ProRail verliest zaak over prijsbeleid
ProRail verliest zaak over prijsbeleid
ROTTERDAM - Goederenvervoerders op het spoor moeten de mogelijkheid krijgen met spoorbeheerder ProRail te onderhandelen over tarieven.
(Lees verder...)
(Lees verder...)
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Laat ik eens een "radicaal" standpunt innemen: De Tweede Kamer moet voortaan de "kilometer"heffing a.k.a. de gebruiksvergoeding bepalen, net als de toekomstige tolbedragen op de Nederlandse autosnelwegen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
En dan?Vinny schreef:Laat ik eens een "radicaal" standpunt innemen: De Tweede Kamer moet voortaan de "kilometer"heffing a.k.a. de gebruiksvergoeding bepalen, net als de toekomstige tolbedragen op de Nederlandse autosnelwegen...
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Ben je het gezeik van de SP, van vervoerders en van andere zuurpruimen kwijt, en is de politiek verantwoordelijk voor hun eigen toko; ProRail is immers een overheidsbedrijf.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Wel een erg bekrompen kijk op de zaken natuurlijk Al zou het voor Prorail wel een verlossing zijn om verantwoordelijkheden die ze niet aan kunnen, af te schuiven :pos:Vinny schreef:Ben je het gezeik van de SP, van vervoerders en van andere zuurpruimen kwijt, en is de politiek verantwoordelijk voor hun eigen toko; ProRail is immers een overheidsbedrijf.
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Je kunt ProRail ook privatiseren en in een openbare aanbesteding laten concurreren tegen DB-netz, de Proces-contractaannemers, en wat provinciaal gemeuk, maar daar is helemaal niemand een voorstander van... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Laten we eens gewoon kijken naar landen waar het WEL goed gaat en hoe die dat doen. Luxemburg, Zwitserland, Japan? Wat kan daar wat hier niet kan?
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Als het daar beter van wordt: graag zelfs.Vinny schreef:Je kunt ProRail ook privatiseren en in een openbare aanbesteding laten concurreren tegen DB-netz, de Proces-contractaannemers, en wat provinciaal gemeuk, maar daar is helemaal niemand een voorstander van... ;)
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Nou ik ben benieuwd. De concessie loopt tot 2015. Tot die tijd verandert er sowieso niets.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
"de" concessie?Vinny schreef:Nou ik ben benieuwd. De concessie loopt tot 2015. Tot die tijd verandert er sowieso niets.
Profail kan tot 2015 met de voetjes over elkaar en een sigaar in de kop achterover leunen, "want eerder gebeurt er sowieso niets"?
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
nou de kans lijkt me erg klein dat er voor 2015 nog iets gebeurt. Kijk een catastrofale spoorramp met +100 doden valt nooit geheel uit te sluiten, maar ik ga er toch maar een beetje van uit dat zoiets ons niet te wachten staat de komende jaren. Ook verwacht ik geen echte politieke omslagen in het denken. Wilders (de grote kanshebber bij de volgende verkiezingen) heeft het alleen maar over moslims en zal waarschijnlijk eerder het dragen van een Boerka in het OV strafbaar stellen dan gaan rommelen aan de concessie's die aan ProRail (exploitatie) en de NS (vervoer) van het hoofdrailnet zijn gegund...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Vrijbrief kop-in-het-zand dus :pos: Goed bezig
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Gewoon de volgende keer niet op een linkse partij stemmen dus
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Het lijkt me dat als ProRail kans wil maken om de concessie na 2015 te behouden, ze zullen moeten komen met een goed (prijs)beleid en daardoor tevreden vervoerders(/reizigers/verladers). Maar misschien zie ik nu wat over het hoofd.
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
Je moet onderhoud niet privatiseren. ProRail is te subjectief: dat bedrijf mag ik wel, dus die krijgen prioriteit. Dat bedrijf heeft me "gen***d" dus die laat ik extra betalen en stuur ik steevast achter een goederen trein aan.
ProRail heeft al te veel macht door het spoort te onderhouden en de capaciteit te verdelen. En een privaat bedrijf kan nooit capaciteit verdelen, zeker niet op deze schaal. Dat is hetzelfde als dat je de directeur van de Arena op de stoel van de voorzitter van de KNVB zet. Of de voorzitter van de hockeybond de Olympische Spelen laat organiseren.
Hoe graag ze ook objectief willen zijn: ze kunnen het niet.
Hoe doet NedTrain het eigenlijk als onderhoudsbedrijf?
ProRail heeft al te veel macht door het spoort te onderhouden en de capaciteit te verdelen. En een privaat bedrijf kan nooit capaciteit verdelen, zeker niet op deze schaal. Dat is hetzelfde als dat je de directeur van de Arena op de stoel van de voorzitter van de KNVB zet. Of de voorzitter van de hockeybond de Olympische Spelen laat organiseren.
Hoe graag ze ook objectief willen zijn: ze kunnen het niet.
Hoe doet NedTrain het eigenlijk als onderhoudsbedrijf?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
De uitvoering van het onderhoud is 12 jaar geleden al geprivatiseerd (!) en het uitvoerende personeel is overgegaan naar (commerciele) aannemers. ProRail heeft hier de rol van toezichthouder en opdrachtgever. Vergelijkbaar met bijv. Rijkswaterstaat.
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen? Of ProRail wordt geprivatiseerd en komt dan helemaal los te staan van de overheid, of ProRail blijft een staatsbedrijf. In dat geval is de overheid verantwoordelijk en wordt de capaciteit verdeeld "in opdracht van" de rijksoverheid. In beide gevallen zal de (vermeende) subjectiviteit hetzelfde blijven. Het probleem zoals dat nu wordt gezien is dat ProRail uit de NS komt, en dat deze oude banden ervoor zorgen dat nieuwkomers een minder grote kans maken.ProRail is te subjectief: dat bedrijf mag ik wel, dus die krijgen prioriteit. Dat bedrijf heeft me "gen***d" dus die laat ik extra betalen en stuur ik steevast achter een goederen trein aan.
ProRail heeft al te veel macht door het spoort te onderhouden en de capaciteit te verdelen. En een privaat bedrijf kan nooit capaciteit verdelen, zeker niet op deze schaal. Dat is hetzelfde als dat je de directeur van de Arena op de stoel van de voorzitter van de KNVB zet. Of de voorzitter van de hockeybond de Olympische Spelen laat organiseren.
Hoe graag ze ook objectief willen zijn: ze kunnen het niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
jaja... je hebt je politieke statement weer gemaakt!!!Vinny schreef:Gewoon de volgende keer niet op een linkse partij stemmen dus
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: ProRail verliest zaak over prijsbeleid
De vergelijking tussen Prorail en Nedtrain (die je hier kan suggereren) gaat mank: Prorail is een monopolist waar je -in de huidige situatie- niet omheen kan. Nedtrain kan daarentegen wel klanten verliezen doordat materieeleigenaren hun onderhoud anders kunnen gaan organiseren.gkw1969 schreef:Hoe doet NedTrain het eigenlijk als onderhoudsbedrijf?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten