Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het type stoelen komt mij niet bekend voor. Ik heb al heel wat Flirts van heel wat vervoerders van binnen gezien de laatste jaren met wisselende comfortniveau's maar dit type stoel kan ik mij echt niet herinneren. Ze lijken mij op het oog wel comfortabeler dan de normale stoelen die in een FLIRT zitten.
Sowieso positief dat er nu weer gewoon kunstleer gebruikt worden, de stoelen van de SLT zijn ware stofnesten.
Sowieso positief dat er nu weer gewoon kunstleer gebruikt worden, de stoelen van de SLT zijn ware stofnesten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De hoofdsteunen lijken op die van de stoelen die ook in de NS FLIRT zitten. Overigens zijn er meerdere leveranciers en kan je naast de standaard gewoon je eigen stoel kiezen - dat heeft NS ook gedaan, en klanten laten testen in Rotterdam.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen is dit model stoelen niet het model dat won in de test in Rotterdam, het type dat won is trouwens wel ingebouwd in de Abellio-Flirts en voorzien voor de SNG. Waarom de NSR-flirts dan weer precies anders moesten snap ik niet... (A)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nadat ik het had geschreven bedacht ik dat de stoelentest in Rotterdam voor de SNG was, en niet voor de Flirts. Daarvoor is ook zoiets georganiseerd, maar op kleinere schaal met belanghebbenden geloof ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat suggereert ook een test met reizigers, die hebben immers het meeste belang bij een comfortabele stoelwebguy schreef:op kleinere schaal met belanghebbenden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vrees toch dat de managers er meer belang bij hebben: Die kunnen dan weer pronken met een besparing door goedkopere stoelen uit te kiezen :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
...en die reizigers staan toch meestal?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
^^Waar komt die misvatting nu vandaan? Het klopt dat een belangrijk deel van de reizigers staat, maar het is absoluut niet zo dat je in een sprinter niet kunt zitten (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
...aldus een woordvoerder van het spoorbedrijf.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat ben ik allerminst, maar het beeld dat het kommer en kwel is qua volle treinen wil ik bestrijden.
Het is zeker beroerd op een aantal trajecten, maar dat algemeniseren is naast de waarheid :')
Het is zeker beroerd op een aantal trajecten, maar dat algemeniseren is naast de waarheid :')
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Elke keer als ik weer tien minuutjes in de intercity Gouda - Rotterdam Alexander moet staan, weet ik dat ik toch weer sneller dan de automobilisten in de stilstaande file op de A20 van Gouda naar Rotterdam ben gereisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En op een aantal tijdstippen, want als ik 's ochtends op Rotterdam Alexander in de intercity stap is deze meestal voor amper 20% gevuld.waldo79 schreef:Het is zeker beroerd op een aantal trajecten
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Goh.waldo79 schreef:Dat ben ik allerminst, maar het beeld dat het kommer en kwel is qua volle treinen wil ik bestrijden.
Dat is een weinig gehoord standpunt.
Dat ben ik dan wèl weer met je eens. Door de situatie wat dikker aan te zetten probeerde ik een ironisch danwel sarcastisch effect te bereiken. En in mijn volgende post deed ik dat nog eens, waarbij ik je — geheel ten onrechte, en tegen beter weten in — uitmaakte voor woordvoerder.waldo79 schreef:Het is zeker beroerd op een aantal trajecten, maar dat algemeniseren is naast de waarheid :')
Sorry, het zal niet meer gebeuren
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Excuses aanvaard, ik wist niet goed te taxeren of je sarcastisch was
@Bee: de A12 is net zo filegevoelig bijvoorbeeld bij Bleiswijk en tussen Zoetermeer en Nootdorp stuift de trein met 130 km/h de file voorbij :D
@Bee: de A12 is net zo filegevoelig bijvoorbeeld bij Bleiswijk en tussen Zoetermeer en Nootdorp stuift de trein met 130 km/h de file voorbij :D
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Krijgen deze FLIRT's een aparte toelatingsprocedure of kan men meeliften op de toelatingsprocedure voor de FLIRT 2?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deels kan worden meegelift, maar een deel moet ook opnieuw omdat een langer treinstel anders kan reageren dan een korter treinstel.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Plus dat elk schroefje dat anders zit vergeleken met een treinstel van een zelfde type gekeurd moet worden. Ze mogen dus door het hele toelatingscircus.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is een van de redenen dat de Fyra (V250) ook zo'n succes was, alleen toen was letterlijk ieder treinstel geheel uniek in elkaar gezet :X.koekje schreef:Plus dat elk schroefje dat anders zit vergeleken met een treinstel van een zelfde type gekeurd moet worden. Ze mogen dus door het hele toelatingscircus.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
uniek in de zin dat het losjes in elkaar gezet bleek te zijn :')
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Morgenochtend komen de eerste 3 Flirt-treinstellen aan in Maastricht.
https://twitter.com/Conducteur_Jan/stat ... 4990558208
https://twitter.com/Conducteur_Jan/stat ... 4990558208
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En ze zijn rond 13:30 in de werkplaats gerangeerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vanochtend kwamen ze door Heerlen:
Video door D-Train Dylan
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ik vind de blauw randjes naast de deuren een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen :D
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
Zien er wel goed uit zo in Sprinterkleuren, beter dan de RNet...
Zien er wel goed uit zo in Sprinterkleuren, beter dan de RNet...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Precies, zo wordt voldaan aan de nieuwe Europese regels.marvinkok schreef:Het is wel contrastverhogend voor de deuren...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten