2036 verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dit worden de nieuwe NS treinen (FLIRT)
De Nederlandse Spoorwegen hebben 58 treinen van het type FLIRT bij de Zwitserse fabrikant Stadler besteld. De eerste nieuwe trein wordt binnen een paar weken in Nederland verwacht. Vanaf eind december zullen de treinen in de reizigersdienst komen.
treinreiziger.nl
treinreiziger.nl
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die Mondriaankunst maakt het interieur naar mijn mening enigszins onrustig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die kunst past juist in een mooie traditie van NS om het interieur van de treinen van moderne abstracte kunst te voorzien. Anders krijg je van die steriele inwisselbare treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind het aandeel kunst wel meevallen vergeleken de CAF sprinter.ArrivaBas schreef:Die Mondriaankunst maakt het interieur naar mijn mening enigszins onrustig.
Zelf vind ik het interieur tegenvallen als ik vergelijk met regionale vervoerders. Het is wel erg minimaal vooral in de 1. klas.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de stoelen er mooi uitzien, in elk geval beter dan SLT. Verder vind ik de stoelen van hetzelfde niveau als de stoelen uit het filmpje van Syntus.
Wel had ik bij de foto van de bakovergang bijna het idee dat het een foto van het ISS was.
Wel had ik bij de foto van de bakovergang bijna het idee dat het een foto van het ISS was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten